کد خبر 1570715
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
بلینکن: به هر تجاوزی علیه نیروهای خود پاسخ می‌دهیم

وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه با بیان اینکه اوضاع در غرب آسیا بسیار متشنج است، گفت: «از سال ۱۹۶۷ تاکنون هیچ چیز خطرناک‌تر از صحنه کنونی ندیده‌ایم».

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه تهدید کرد که در زمان و مکان مناسب، به حملات علیه نظامیان این کشور در منطقه غرب آسیا پاسخ می‌دهند.

بلینکن در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو با ادعای اینکه آمریکا خواستار صلح پایدار در غرب آسیا است، گفت: «به کسانی که سعی در سود بردن از جنگ در خاورمیانه دارند، هشدار می‌دهیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی ضمن اشاره به گفتگوی خود با وزیر خارجه قطر درباره اقدامات برای آزادی اسرای صهیونیست و آتش‌بس گسترده در نوار غزه، اظهار داشت: «ما همچنان بر اهداف اصلی خود در منطقه متمرکز هستیم».

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه اوضاع در غرب آسیا بسیار متشنج است، توضیح داد: «از سال ۱۹۶۷ تاکنون هیچ چیز خطرناک‌تر از صحنه کنونی ندیده‌ایم. ما مصمم هستیم که هر کاری ممکن است انجام دهیم تا شاهد گسترش درگیری نباشیم».

بلینکن با بیان اینکه حضور نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه ربطی به غزه و درگیری در آنجا ندارد، مدعی شد: «پاسخ ما به حملات علیه نیروهایمان، در چند سطح خواهد بود».

در این نشست خبری همچنین دبیرکل ناتو ضمن متهم کردن ایران به بی‌ثبات کردن منطقه غرب آسیا، مدعی شد که تهران به دلیل حمایت از ارتش یمن که به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند، مسئول آن حملات است.

بلینکن: به هر تجاوزی علیه نیروهای خود پاسخ می‌دهیم

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    3 0
    دروغ می گویید آقای بلینکن ! و الا هر نادانی هم می فهمد که اگر یانکی ها و جنایتکاران اروپای غربی گورشان را گم کنند و به طویله خود برگردند صلح واقعی در منطقه برقرار می شود.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    خفه شو
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    1 0
    دبیرکل. ناتو غلط اضافی کرده
  • DE ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    خاک برسر شما فرافکن ها که یهودیان فقط سه درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند اما بیش از 70 درصد ثروت این کشور را در اختیار و کنترل دارند! یعنی شما امریکایی ها فقط 30 درصد ثروت کشورتون رو صاحب هستیدو بقیه اش گروگان گرفته شده و تو خواب تشریف دارید! اگر خیلی شجاع هستید اول برید این مشکل رو حل کنید و ثروت های غارت شده خودتون رو ازاونا پس بگیرید!
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    میخوای پاسخ نده
  • محمدرضا IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    شماها غلط زیادی کردید اسکندر دورغین درست کردید الانم باید برید هم منطقه فلسطین باید بروید
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    بچه پر رو -از او سر دنیا اومده تو منطقه غرب اسیا -برای ایران شاخ و شونه میکشه-کتک عین الاسد کم بود براتون؟
  • علی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 1
    بله جناب بلینکن شما در زمان و مکان .... می توانید پاسخ بدهید اما خودتان هم می دانید آن جوابتان با جواب محکم تری از جانب محور مقاومت پاسخ داده خواهد شد که به بی نتیجه بودن اقدام شما منجر می شود. بازدارندگی شما فقط در مقابل دولت های دست نشانده دست و پا چلفتی که حتما سلاح هایشان را هم خودتان تامین می کنید و از چند و چونش مطلعید جواب می دهد نه در برابر یک نظام مستحکم مبتنی بر جهان بینی الهی و فرهنگ شهادت طلبی بنابراین فرمایشات شما مصرف داخلی دارد حتی اینترنشنال هم پی به بی خاصیتی بازدارندگی شما در برابر ایران برده و بارها به آن اذعان کرده است.
  • مهدی۴۲ IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 1
    گذشت آن زمانی که با خدعه و ترساندن مسلمانان بر انها مسلط شوید. به قول شهید سلیمانی بیا ما آماده ایم.
  • م ح IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 1
    ابزار رسانه شما را ابر قدرت کرد....وگرنه شما از اول تاسیس هیچ پخی نبودید ونیستید!!!!! فقط کارتون سرباز گیری و نوکر پروری در کشورهای هدف استعمار شماست یانکی های عوضی!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس