ورمزیار: استقلال در نقل و انتقالات خیلی متضرر شد/ باید به غیبت یزدانی و مرادمند عادت کنند

پیشکسوت تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بیرانوند بیشترین ضربه را به تیم امارات زد چون پنالتی که او از حریف گرفت رسماً شرایط روحی آنها را بر هم ریخت.

سرویس ورزش مشرق - صادق ورمزیار بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با مشرق، درباره پیروزی تیم ملی مقابل امارات اظهار داشت: باید بگویم تعدادی از بازیکنان تیم ملی در این مسابقه بیشتر از همه در این پیروزی نقش داشتند و یکی از آنها کسی نیست جز علیرضا بیرانوند. البته ما در این مسابقه چند بازیکن شاخص داشتیم که قطعاً طارمی و سردار آزمون هم جزو آنها هستند اما عملکرد دروازه‌بان ما چیزی فراتر از یک بازی فوتبال بود.

بازیکن سال‌های گذشته تیم ملی ادامه داد: خوشبختانه تیم ملی فوتبال کشورمان در این سال‌ها با داشتن دروازه‌بان خوبی مثل علیرضا بیرانوند شرایط مطلوبی را در این پست دارد. او بعد از مهار پنالتی کریستیانو رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه علیرضا بیرانوند و یک خودباوری فوق العاده خوب دست پیدا کرده و ما در طول رقابت‌های تیم ملی ظرف سال‌های اخیر این برتری ذهنی و روحی را در او می‌بینیم.

تیم ملی هم فضای مجازی را شکست داد هم امارات را/ همکاری آزمون و طارمی فراتر از سطح آسیا بود

وی اضافه کرد: علیرضا بیرانوند با جثه و قامت خوبی که دارد وقتی روبروی پنالتی زن می‌ایستد عملاً روی او تاثیر منفی می‌گذارد بازیکن تیم امارات اصلاً نتوانست ضربه خوبی بزند و بیرانوند هم با تشخیص صحیح توپ را گرفت. بعد از مهار پنالتی توسط بیرانوند تیم امارات رسماً به لحاظ روحی از هم پاشید آنها قبل از شروع بازی خودشان را مقابل تیم ضعیف‌تر می‌دانستند و با این اتفاق ضربه روحی بیشتری خوردند.

ورمزیار همچنین درباره حاشیه‌های روی سکوهای ورزشگاه اجوکیشن دوحه و اتفاقات قبل از بازی توسط کاربران فضای مجازی اماراتی گفت: خوب نبود که ما این رفتار را در میدان مسابقه مقابل هواداران اماراتی انجام بدهیم. اگر بی اخلاقی از سوی بازیکنان یا هواداران حریف انجام می‌شود ما نباید آن را متقابلاً انجام بدهیم. همین که ما توانستیم در یک بازی ۵ بار دروازه آنها را باز کنیم بهترین عملکرد برای نشان دادن سطح پایین‌تر فوتبال امارات نسبت به ما بود. ما با فوتبالمان جنگ فضای مجازی را هم بردیم و تیم امارات را تحت فشار گذاشتیم. همیشه آنهایی که ضعیف‌تر هستند بیشتر سر و صدا به راه می‌اندازند. یک تیم قوی یا یک ورزشکار قوی همیشه سر به زیر است و در میدان مسابقه قدرتش را به رخ می کشد نه در فضای مجازی.

تیم ملی هم فضای مجازی را شکست داد هم امارات را/ همکاری آزمون و طارمی فراتر از سطح آسیا بود

بازیکن اسبق تیم ملی درباره عملکرد بازیکنان خط هافبک و حمله گفت: کار خیلی خوبی که در دیدار مقابل امارات انجام شد فرارهای چپ و راست قلی‌زاده و قایدی در حد فاصل خط هافبک و مدافعان امارات بود. ما با این روش تمرکز آنها را از بین می‌بردیم و سردار آزمون و طارمی هر کاری می‌خواستند می‌کردند.

ورمزیار گفت: پاس زیبای سردار آزمون به مهدی طارمی از سطح آسیا فراتر بود و رسماً یک گل در سطح جهانی به ثمر رساندیم. امیدوارم این هماهنگی خوب در دیدارهای بعدی بیشتر به چشم بیاید چون ما از اینجا به بعد مسابقات حذفی را در پیش داریم و باید نهایت استفاده را از نفراتی مانند این زوج موفق ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حسن روحانی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    43 23
    جوجه رو آخر پاییز می شمارند. ژاپن گل باران مون میکنه
    • رضا IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      10 3
      فعلا که عراق رو هم نتونست گل بارون کنه...
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    24 4
    بابا جمع کنید تو مراحل دیگه قراره حذف شین ، در ثانی مگه برزیلو بردین ، یه تیم درجه 3 اونم به زور رو بردین دیگه
    • MD ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      2 20
      چون از ژاپن شکست میخورن پس جمع کنن بیان ایران؟ پس بقیه تیم های آسیایی هم همه بجز ژاپن باید جمع کنن طبق درفشانی امثال تو چطوره تو هم خودتو از اینجا جمع کنی
    • علی FI ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      0 0
      توام یک روز بلاخره میمیری دیگه پس از همین ادان جمع کن
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    7 1
    دربرابر امارات خوب ظاهرشد
  • ل IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 0
    ببند
  • جواد IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    23 2
    یک بازی تیم ملی را ندیدم و نخواهم دید ما هزاران مشکل داریم که هیچ کدامش حل نشده است بیاییم فوتبال ببینیم اگه قهرمان هم بشود دردی از ملت را حل نمی کنند
    • شهروند IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      1 3
      اگر برای تو مهم نبود پس چرا هم مطالب بالا را مطالعه کردی و هم نظر دادی؟
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 0
    درود بربازیکنان تیم ملی فوتبال ایران که پرچم جمهوری اسلامی ایران رابالا نگه داشتند
  • رستم IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 3
    این تیم ملی دولت است. این تیم ملی مردم نیست زیرا سرمربی آن باید اسکوچیچ می بود.
  • سید فروزان CH ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    2 0
    اتفاقا بسیار حرکت قشنگی انجام دادند ، قلب ۸۰میلیون ایرانی را شاد کردند ، قرار نیست که در برابر همه معلم اخلاق باشیم ،بخصوص امارات و سعود ،
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 2
    این تیم نماینده مردم نیست
  • شبنم IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    از اکنون ایران را قهرمان آسیا بدانید. تیم های عربی و ژاپن و کره جنوبی بسیار ضعیف شده اند. بیرانوند طارمی آزمون قدوس چشمی ایران را قهرمان آسیا خواهند کرد. بهترین خط حمله آسیا را ایران دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس