حاج علی اکبری

امام جمعه موقت تهران گفت: به لطف پروردگار برای هر کرسی مجلس در انتخابات پیش رو حدود ۴۰ نفر حضور دارند این یعنی یک رقابت خیلی خوب که باید قدر آن را دانست. 

به گزارش مشرق، در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) تهران اظهار کرد: در خطبه اول به یکی از جلوه‌های تقوای الهی در موضوع اساسی مسئولیت اجتماعی می‌پردازیم.

وی افزود: ما در روابط اجتماعی که متنوع و اثرگذار و حیاتی است، حقوق و مسئولیت‌هایی داریم و اولین آن که در روابط اجتماعی تعریف می‌شود و مسئولیت بزرگی در برابر آن است، سلامت ارتباطات است و تکلیف اینکه مومنین باید روابط خود را براساس سلامت نگه دارند که از ناحیه آنها از عمل و رفتار و تدبیر آنها به جان و مال و آبرو و زندگی سایر انسان‌ها آسیبی وارد نشود.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: این یک اصل بزرگ و اساسی حیاتی و فراگیر در زندگی همه مومنان و مورد تاکید پرودگار و اولیای خدا است. عنوانی در اینجا شکل می‌گیرد که بسیار مورد تاکید است و آن مورد حق‌الناس است اگر آسیبی و ظلمی به شخصی یا اشخاصی وارد شود خدای متعال بسیار در اینجا سختگیر است.

حاج علی اکبری بیان کرد: علی (ع) در خطبه ۱۷۶ پر از مضامین اخلاقی سازنده‌ای است فرمودند بدانید ظلم سه نوع است، یکی ستمی است که خداوند آن را نمی‌بخشید، دیگری ظلمی است که خداوند رها نمی‌کند و سوم ظلمی است که خداوند آن را می‌بخشد.

وی گفت: فرمودند اولی، همان شریک ورزیدن به خداوند است که خدا آن را نمی‌بخشید، سومی این که فرد گاهی در زندگی‌اش لغزش‌هایی پیش می‌ید که خداوند آن را می‌بخشد، اما ظلمی که خداوند رها نمی‌کند، ستمی است که برخی از بندگان به دیگری روا بدارد و اینجا خداوند بسیار سختگیر است. مجازات سومی از همه سخت‌تر است. گمان نکنید مانند این است که وسیله خطرناکی مانند چاقو به او جراحت وارد کند بلکه سخت‌تر از این است. اینها پیش قصاص الهی و مجازات الهی بسیار کوچک است.

** رعایت حقوق دیگران موضوع اول مورد توجه یک مسلمان واقعی است

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: رعایت حق دیگران و مراقب از اینکه وارد حریم دیگران نشویم و تعدی از طرف ما نسبت به دیگران صورت نگیرد و حقی مادی و اجتماعی و معنوی و اخلاقی از دیگران ضایع نشود، موضوع اول مورد توجه یک انسان مسلمان واقعی است. یک انسان مومن واقعی نشانه ویژه‌اش این است که نسبت به حق‌الناس بسیار دقیق و سختگیر است. و هرچقدر انسان مراقب کند باز هم جا دارد.

** اعتکاف یک کار اجتماعی است

حاج علی اکبری در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران، تصریح کرد: به برکت انقلاب امروز اعتکاف مخصوص نزد نسل جوان ما تبدیل شده که مشتاقانه به مسجد می‌روند خود را سه روز در خانه خدا حبس می‌کنند و در راز و نیاز و تلاوت قرآن، خودسازی می‌کنند و خلوت با خویشتن دارند. اعتکاف عبادت اسلامی در مسجد جامع است و معتکفین این توفیق را پیدا می‌کنند که وقتی از اعتکاف برمی‌گردند یاد خداوند و تقوای الهی را با خود به خانه و محل کار می‌برند. کار آنها یک کار اجتماعی است و خوش به سعادت معتکفین. اخیرا بسیاری از دانش‌آموزان ما هم معتکف هستند و ما چشم امید به آنها داریم.

وی افزود: اخیرا دیدید که شهر تهران به یاد شهدای مدافع حرم حال و هوایی پیدا کرد عزیزانی از مجموعه مستشاری سپاه در سوریه به شهادت رسیدند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اتفاق بسیار مغتنم و مبارک و شیرینی در تهران در حال رخ دادن است. فضای تهران بیش از گذشته به نام و یاد شهیدان معطهر شده است. ۲۴ هزار شهید تهران یعنی ۱۰ درصد از شهدای کل کشور.

حاج علی اکبری بیان کرد: بحمدالله عزیزان ما همت کردند و در کنگره گرامیداشت یاد ۲۴ هزار شهید تهران اقدامات بسیاری خوبی را در دستور کار قرار دادند و از تجربه کنگره‌های سایر استان‌ها استفاده کردند گنج عظیمی که در اختیار ما است. گنج آسمانی و عرشی است.

وی عنوان کرد: شهدا نه فقط در گذشته ما که امروز و فردای ما را تضمین می‌کنند هم در گذشته و امروز در پیشبرد آرمان‌های اسلامی وسط میدان هستند. این کنگره یک بهانه و پرچمی برای این است که این سرمایه عظیم را بیشتر یاد کنیم. همه ما باید دوباره به شهدا مراجعه کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: شناخت و معرفی کارهای هنری و فرهنگی و اجتماعی و کارهایی که بتواند شهدا را بیشتر به نسل جدید معرفی کند باید در دستور کار قرار بگیرد. فرصت را مغتنم می‌شماریم از خانواده شهدا در نماز جمعه شرکت کردند صمیمانه قدردانی می‌کنیم. همه ما مدیون خانواده شهدا هستیم.

** باید همت کنیم تا مشارکت قوی در انتخابات داشته باشیم

حاج علی اکبری درباره موضوع انتخابات گفت: ما به انتخابات به عنوان یک عمل صالح ملی و تقوای اجتماعی و سراسری نگاه می‌کنیم، لذا فرمان الهی بالای سر آن قرار می‌گیرد. یک وظیفه بزرگی ملی و سراسری است. حالا که با سرعت به آن نزدیک می‌شویم و برخی مقدمات آن هم انجام شده است و از دست‌اندرکاران آن قدردانی می‌کنیم باید همه ما همت کنیم و در انتخابات پیش‌رو نقش‌آفرین باشیم تا یک مشارکت قوی در انتخابات داشته باشیم؛ با ملاحظه اینکه می‌بینید دشمنان ما چگونه علیه انتخابات اقدام می‌کنند.

** انتخابات در ایران مردم‌پایه است

وی افزود: آنها می‌خواهند هم مشارکت ما با ناامیدسازی و جنگ روانی علیه مردم آسیب ببیند، هم می‌خواهند رقابت را زیر سوال ببرند و هم امنیت را مخدوش کنند و هم می‌خواهند سلامت انتخابات را زیر سوال ببرند در حالی که انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از سالمترین انتخابات‌های دنیا است. علت آن هم این است که مردم انتخابات را برگزار می‌کنند و انتخابات مردم‌پایه است و برگزاری آن با خود مردم است. اگر گوشه و کنار مسائلی باشد آنقدر اندک است که قابل توصیف نیست.

** برای هر کرسی مجلس ۴۰ نفر رقابت می‌کنند

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: در موضوع امنیت، دشمن این ایام خیلی تلاش می‌کند خدا را شکر مقامات مسئول بسیاری از این توطئه‌ها را خنثی کرده‌اند. انشاءالله با هوشیاری ملی امنیت کشور مخصوصا در شرایط انتخابات صیانت خواهد شد. در موضوع رقابت هم به لطف پروردگار برای هر کرسی مجلس در انتخابات پیش رو حدود ۴۰ نفر حضور دارند این یعنی یک رقابت خیلی خوب که باید قدر آن را دانست.

حاج علی اکبری تصریح کرد: مشارکت وظیفه همه ما است و این میدان، میدان ما است. آحاد مردم که براساس زاویه‌ای که رهبری مشخص کرده‌اند در انجام این کار بزرگ همه به عنوان وظیفه الهی و انقلابی شرکت کنیم و چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه در انتخابات مجلس خبرگان سهم داشته باشیم.

وی درباره تحولات جاری در نوار غزه نیز گفت: بعد از ۱۱۰ روز از آغاز طوفان الاقصی همه خبرها حکایت از شکست رژیم صهیونیستی و حامیان آنها دارد و همه خبرها حکایت پیروزی مجاهدان و مردم مظلوم فلسطین و غزه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 66
  • mohammad IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    137 7
    😂😂😂😂😂
    • پریسا متفکر IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      82 6
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    • FR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      81 5
      تو خراسان جنوبی واسه انتخابات خبرگان فقط رییسی تایید صلاحیت شده یعنی رییسی باید با کی رقابت کنه ؟؟؟؟!!!!
    • تقیه DE ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      56 1
      انتخابات ایران یکی از سالم‌ترین انتخابات‌ها در جهان است!!!!!!!
    • نادر IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      0 0
      والله خدارو خوش نمیاد
    • رزا CA ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      0 0
      چرا مى خندى
  • محسن IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    81 23
    واقعا خدا به ما ایرانی ها صبر بده خدا میدونه خودشون رو به چه راهی زدند
    • پریسا متفکر IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      21 4
      احسنت
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      12 9
      اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    41 5
    خخخخخخخ
    • ممدو IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      10 9
      احسنت
  • تک سوتر DE ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    101 1
    وقتی کسی که خودش در مبارزه مصداقی با فساد سابقه روشنی نداره همچین صحبتی می کنه، یعنی باید شک کرد
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    106 3
    دروغ اندر دروغ اندر دروغ اندر دروغ...‌‌‌‌‌.......‍........
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    70 1
    روز جمعه دلمونو شاد کردید.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    60 72
    با وجود نظارت استصوابی، اننخابات گزینشی و جریانات افراطی خالص ساز هرگز هرگز هرگز انتخابات سالم، دموکراسی و آزادی محقق نخواهد شد
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      5 16
      کمی از مریم برایمان بگو. تو را چه به انتخابات ایران؟
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    72 3
    انتخابات یک روزی است مثل بقیه روزهای خداوند متعال ،ولی کارشبانه روزی برای مردمی که چشم انتظاربازشدن گره ها هستند وخودشون را با سایرین که خدمات اجتماعی میگیرند وبرایشان محرز شده است روزوشب نباید می شناختند وایکاش درگیرودار مسائل مهم که ازانتخابات وگزینش کردن مهمتر است یه راه حلی برای بی خانمانها ،بیکار ها،گرانیها پیدا میکردند وبه دغدغه جوانانی که پا به عرصه وجود گذاشته اند مایه دلگرمی آنان میشدند اما دریغ دریغ که .......
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    73 2
    عطر آن است که ببوید نه آنکه عطار بگويد.
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      16 6
      اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند.
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    68 1
    ۱۳۸ نفر برای ۸۴ کرسی خبرگان رقابت میکنند
    • Ali IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      7 3
      خبرگان محل آدمای ترسو و بز دل نیست. قلب امت اونجا تعیین میشه. باید هم تا حد اعلا سخت گرفته بشه.
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      0 0
      یادمه تو تاریخ میخوندیم اعضای خبرگان ۱۲ نفره کی انتقدر زیاد شد؟؟؟
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    91 1
    خانواده مارای را تحریم کردن و پشیمان از رای های قبلی خودمان هستیم
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      6 30
      اصلاح طلبان قبلا هم جهت بودنشان با داعش را اثبات کرده اند. - چند نماینده اصلاح طلب در 25 مرداد 1395 خبر مخالفتشان با سوخت گیری و مهماتگیری بمب افکن های روسی در همدان برای حملات شدید هوایی بر علیه داعش در سوریه و عراق ، رسانه ای شد. خبری های از جمله با تیتر "از حب داعش یا بغض روسیه" در نقد مخالفت اطلاح طلبها با مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان در آن مقطع زمانی در وبسایتها منتشر شد. علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد: "همکاری‌های دفاعی صورت گرفته بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم امر غیرمنتظره‌ای نیست و نگاه ایران به رابطه با روسیه یک نگاه راهبردی است"" - در نهایت سنگ اندازی نماینده های اصلاح طلب مانع اجرای بمباران سنگین داعش در عراق و سوریه شد- طبق اعلان کارشناسان نظامی روس در صورت مهماتگیری و سوختگیری بمب افکن های مهاجم به داعش در همدان امکان بارگیری 22 تن بمب با پرواز 700 کیلومتری را داشته اند در صورتیکه با بارگیری در روسیه امکان بارگیری 5 تا 7 تن با مسافت 2000 کیلومتری را داشته اند. بهر حال توقف بمباران شدید داعش توسط این بمب افکنها هدیه اصلاح طلبان داخلی به داعش و سنگ اندازی بر سر راه نابود کردن داعش بود. چه تائیدی بر عمدی بودن ایجاد مزاحمت اصلاح طلبان داخلی بر سر راه نابود کردن داعش بهتر از این: علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را اشتباه اعلام کرد. در حالیکه حتی دبیر شورای امنیت ملی وقت استفاده از فضا و امکانات ایران برای بمباران تروریستهای داعش را اعلام کرده بود. "شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در واکنش به انتشار خبر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه گفت: "همکاری‌های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم". این موضع گیری شمخانی در شرایطی بود که به موجب اصل ۱۷۶ قانون اساسی، "بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی" از وظایف شورای عالی امنیت ملی است. ولی با مخالفت بسیار شدید نمایندگان اصلاح طلب، در نهایت مهماتگیری و سوختگیری در همدان با غوغا راه انداختن "نقض حاکمیت کشور طبق اصل 176 قانون اساسی" اصلاح طلبان متوقف شد.
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      74 6
      در پاسخ به دوستی که نظر طولانی نوشت: دوست گرامی؛ اینجا روزنامه نیست، لطفا نظرات را کوتاه و مختصر بیان کنید
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    92 5
    بردارعزیز اگربناست احترام به یکدیگر تقویت شود بعدالت باید توجه شود مگر شما حوزویها بارها بربالای منبر سخن ازعدالت نمیگویید چقدر گفتید پیامبر وقتی وارد مجلسی میشدند حتی نگاهشان را بین همه تقسیم میکردند .شما چقدر ازسلامت،امنیت،مشارکت ورقابت انتخابات حرف زدید ولی هیچیک ازائمه جمعه حاضر نیستند درباب معیشت،گرانی،بیکاری ،فقیرنگه داشتن مردم وبطورکلی تورم حرف بزنند زیرا مغایر با عدالت است پس عدالت یعنی دو گانگی همین 🤣🤣
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      34 3
      تبارک الله.
    • پریسا متفکر IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      29 5
      احسنت
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    95 2
    چه فایده وقتی بیرون دهی این سیستم فساد و تبعیض باشد
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    45 3
    چه بامزه فرمودند
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    50 1
    امام راحل فرمودند نگذارید انقلاب بدست نا اهلان بیفتد
  • علی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    آقای علی اکبری : امکان دارد انتخاب را معنی کنید . آیا حد اقل بکار بردن کلمه انتخاب در حوزه ای که فقط یک نماینده در مجلس دارد و یک نفر هم تایید صلاحیت شده و آن یک نفر هم سابقه سکونت در حوزه انتخابیه را ندارد مفهوم دارد . با کدام منطق می فرمایید انتخابات در ایران .... است !!!!
  • US ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    35 2
    کدوم انتخابات ولمون کن بابا داریم زیر فشار اقتصاد له میشیم
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      9 16
      اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟ آیا رضایت اصلاح طلبان با سکوتشان در برابر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا بطور عملی حمایت از اشتباه دولت اصلاح طلب روحانی نیست؟ آیا سکوت اصلاح طلبان در برابر فوت بیش از 130،000 نفر در اثر عدم تزریق واکسن کرونا توسط دولت اصلاح طلب روحانی بدلیل رضایت آنها از فوت مردم بیگناه بدست اصلاح طلبان غربگدا و سرمایه اسرائیل در ایران است؟
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    10 3
    بستگی داره جهان رو چطور ببینی انتخابات سالم اختلاف آرا نفراول و دوم بین ۲تا ۵درصدهست
  • FR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    30 2
    اعتماد به نفس
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    34 3
    حالا فایده اش چیه؟؟؟!!!! بجز گرانی ها و تصویب قوانین مسخره و بدون پشتوانه علمی و کارشناسی شده وضعیت اقتصادی مملکت خوابی نمیبینی با این مجلس انقلابی تون
  • حسین IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    22 4
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    27 2
    جمعش کنید این نمایش های هر 4 سال یک بار رو برای ریاست جمهوری و مجلس و.........خودتون دور همی یه نخست وزیر انتخاب کنید به واسطه نمایندگان هر شهر که دائمی باشند.
  • Ali IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    2 4
    تا حد اعلا سخت بگیرید برا خبرگان، چون ۳۰۰ هزار شهید و ده ها سال تحریم برا این نیست که شیخ انگلیسی رهبر تعیین کنه. هر کس حدی داره.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    44 2
    انتخابات ها کاملا سالمه و نمایشی نیست واقعیه که تا حالا این مشکلات رو داشتیم.اگه نمایشی بود و قدرت قانون گذاری و اجرایی مملکت 2600 ساله دست یه نفر می بود .بدون شک مشکلات کمتری داشتیم.دموکراسی برای سرزمین های کهنی مثل ایران مثل سم میمونه و باعث پسرفت میشه به جای پیشرفت.تحت کنترل گرفته شدن تمام نهاد ها به دست یک تصمیم گیرنده راهبر برای این تمدن چندین قومیتی و فرهنگی بهتر از هر نوع سیستم دیگه ای خواهد بود.داشتن یک نخست وزیر تحت نظر رهبری به پیشنهاد مجلس نخبگان کشوری.که نماینده مادام العمر هر استان در ان باشد.باعث ایجاد ثبات در حاکمیت و اداره مملکت و اجرایی کردن طرح های بلند مدت برای مملکت و پرهیز از گرفته شدن وقت و هزینه زیاد برای انتخابات هایی که خروجی ان عدم ثبات در مدیریت کشور و نهاد ها و هدر رفت سرمایه و وقت مردم و وزارتخانه ها خواهد بود.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    13 3
    احسنت، اوکی... Yes. ایندنیم آف گاد. خخخخ
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    12 4
    دلار از پنجاه هزار تومان رفته روی پنجاه و شش هزار تومان😡 میدونی چقدر باعث گرونی ها میشه😡 با این وضعیت من عمرا رای نمیدم👎
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      7 3
      تازه کجاش رو دیدی؛ تا بک سال بعد همین موقع، دلار میشه صد هزار تومان
    • DK ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      0 0
      برادر زدی درست وسط خال!
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    6 3
    عجب نکته ی جدیدی یاد گرفتیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس