کد خبر 1565853
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
تهدید وزیر خارجه انگلیس به تکرار حمله به یمن

دیوید کامرون در مقاله ای که در شماره امروز روزنامه ساندی تلگراف منتشر شد، تهدید کرد که در صورتیکه نیروهای یمنی حمله به کشتی ها در دریای سرخ را ادامه دهند، انگلیس بار دیگر به اهداف آنها حمله خواهد کرد.

به گزارش مشرق، دیوید کامرون در این مقاله مدعی شد که حملات مشترک اخیر آمریکا و انگلیس "تا حدی توانمندی حوثی ها را که با پشتیبانی ایران فراهم شده بود، کاهش داده است. "

وی استدلال کرد که انفعال در برابر حملات نیروهای یمنی، پذیرفتن امکان انسداد همراه با مصونیت یک مسیر دریایی حیاتی خواهد بود.

وی افزود: اگر حوثی ها این آبراهه را بر کشتی ها ببندند، زنجیره های تامین حیاتی تهدید خواهند شد و قیمت اجناس در انگلیس و سراسر جهان افزایش خواهد یافت.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس مرتبط دانستن اختلال در کشتیرانی بین المللی با جنگ اسرائیل در غزه را "یاوه" خواند و افزود: آنها به کشتی های تمامی کشورها که عازم مقصدهایی در سراسر جهان بودند، حمله کرده اند.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه (۲۲ دی) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات به مواضع نیروهای یمنی را آغاز کردند. ارتش ملی یمن هم در پاسخ به تجاوز هوایی دو کشور، یک هدف متعلق به آمریکا در دریای سرخ را هدف قرار داد.

مقام‌های انگلیسی می‌گویند که این اقدام بر اساس حق «دفاع از خود» صورت گرفت و احتمال حملات بیشتر منتفی نیست. دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس پیشتر ادعا کرده بود: ما هر کاری را که لازم است برای محافظت از کشتی‌ های خود انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه هشدار غرب درباره تداوم حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ کارساز نبود، افزود: تعداد حملات در حال افزایش بود. این اقدام در پاسخ به آن (حملات ارتش یمن در دریای سرخ) صورت گرفت که ما فقط هشدار نمی‌دهیم، بلکه عواقبی نیز وجود دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امید IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    3 1
    انگلیس یعنی شیطان ،آمریکا یعنی شیطان ، اسرائیل جعلی سرطانی یعنی نطفه حروم آن دو شیطان .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس