کد خبر 1570417
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۳

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی صدرا بریتانیا مطلبی را پیرامون تنفر مردمان انگلیس از نظام سلطنتی منتشر کرد:

پیشتر ملکه الیزابت دوم و حالا پادشاه چارلز سوم به عنوان حاکم کشور انگلیس از حقوق و مزایای بسیاری برخوردار بوده و هستند، که از جمله نازل‌ترین این حقوق، حق رانندگی بدون داشتن گواهینامه است!

طبق آنچه در فرهنگ سیاسی انگلیس مرسوم شده است، ملکه الیزابت هرگز ملزم به داشتن گواهینامه رانندگی و یا شرکت در آزمون واقعی رانندگی نبود. همچنین وی می‌توانست با خودروی بدون پلاک رانندگی کند، زیرا تمام گواهینامه‌های رانندگی در بریتانیا به نام ملکه یا پادشاه صادر می‌شوند.

شاید به سبب همین فرهنگ قرون وسطایی تنفر از خانواده سلطنتی و پادشاه انگلیس در حال افزایش است.سال گذشته روزنامه بریتانیایی گاردین با استناد به نتایج یک نظرسنجی نوشت که با نزدیک شدن به تاجگذاری پادشاه چارلز، تنها سه نفر از هر ۱۰ بریتانیایی معتقدند که سلطنت "بسیار مهم" است. طبق نظرسنجی مرکز ملی تحقیقات اجتماعی انگلیس موسوم به (NatCen)، حمایت عمومی از سلطنت به پایین ترین حد تاریخی رسیده است. به طوری که ۴۵ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نظام سلطنتی باید لغو شود، یا اصلا مهم نیست یا خیلی مهم نیست.

چالش اصلی نظام سلطنتی بریتانیا اینجاست که تنها ۱۲ درصد از جوانان ۱۸ تا ۳۴ ساله، سلطنت را «بسیار مهم» می‌دانند که این به معنای افزایش تشکیک در اصل نظام مشروطه سلطنتی در بین جوانان بریتانیاست.

باید منتظر ماند و دید که آیا نظام سیاسی انگلیس، شیوه حکومت مشروطه سلطنتی را به رأی عمومی و همه‌پرسی خواهد گذاشت یا به همین الگوی قرون وسطایی حکمرانی ادامه خواهد داد.

چرا انگلیسی‌ها از نظام سلطنتی متنفرتر شدند؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    5 16
    عقلشان پارسنگ ورداشته
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      0 3
      سیستم ما هم همونه فقط بشکل بی کلاس
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    10 0
    تمام سرمایه داران ثروتمندان و صاحبان صنایع انگلیس جزو اشرافی هستند که دور ملکه و پادشاه جمع اند اصلا برا اینها مردم معنی نمیده
    • ایرانی GB ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      0 0
      من خودم در کشور انگلیس زندگی میکنم و میتونم بگم جز عده معدودی از پیران و سالمندان , قشر جوان برای نظام پادشاهی ارزش قائل نیستند و حتی مورد تمسخر قرار میدن , اینجا مسخره کردن خانواده سلطنتی رسم هست و متلک گفتن بهشون رواج داره , انگلیسی ها از دولت خودشون هم خسته شدن بواسطه تحمیل مالیات های بیمورد به مردم و کاهش خدمات شهری و بهداشتی , کلا" کشور انگلیس در سراشیبی سقوط قرار گرفته و به هیچ وجه اون اقتدار ۱۰۰ سال گذشته خودشو نداره , فقط در یک سال نزدیک به نهصد هزار انگلیسی به کشورهای دیگه مهاجرت کردند. منتها ایرانیان ساکن ایران فکر میکنند در اروپا همه چیز گل و بلبله و فقط در ایران نداری و فقر و کمبودها هست , بقولی همه جای دنیا بهشته اما ایران جهنمه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس