ایران ادعاهای بی‌اساس را قاطعانه رد می‌کند

نماینده دایم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رییس شورای امنیت گفت: جمهوری اسلامی هیچ مسوولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد.

به گزارش مشرق، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نامه ای به سفیر فرانسه که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد، نوشت: مکاتبه حاضر در پاسخ به نامه مورخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۱۰۱) نماینده دایم ایالات متحده در سازمان ملل متحد تهیه شده که «حاوی ارجاعات غیرقابل توجیهی و بی‌پایه‌واساسی است که مدعی شده گروه‌های شبه نظامی وابسته به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اقداماتی علیه پرسنل و تأسیسات آمریکایی در عراق و سوریه دخیل هستند.»

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران چنین ادعاهای بی‌اساسی را قاطعانه رد می‌کند.» ایروانی گفت: «همانطور که قبلاً در مکاتبات ما از جمله نامه‌های مورخ ۴ دسامبر ۲۰۲۳ و ۲ ژانویه ۲۰۲۴ تاکید شده بود، هیچ گروهی وابسته به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، خواه در عراق، سوریه یا هر جای دیگری که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل جمهوری اسلامی ایران یا از طرف آن عمل کنند، وجود ندارد. بنابراین جمهوری اسلامی ایران مسوولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد.»

سفیر ایران در سازمان ملل افزود: «علاوه بر این، اقدامات انجام شده توسط ایالات متحده در سوریه و عراق هم غیرقانونی بوده و هم ناقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل، به ویژه ماده ۲ (۴) منشور است. در نتیجه، مطالب ایالات متحده که در نامه فوق‌الذکر به شورای امنیت ذیل ماده ۵۱ منشور ملل متحد ارایه شده است، فاقد مبنای قانونی است و نمی‌تواند چنین اقداماتی را مشروعیت بخشد.»

نماینده دایم ایران در سازمان ملل در پایان از رییس دوره ای شورای امنیت خواست که که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و در اختیار اعضا قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • احمد IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    7 14
    اولا نه سازمان مللی هست نه شورای امنیتی چون عامل بی ثباتی جهان آمریکا وچندکشور اروپایی هستن که هرازچندگاهی به کشوری حمله می کنن واشغال یکی توسازمان ملل نیست که به آمریکا بگه توعراق چه می کنی اصلا سوریه به توچه رابطه داره؟ چرا افغانستان رانابودکردی؟ سربازان تو توژاپن بدبخت کره بیچاره قطروبحرین فلک زده چه می کنن؟ خداوکیلی سازمان مللی هست شورای امنیتی هست ،؟
  • حسین IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    32 19
    از دلار و تورم بگید.
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      8 5
      الان دیگه حتی زمان انتخابات هم براتون مهم نیست حداقل چندهفته اشفته بازارتورم راکنترل کنید وبرعکس دنبال ثبت رکوردهای ارز وگرانی هستید
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    20 1
    شتر سواری دلا دلا نمیشه یا زنگی زنگی یا رومی روم
  • حامد IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    3 21
    کشور ما یک کشور صلح طلبی است وما در طول سالیان گذشته آن را ثابت کردیم . مثلا در چند سال پیش بود که اسیران آمریکایی را با احترام تمام روانه کشورشان کردیم اصولا تنش در منطقه به ضرر ماست
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 1
      حامد جان این غده سرطانی با فدایت شوم از بین نمی رود
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 1
      حامد جان این غده سرطانی با فدایت شوم از بین نمی رود
  • BG ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 10
    اروپایی بایستی از این منطقه بره بیرون. متاسفانه به استثنای ایران دیگر کشورهای منطقه هیچ آگاهی در این موارد ندارند و فکر میکنند مستقل هستند.
  • ناشناس IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 7
    روزنامه شرق امروز این خبر رو با یک عکس بایدن و یک هواپیما برای ایجاد هیبت برای او گذاشته تا ثابت کنه فرغونکش امریکایی ها است
  • US ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 3
    آمریکا و سناتورهای کثیف آنها بخاطر سه سرباز که نه در خاکشان نه در کشورشان بلکه در این گوشه دنیا بخاطر کشورگشایی کشته شدن، قیامت به پا می کند! ولی ۲۷ هزار زن و کودک مسلمان رو کشتند عین خیالشون نیست، مستشاران و فرماندهان ایران رو ترور می کنند و اعلام می کنند دنبال جنگ نیستند، یا نایبان آنها در کرمان ملت رو به خاک و خون می‌کشند و بعد می‌گویند کار ما نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس