کد خبر 1565842
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرد

کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، پیونگ یانگ یک موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرده که نخستین پرتاب موشکی در ماه جاری میلادی است.

به گزارش مشرق، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد، این پرتاب امروز انجام شد اما جزئیات بیشتری درباره اینکه این موشک تا چه فاصله‌ای شلیک شده، در دست نیست.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دفاع کره جنوبی نیز گزارش کرد، یک موشک احتمالی بالستیک از سوی کره شمالی پرتاب شده است.

این نخستین پرتاب موشکی کره شمالی از زمان شلیک موشک بالستیک بین قاره‌ای این کشور با سوخت جامد "هوآسونگ-۱۸" در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳ است؛ این موشک برای حمله به سرزمین اصلی آمریکا طراحی شده است.

پرتاب موشکی امروز چند روز پس از آن انجام شده که پیونگ یانگ چندین گلوله خمپاره در نزدیک مرز دریایی با کره جنوبی شلیک کرد و باعث شد تا سئول نیز در همان منطقه رزمایش‌هایی انجام دهد.

در روزهای گذشته، کره شمالی لفاظی‌های جنگی خود را علیه رقبایش تشدید کرده است.

اخیرا، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی، دولت سئول را دشمن اصلی پیونگ یانگ خطاب کرده و گفته اگر کره جنوبی دست به اقدامات تحریک آمیز بزند، محو می‌شود.

کارشناسان می‌گویند، کیم جونگ اون احتمالا با شلیک آزمایشی موشک‌های بیشتر خصومت‌ها را افزایش خواهد داد تا بتواند خطرات را در بن بست با رقبای خود افزایش دهد و بر نتایج انتخابات پارلمانی کره جنوبی در آوریل ۲۰۲۴ و انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا در نوامبر سال جاری میلادی تاثیر بگذارد.

رهبری کره شمالی در نشست دسامبر گذشته میلادی خود با حزب حاکم این کشور وعده افزایش و گسترش زرادخانه اتمی و پرتاب ماهواره‌های جاسوسی بیشتر با هدف مقابله با اقدامات تقابلی تحت رهبری آمریکا را مطرح کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    1 3
    احسنت ،دم جناب آقای کیم جونگ اون رهبر محترم جمهوری دموکراتیک خلق کره و مردم سخت کوشش گرم!! از قدیم گفتن یانکی جماعت فقط تودهنی و پس گردنی حالیشه و لاغیر و زبون آدمیزاد حالیش نمیشه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس