پدافند آمریکا پهپاد مهاجم را با هواپیمای خودی اشتباه گرفت

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده در جریان حمله مرگبار پهپادی در اردن که به مرگ سه نفر از نظامیان آمریکایی منجر شد سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا پهپاد مهاجم را با هواپیمای خودی اشتباه گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها دوشنبه شب به وقت تهران به جزئیات بیشتری از حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن با سوریه اشاره کردند.

طبق گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال پدافند هوایی در پایگاه آمریکایی در اردن پهپاد انتحاری را با هواپیمای خودی اشتباه گرفت.

مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و دستکم ۲۵ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.

سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) یکشنبه شب در بیانیه‌ای تایید کرد که در حمله یک فروند پهپاد به پایگاهی در شمال شرقی اردن، سه نظامی کشته و ۲۵ پرسنل این کشور زخمی شدند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد حمله به نیروهای آمریکایی را به گروه‌های تحت حمایت ایران نسبت دهد، اما اذعان کرده که واشنگتن هنوز در حال گردآوری اطلاعات در خصوص این حمله است.

یک مقام آمریکایی یکشنبه شب در واکنش به حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن با سوریه گفت که این حمله لزوما از سوی ایران صورت نگرفته است.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت، حمله اخیر به یک پایگاه آمریکا در شمال شرقی اردن به دلیل شکست پدافند آمریکا در متوقف کردن پهپاد مهاجم بود که با هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی اشتباه گرفته شد.

به نوشته این روزنامه، ورود همزمان دو پهپاد باعث سردرگمی و منجر به عدم شناسایی و رهگیری پهپاد مهاجم شد.

این پایگاه که با نام «برج- ۲۲» شناخته می‌شود، از نظر راهبردی در نقطه اتصال مرزهای اردن، عراق و سوریه قرار دارد. علیرغم اهمیت آن، این منطقه در زمان حمله توسط موشک‌های «پاتریوت» محافظت نشد.

کاخ سفید بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران اعلام کرد که ایالات متحده خواهان جنگ با ایران یا تشدید تنش‌ها در منطقه نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    5 0
    این رو نگید چی بگید؟ موشک های یمنی ها رو هم با موشک های خودی اشتباه میگیرید؟ نه به اون هارت و پورت تون نه به این ماست مالی تون
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    اینم یه دروغ دیگه از گاگولای یانکی میخواد بگه رادارشون ۱-نقطه کور نداشته ۲-پهباد رادارگریز نبوده ۳-اشتباه اپراتوری بوده ۴-جمینگ نشدن چون اگه پهباد خودشون توی آسمون بوده که قطعا تگینگ و شناسایی و سیگنالینگ اوکی میبوده و چطوری نشناخته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس