پاکستان هرگونه مشارکت در حمله به یمن را تکذیب کرد

سخنگوی نیروی دریایی پاکستان تمامی گزارش‌های رسانه‌ها در خصوص مشارکت این کشور در حمله آمریکا و انگلیس به یمن را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی پاکستان امروز (۲۴ دی) اعلام کرد که گزارش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از مشارکت این کشور در حملات آمریکا و اسرائیل علیه یمن صحت ندارد.

سخنگوی نیروی دریایی پاکستان به روزنامه اکسپرس تریبون گفت که اعزام کشتی‌های جنگی به دریای عرب با هدف «حمایت از دریانوردی بین‌المللی» صورت گرفته است و هیچ ارتباطی به جنگ در غزه ندارد.

او افزود: «ما طبق سیاست دولت به شکل کامل از موضوع فلسطین دفاع می‌کنیم، اما در درگیری میان اسرائیل و حوثی‌ها طرف هیچ‌کدام نیستیم؛ وظیفه ما تضمین امنیت کشتی‌های تجاری و ارتباطات دریایی پاکستان است».

پیش از این، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در غرب آسیا اعلام کرد که بامداد جمعه در همکاری با انگلیس، با بیش از ۱۰۰ موشک هدایت‌شونده از هوا و دریا به ۶۰ هدف در ۱۶ پایگاه نظامی در یمن حمله کردند. آمریکایی‌ها بامداد شنبه نیز حمله تجاوزکارانه دیگری علیه یمن انجام دادند.

نیروی دریایی پاکستان در ۱۸ دی ماه از استقرار ناوهای جنگی خود در دریای مکران با هدف آن‌چه «حفاظت از جریان آزاد دریانوردی» خوانده بود، خبر داد.

به گفته مدیرکل روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان، دو الی سه کشتی جنگی در مناطقی که کشتی‌های تجاری بین‌المللی و پاکستان درآن تردد می‌کنند، گشت‌زنی مداوم خواهند داشت.

نیروی دریایی هند نیز اواخر سال گذشته سه ناو جنگی خود را در دریای مکران مستقر کرده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    3 0
    هر کشوری که اطلاعات راداری خود را در اختیار امریکا قرار دهد در جنایات امریکا و اسراییل و انگلیس سهیم است. چه در جنایاتشان در یمن و چه در فلسطین و غزه . عربستان . امارات . کویت و...پاکستان شریک جرم هستند
    • علی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      2 0
      خاک عالمین تو سرت پاکستان ترسو
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    2 0
    هر کسی در برابر کفار حربی و استعمارگر از اسلام و مسلمین حمایت نکند باید در مسلمانی خود شک کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس