آمریکا و کانادا کمک‌های مالی به «آنروا» را متوقف کردند

آمریکا و کانادا با طرح اتهاماتی در زمینه کمک کارکنان آژانس آنروا به حماس از تعلیق کمکهای مالی خود به این نهاد وابسته به سازمان ملل خبر دادند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری سی تی وی نیوز گزارش داد که کانادا در حال پیوستن به آمریکا در زمینه تعلیق کمکهای مالی به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا است.

آمریکا پیش از این با این اتهامات که کارکنان آنروا در حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر گذشته(طوفان الاقصی) نقش داشته‌اند ارسال کمکهای مالی خود به آنروا را متوقف کرده بود.

«متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد واشنگتن در پی مطرح شدن اتهاماتی در زمینه نقش داشتن برخی اعضای آنروا در حملات حماس به رژیم صهیونسیتی موقتاً از ارائه کمک‌های مالی بیشتر به این سازمان خودداری خواهد کرد.

سی تی وی نیوز افزود: دولت اُتاوا دستور تعلیق هرگونه کمک اضافی مالی به آنروا را صادر کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی است که ۱۲ کارمند آنروا با اتهام دست داشتن در حملات حماس مواجه هستند. مدیر آژانس آنروا اخیرا گفته آن دسته از کارکنان این سازمان که مظنون به کمک به حماس هستند را از کار تعلیق کرده و دستور تحقیقاتی در این زمینه صادر کرده اما اتهامات آمریکا درباره خود سازمان را رد کرده است.

«فیلیپ لازارینی»، کمیسر کل آنروا روز جمعه در بیانیه‌ای در این زمینه گفت: برای اینکه آژانس توانایی ارائه کمک‌های بشردوستانه را داشته باشد، تصمیم گرفتیم تا فوراً قرارداد این کارمندان را فسخ کنم و تحقیقاتی را راه بندازم تا حقیقت بدون هیچ تاخیری روشن شود.

احمد حسین، وزیر توسعه بین‌الملل کانادا می‌گوید که اتاوا کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان در غزه را از طریق آژانس‌های دیگر ارسال خواهد کرد تا تحقیقات لازم در این زمینه انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس