دعوت بورل از کشورهای منطقه برای گفت وگو درباره جنگ غزه

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه شب اعلام کرد که از وزرای خارجه تعدادی از کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی خواسته است تا با حضور در بروکسل درباره بحران نوار غزه گفت وگو کنند.

به گزارش مشرق، بورل اعلام کرد که از وزرای خارجه کشورهای عربی، (رژیم) اسرائیل و دبیرکل اتحادیه عرب دعوت کرده است تا در حاشیه نشست ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل درباره بحران نوار غزه گفت وگو کنند.

بورل توضیح داد که انتظار دارد تبادل نظر وزرای اروپایی با همکارانشان از کشورهای منطقه به تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به صلح در خاورمیانه کمک کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: برای تعیین چگونگی ادامه کار، از وزرای خارجه عربستان، مصر و اردن و همچنین دبیرکل اتحادیه عرب دعوت کردم تا در نشست بعدی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۲ ژانویه شرکت کنند و برای وزرای خارجه (رژیم) اسرائیل و فلسطین نیز دعوت نامه فرستاده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: از هفت اکتبر در اتحادیه اروپا نظرات مختلفی در مورد نحوه پاسخگویی به درگیری در نوار غزه وجود داشته است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: فقدان اجماع، موقعیت اتحادیه اروپا را در منطقه تضعیف کرده و علیرغم اینکه مستقیماً تحت تأثیر این مناقشه و پیامدهای آن هستیم، به ما اجازه تأثیرگذاری بر روند رویدادها را نداده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    سران عربستان، مصر و اردن و اتحادیه عرب عامل بدبختی و مشکلات مردم فلسطین هستند آنها چکاره هستند که بخواهند طرح های جنایتکاران غربی را تایید کنند ؟ حماس نماینده مردم فلسطین است . تا وقتی سرزمین های فلسطینی را به صاحبان اصلی اش بازنگردانید و خسارت های ملت فلسطین را ناشی از اشغال و جنایت هایتان نپردازید صلح معنایی ندارد
  • محمود IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    قطعنامه از پیش نوشته شده اسزاییل از خودش دفاع میکند فلسطین ترک وطن کند اتحادیه عرب جرات حرف ردن ندارد
  • پرویز IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    صد روز از جنگ غزه می‌گذرد اگر جنگ به دویست روز بگذرد حکام عرب منطقه دیگر در سیاستهای آمریکا بابت مسئله فلسطین و پایان جنگ همراه آمریکا نخواهند بود آن موقع خواست ملت های عرب و مسلمانان مانع سیاست های آمریکا می‌باشند همانطور در مسیله در یای سرخ پیش آمد حکام از ملتها می‌ترسند وهمه حماس را به رسمیت می‌شناسند در غزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس