ایران بارها به پاکستان درباره تروریست‌ ها هشدار داده بود

جواد منصوری، سفیر اسبق ایران در پاکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها به پاکستان گفته بود که اگر در مهار این تروریست‌های مسلح ناتوانند، ایران حاضر است که به دولت پاکستان یاری برساند، دولت پاکستان برای کنترل و دفع این تروریست‌ها از خودش تمایلی نشان نداد.

به گزارش مشرق، عملیات‌های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با هدف‌گیری مقر گروهک‌های تروریستی در عراق، سوریه و پاکستان برگ جدیدی از بازی جنگ را به نمایش گذاشت، برای بررسی بهتر این تحولات با جواد منصوری، سفیر اسبق ایران در پاکستان گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

نقشه اسرائیل و آمریکا چه بود

منصوری در ابتدا گفت: در ماه‌های اخیر این تصور شکل گرفته که آمریکا و اسرائیل قصد دارند با پیشبرد سیاست‌های خود در منطقه گستره جنگ را افزایش داده و در منطقه پراکنده کنند تا از این جهت فشارهای ناشی از جنگ غزه بر روی صهیونیست‌ها کمتر شود. در همین راستا بود که رژیم صهیونیستی سعی کرد سلسله اقداماتی تروریستی در ایران و منطقه را عملی سازد که نمونه‌ بارز آن را می‌توان در واقعه تلخ کرمان و راسک مشاهده نمود تا از این طریق هم هشدار و اخطاری به کشورهای حوزه مقاومت داده باشند هم اینکه تمرکز رسانه‌ها و اخبار را از سمت اسرائیل منحرف کرده و در جاهای دیگر پخش نمایند.

ایران از خودش دفاع می‌کند

وی افزود: اما این نقشه و هدف در عمل با شکست مواجه شد و راه به جایی نبرد، نمونه را می‌توان در ائتلاف ضدیمنی غرب و آمریکا دید که نه تنها تأثیری بر عزم یمنی‌ها نذاشت، بلکه راه‌ آبی را هم برای اسرائیل باز و نکرد و وضع به نفع آنان بهبودی نیافت. در همین راستا جمهوری اسلامی به جهت حفظ امنیت کشور و مقابله با هرگونه اقدام که ضدیت با جمهوری اسلامی دارد، در طول 48ساعت گذشته در سه نقطه منطقه که به نحوی مراکز تجمع تروریست‌های ایادی استکبار بود اقدامات سخت و محکمی را انجام داد که در اصل می‌توان آن را دفاع از خود نامید چرا که نظام جمهوری اسلامی می‌خواهد با این اقدامات بازدارنده امنیت کشور را حفظ کند.

هشدار ایران به میزبانان تروریست‌ها

او اشاره کرد: در اصل کشورهایی که میزبان تروریست‌ها هستند باید پاسخگو باشند که چرا نسبت به مذاکرات، هشدارها، درخواست‌ها و خواهش‌های ایران در قبال این نیروهای غیرقانونی مسلح بی‌توجه بوده و کاری نکردند تا جمهوری اسلامی مجبور شود برای دفاع از خود دست به اقدام اینچنینی بزند. لازم به ذکر است که اقدام ایران نه ابتدا به ساکن و قبل از دریافت ضربه از تروریست‌ها که بعد از یک سیر عظیم مذاکرات صورت گرفته است. مشخصا درباره کشور پاکستان این نکته گفتنی است که دولت پاکستان نمی‌تواند مدعی شود که کنترل و قلع و قمع این گروهک‌های تروریستی از قدرتش خارج است. اساسا دولت پاکستان با تواجه به قدرت نظامی و اطلاعاتی خود اشراف کاملی بر مرزها و سرتاسر کشورش دارد.

منصوری در انتها گفت: حتی جمهوری اسلامی ایران بارها به آن‌ها گفته بود که اگر در مهار این تروریست‌های مسلح ناتوانند، ایران حاضر است که به دولت پاکستان یاری برساند، اما حقیقت این است که دولت پاکستان برای کنترل و دفع این تروریست‌ها از خودش تمایلی نشان نداد و باتوجه به اتمام حجت ایران این حق پاسخگویی برای ایران محفوظ است. حتی درمورد کشور عراق هم وضعیت به همین شکل است، بارها ایران طی مذاکرات و هشدارهای خود درخواست کرد نسبت به تروریست‌های ساکن در این خاک تعیین و تکلیف شود؛ اما متأسفانه برخی در کشور عراق نمی‌خواهند این رابطه حسنه ایران و عراق محفوظ بماند.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 0
    پاکستان لانه تروریست ها هست و سنی های افراطی آنها با مولوی عبدالحمید در ارتباط هستند، پاکستان خوب می‌داند تروریست ها کجا هستند و چه می کنند ولی دنبال آزار ایران هم هستند
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 0
    مثل اب خوردن میتوان نحله هایی از طالبان را به جان پاکستان انداخت! عجیبه که مردم پاکستان که در تظاهراتهای خیابانی انطور بر علیه امریکا و اسرائیل سیته چاک میدهند جطور اینروزها اینقدر بی سرو صدا شده اند.
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    4 0
    خدا دست شوم انگلیس خبیث را قطع کند که هر جایی نشست تخم جهل و نفاق و فتنه کاشت.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    بابا با پهپاد کار کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس