کد خبر 1563166
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
پیونگ یانگ: هر تحریکی را با آتش پاسخ خواهیم داد 

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی در واکنش به تنش‌های اخیر این کشور با کره جنوبی اعلام کرد که پیونگ یانگ هر تحریکی را به سرعت با «غسل تعمید آتش» پاسخ خواهد داد.

به گزارش مشرق، در اظهاراتی که امروز یکشنبه از طریق خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شده کیم یو جونگ بیان کرد: اجازه دهید یکبار دیگر تاکید کنم که ارتش ما آماده شلیک است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش کره جنوبی اعلام کرد که پیونگ یانگ روز شنبه بیش از ۶۰ گلوله توپخانه را در نزدیکی مرز دریایی مورد مناقشه شلیک کرده است. روز قبل از آن نیز در اقدامی مشابه بیش از ۲۰۰ گلوله توپخانه شلیک شده بود.

اگرچه کره جنوبی روز جمعه در پاسخ به گلوله‌های توپخانه شلیک شده توسط کره شمالی، رزمایش‌هایی را در دریا برگزار کرده، اما بر پایه اعلام خبرگزاری یونهاپ پس از حوادث روز شنبه، هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار وجود ندارد.

رزمایش‌های روز جمعه هشدارهایی را برای ساکنان جزایر مرزی کره جنوبی در پی داشت تا وارد پناهگاه‌ها شوند، هرچند گزارشی مبنی بر عبور گلوله‌ها از مرز دریایی منتشر نشده است. کیم در این بیانیه شلیک توپخانه‌ای روز شنبه را رد و اعلام کرد که موارد شلیک شده مواد منفجره بوده است.

با اینحال یک منبع نظامی امروز یکشنبه به خبرگزاری یونهاپ گفت که برخی از گلوله‌های توپخانه‌ای که این دو روز توسط ارتش کره شمالی شلیک شده است، درست بالای خط حد شمالی (NLL) در دریای زرد سقوط کرده است.

به گفته این منبع، بیشتر گلوله‌های توپخانه کره شمالی به منطقه حائل دریایی پرتاب شد و برخی در آب‌های نزدیک به ۷ کیلومتری شمال خط حد شمالی سقوط کردند.



منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 0
    ای کاش ماهم بمب اتم میداشتیم تا دیگه امریکا جرئت نکند مارا تهدید کند
  • رضا IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    قاطعیت یعنی این!! آمریکا جرات عربده کشی جلوی کره را ندارد.!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس