واکنش کنعانی به اتهامات رژیم صهیونیستی علیه برخی کارکنان

سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات ررژیم صهیونیستی علیه برخی از کارکنان آنروا و حمایت برخی از کشورهای غربی از این اتهامات را محکوم کرد.

به گزارش مشرق،ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات وارد شده توسط رژیم صهیونیستی به برخی کارکنان آژانس "آنروا" (آژانس امداد رسانی و کاریابی برای فلسطینیان در خاور نزدیک) را اقدام شرورانه دیگری در تکمیل اقدامات ضدبشری این رژیم علیه ملت فلسطین دانست و آن را محکوم کرد.

کنعانی افزود: اتهامات مطرح شده مبنی بر نقش حمایتی تعدادی از کارکنان آژانس آنروا در عملیات طوفان الاقصی صرفا با هدف توجیه اقدامات محدود کننده رژیم صهیونیستی علیه سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی فعال در نوار غزه و کرانه باختری و نیز تبرئه این رژیم از ارتکاب جنایت بی‌سابقه و دهشتناک کشتار حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان این موسسات بین‌المللی از جمله آنروا در ۱۱۳ روز گذشته صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اقدام ۹ کشور عمدتا غربی در قطع کمک‌های خود به آنروا به بهانه ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه کارکنان این آژانس بشردوستانه را تأسف‌بار خواند و گفت: چنین واکنشی عملا به معنای پذیرش ادعاهای رژیمی جنایتکاری است که براساس قرار صادره توسط دیوان بین‌المللی دادگستری متهم به نسل‌کُشی فلسطینان است و باید به این دادگاه و افکار عمومی جهان پاسخگو باشد.

کنعانی افزود: اعمال فشار و محدودیت بر فعالیت‌های بشردوستانه آنروا و یا ممانعت از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردمی که در شرایط دشوار جنگی و در معرض تهدید بالفعل نسل‌کُشی به سر می‌برند، عملا چیزی جز اعلام اعتماد به روایت یک جنایتکار جنگی و متهم به عملیات نسل‌کُشی نیست.

کنعانی تصریح کرد: شایسته بود این دسته از کشورها به جای اعلام توقف کمک‌های خود به آنروا، کمک‌های تسلیحاتی خود به رژیم صهیونیستی و حمایت سیاسی از این رژیم و رهبران جنایتکار آن را متوقف می‌کردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از تمامی کشورها و ملت‌های آزادیخواه و به ویژه کشورهای اسلامی دعوت می‌کند تا در چارچوب بیانیه نهایی نشست اضطراری اخیر سران کشورهای اسلامی، با ایستادگی در برابر این ظلم آشکار، تمامی تلاش‌های خود را برای تأمین نیازهای مردم مظلوم فلسطین به عمل آورند، تا این اقدام غیرانسانی که هدفی جز تحمیل کوچ اجباری و به شکست کشاندن اراده مردم در باریکه غزه ندارد، ناکام بماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    غربی ها تصمیم گرفتند آبروی خود را کلا قربانی اسقاطیل کنند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس