بیانیه «سنتکام» درباره عملیات جدید ارتش یمن در دریای سرخ

سازمان تروریستی سنتکام بامداد یکشنبه حمله موشکی نیروهای مسلح یمن به یک کشتی دیگر در دریای سرخ را تایید کرد.

به گزارش مشرق، سازمان تروریستی سنتکام بامداد یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن روز شنبه یک کشتی تجاری را در جنوب دریای سرخ هدف قرار دادند.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در جنوب غرب آسیا موسوم به سنتکام، تأیید کرد: ارتش یمن دیروز یک کشتی تجاری با پرچم جزایر مارشال را با موشک بالستیک ضد کشتی در خلیج عدن هدف قرار داد.

این بیانیه می‌افزاید: این حمله باعث بروز یک آتش سوزی بزرگی در کشتی شد که با کمک نیروی دریایی، آمریکا، هند و فرانسه خاموش شد.

در این بیانیه همچنین ادعا شده که کشتی مورد هدف قرار گرفته، آسیب ندیده و فردی نیز زخمی نشده، کشتی همچنان مناسب دریانوردی و به مسیر گذشته خود بازگشته است.

پیش از این، آژانس امنیت دریایی «آمبری» انگلیس بامداد روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک کشتی تجاری جمعه شب در جنوب شرقی عدن مورد اصابت موشک قرار گرفت و در حال سوختن است.

گفتنی است که آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Aa IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    3 8
    هنوز جنگ با عربستان تمام نشده یک جنگ دیگه شروع کرد یمن بخاطر همین تفکرات در خاورمیانه است که همیشه جنگ و خون و فقر تمامی ندارد.
    • ترابیان IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      2 0
      گرا غلط نده احمق نادان ریشه همه جنگ ها و خونریزی ها آمریکای جنایتکار جنگ افروز و رژیم اسقاطیل است از جنگ جهانی اول به بعد ۲۲۰ میلیون نفر سر سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث و فرانسه کشته شده اند و کشورها و یران شده است جنگ ۸ ساله ایران و عراق،لیبی،لبنان، سوریه،اوکراین قره باغ و....
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      2 0
      اولا عربستان جنگو شروع کرد دوما الان جنگ بحالت تعلیق درآمده سوما یمن داره از زمانیکه وحشی گری اسقاطیل به اوج رسید، از مردم مظلوم دفاع میکنه. طرف کی هستی؟ ظالم وحشی بی رحم یا مظلوم مقتدر؟
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      3 0
      گوگولی اسقاطیلی تو چقدر دانا هستی، واقعا دشمنان ما از حمقا هستند وگرنه زر نمیفرمودی که یمن چون این تفکرات را دارد در خاورمیانه هست عوض اینکه بفهمی این غربی های وحشی هستند که در غرب آسیا و شمال آفریقا موجب جنگ هستند
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    3 0
    مگه میشه کشتی موشک بالستیک بخوره زخمی و کشته نده؟!
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      2 4
      جنگ از قدیم بود و تازگی ندارد از ابوسفیان و معاویه گرفته تا اسکندر و ناپلئون و چنگیز و تیمور و هیتلر و استالین و .... یکی هم عربها و اسراییل . آنها باید خودشان حل کنند و ربطی به دبگران ندارد . ایران باید کلاه خود را محکم نگه دارد و وارد این جنگ نشود
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      3 1
      تو فکر می‌کنی اگر ایران کنار وایسته هیچکس باهاش کار نداره؟ مثلا در زمان پالانی اول در جنگ اول و دوم جهانی ایران بیطرف بود ولی اشغال شد و حدود نصف مردم ایران از بیماری و قحطی مردند! اون زمان و سایر زمانها مثل هجوم مغول و...تفکر حمقایی مثل تو مردم را به کشتن داده و کشور اشغال شده
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 3
    ما تا جایی که پای جنگ به کشور عزیزمان ایران نرسه هیچ مشکلی نداریم ...بزنید سر کله هم ..
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      0 0
      لطفا توهین نکنید و ادب را رعایت فرمایید. در حمله مغول حکام ایران مقصر بودند آنها بازرگانان مغول را کشتندو گروهی دیگر را هم که برای بررسی و علت موضوع آمده بودند کشتند و این باعث خشم مغول شدند و در جنگ جهانی دوم آنها برای اینکه جلوی آلمان هیتلری را بگیرند باید گاز انبری فقط از راه ایران می توانستند دور بزنند.کمی تاریخ بخوانید و سر سری نظر ندهید لطفا منتشر کنید
    • SE ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      1 0
      برای این منظور باید سلاح هسته ای ساخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس