کد خبر 1567948
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
1

اعتدال و توسعه همانند دورانی که سکان پاستور را در اختیار داشت، نه وارد دعواهای اصلاح‌طلبانه می‌شود و نه در موضعگیری‌ها چنان رفتار می‌کند که به اصطلاح دست خود را رو کند.

به گزارش مشرق، روزنامه آفتاب یزد در گزارشی به تحلیل احزاب اصلاح‌طلب در آستانه انتخابات پرداخته و نوشت:

اصلاح‌طلبان (در این جا غیر اصولگرا در معنای عام، منهای کارگزاران سازندگی و اعتدال و توسعه) همچنان منتظر ۱۹ بهمن و اعلام نظر نهایی شورای نگهبان نشسته اند. این جناح سیاسی در موضعگیری‌ها و واکنش‌های انتخاباتی به وضوح این پیام را ارسال می‌کند که اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در تصمیم‌گیری آن‌ها بسیار موثر خواهد بود. این گروه سیاسی اگرچه می‌دانند تحت هر شرایطی، شورای نگهبان خیلی از نامزدهای آنان را تایید صلاحیت نخواهد کرد اما امیدوار باقی مانده‌اند تا ببینند تلاش‌های پشت پرده، درصد نامزدهای تأیید صلاحیت شده را روی چه عددی قرار می‌دهد تا از فردای ۱۹ بهمن، یا درصدها آن‌ها را راضی کرده، مشغول به فعالیت برای لیست‌بندی و آماده برای انتخابات شوند و یا این که، تأیید صلاحیت‌ها آن‌ها را اقناع نکند و ترجیح بدهند نظاره‌گر باقی بمانند (همانند انتخابات ۹۸)

کارگزاران سازندگی؛ آماده ائتلاف!

کارگزاران سازندگی مشارکت حتی با حداقل نامزدهای تایید صلاحیت شده را از مدت‌ها قبل در دستور کار خود قرار داده اند. این جناح سیاسی عملاً خود، مسیر خود را از باقی اصلاح‌طلبان جدا کرده و در نظر دارد با سنجش وضعیت موجود و با پیشنهادهایی برای ائتلاف (حتی با اصولگرایان میانه رو و شاید اعتدال و توسعه) سهمی حتی اندک در کرسی‌های نمایندگی مجلس در دوازدهمین دور داشته باشند.

این جناح که به تاخت، جاده ائتلاف را در پیش گرفته بود حالا اندکی با احتیاط بیشتر گام بر می‌دارد چون متوجه شده این «تافته جدا بافته» شدن در تمامی انتخابات پس از اسفند ۱۴۰۲ نیز برای آن‌ها هزینه‌های سنگینی در بر داشته باشد.

اعتدال و توسعه؛ یارگیری از اصلاحات

اعتدال و توسعه همانند دورانی که سکان پاستور را در اختیار داشت، نه وارد دعواهای اصلاح‌طلبانه می‌شود و نه در موضعگیری‌ها چنان رفتار می‌کند که به اصطلاح دست خود را رو کند اما مشی اعتدال و توسعه همچنان ثابت باقی مانده و همانند دوران پاستور نشینی، هم وزیر کشور خیلی اصولگرا به کارش می‌آید هم اصلاح‌طلبانی که خیال می‌کنند با دوری گزینی از اصلاحاتی‌های شناسنامه دار، صدمات کمتری خواهند خورد.

این حزب سیاسی که سر لیست آنان نیز مشخص شده (محمدباقر نوبخت) راه کناره گرفتن و آهسته آمدن و رفتن را در دستور کار قرار داده، به همین میزانی که نامزدهای مورد نظرش تأیید شده‌اند کار خود را با نیم نگاهی به یارگیری از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه آغاز کرده است. در این مشی، اعتدال و توسعه و کارگزاران سازندگی تقریباً شبیه به هم هستند اما در جاهایی با یکدیگر اختلافاتی دارند من جمله آن که؛ نمی‌خواهند عنان و اختیار خود را به دست طرف مقابل به خصوص کارگزارانی‌ها که در این فقره خُبره هستند، بسپارند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    2 0
    خراب
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      0 0
      اصلاح طلبان تهوع آور لِنگ لَنگ جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت!
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 1
    ما طرفدار اصلاح‌طلبانیم ولی رای نخواهیم داد. وهم چنین کارگزاران راهم اصلاح‌طلب نمی‌دانیم
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      2 0
      برو برادر به قولی برو جلو آفتاب سایه نکن
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    اتحاد ملتی ها که ار جمهوری اسلامی عبور کردند اما ما دقیقا چه سیاستی را پیش گرفتیم و خواهیم گرفت سوال است
  • حقگویان IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    4 0
    اصلاح طلبان برای اصول و اصولگرایان برای اصلاح در انتخابات مبارزه میکنند یعنی تفاوتی بین چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا وجود ندارد!مردم وسط این مبارزه داورهستند!
    • سعدی دوست DE ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      1 1
      اصلاح طلب ها را دوستان آمریکا تاسیس فرمودند و این بزرگوارن، حسب فرمایش «کدخدا»، رقیبشان را اصولگرا نامیدند. «پس در هر نفسی دو نعمت موجود است و بر هر نعمتی شکری واجب. از دست و زبان که بر آید، کز عهدهٔ شکرش به در آید. :-)
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    2 0
    مثل حالوهوای کدخدا که ازهم پاچیده ومتزلزل وهرچه اوضاع ارباب خرابتر گرد یتیمی برچهره انها هویداتر
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    2 0
    در حال فتنه ی جدید😞😞😞

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس