کد خبر 156753
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴

دوم مهرماه سالگرد تولد مجيد راستي، نويسنده «ماجراهاي علي كوچولو»، است.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، آنان كه دوران كودكي و نوجواني خود را در تاريخ هشت سال جنگ تحميلي پشت سر گذاشتند، به خوبي به ياد دارند كه «ماجراهاي علي كوچولو» در آن ايام كه موشك‌ها و بمب‌ها از فراز آسمان فرو مي‌آمد، با آن سادگي دلچسبش چقدر به‌يادماندني بود.

نويسنده «ماجراهاي علي كوچولو» كه در سال 1333 در تهران متولد شده است، امروز پس از 58 سال همچنان براي كودكان مي‌نويسد.

مجيد راستي فارغ‌التحصيل رشته زبان و ادبيات انگليسي، كار خود را با گروه كودك تلويزيون شروع كرد و همچنان براي كودكان مي‌نويسد. او مي‌گويد: شروع فعاليتم در تلويزيون با فعاليت در گروه كودك بود و تا زماني كه بازنشسته اين سازمان شوم، همچنان در گروه كودك و با كودكان بودم.

كار در شبكه كودك سيما، مجيد راستي را با نويسندگان «كيهان بچه‌ها» پيوند داد و حاصل اين پيوند چيزي نبود جز خلق آثار به‌يادماندني‌.

اگر چه زايش شاهكار اين نويسنده يعني «ماجراهاي علي كوچولو» در سيما بود، اما نويسندگي حرفه‌اي بود كه از دوران كودكي و نوجواني با رگ و پي او پيوند داشت. خودش مي‌گويد: «اولين كتابم را در سال 1351 در زماني كه دانش‌آموز دبيرستان بودم، نوشتم. اين كتاب در سال 55 با عنوان «پسرك و خورشيد» منتشر شد.

اما «ماجراهاي علي كوچولو» چيز ديگري بود. كشش و جذبه اين اثر تا آن اندازه بود كه راستي را بر آن داشت تا علي‌رغم گذشت قريب به 30 سال از نگارش و توليد آن، اين مجموعه را در قالب كتابي دوجلدي درآورد. كتاب «ماجراهاي علي كوچولو» دربرگيرنده 59 قصه، در يازدهمين دوره جايزه كتاب فصل برگزيده شد.

مجيد راستي سال 62 با ازدواج با نوري ايجادي مسير زندگي خود را در عالم نويسندگي تحكيم كرد و اين زوج

هنري در كنار همديگر ضمن نگارش داستان‌ها و فيلمنامه‌هاي مختلف به زندگي خود معناي بيش‌تري بخشيدند.

در كنار كتاب دوجلدي «ماجراهاي علي كوچولو»، مجموعه قصه‌هاي «بي‌بي و بابا»، «اين سر دنيا آن سر دنيا»، و «يك تكه آسمان به من بده» از ديگر آثار اين نويسنده‌اند.

در حال حاضر، مجيد راستي كار نگارش انيميشن 13 قسمتي قصه‌هايي بر اساس «بوستان» سعدي را در دست دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس