1

سایت اقتصاد نیوز وابسته به روزنامه دنیای اقتصاد روز گذشته برای اعلام خبر حمله امریکا و انگلیس و متحدان منطقه‌ای‌شان به یمن از تیتری استفاده کرد که تحسین تجاوز و حمایت از این اقدام بود.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

تجاوز نظامی امریکا و انگلیس و متحدانشان به یمن با استقبال و تحسین رسانه اقتصادی اصلاح‌طلب «دنیای اقتصاد» مواجه شد، آن هم چندی پس از اجلاسیه این رسانه با چهره‌های اصلی اصلاح‌طلب! گویی گردهم آمدن اصلاح‌طلبان و شیرینی خوردن با هم، اثرات تخریبی خودش را درباره ایران و دوستان ایران به خوبی نشان می‌دهد!

این روزنامه لیبرال مسلک گرچه در نسخه چاپی این خبر را تکذیب کرده اما در خبری که وب‌سایت خود منتشر کرده است با تیتر پیچه شدن نسخه یمن به استقبال آمریکایی‌ها رفته است!

این استقبال رسانه اصلاح‌طلب از تجاوز نظامی به یمن با اعتراضات تندی در فضای مجازی مواجه شد. یک کانال تلگرامی با انتشار تصویری از این تیتر در سایت مذکور، نوشت: «ارگان خبری سازمانِ آموزش و پرورشِ دلالان ایران و نهاد روابط عمومی لیبرترین‌های ایرانی، موسوم به “‎دنیای اقتصاد” است. نفرت‌انگیزهای ستون پنج در ایران و سخنگویان متجاوزان ناتو در تهران».

کانال تلگرامی دیگری هم با کپشن «خوشحالی غلام سیاهان امریکا در ایران از حمله ارباب‌شان به یمن» نسبت به تیتر عجیب دنیای اقتصاد واکنش نشان داد.

اصلاح‌طلبان شیرینی «پیچیده شدن نسخه یمن» را خوردند؟/ اعتدالی‌ها با لیست یاران هاشمی رفسنجانی وارد گود شدند

در شبکه ایکس (توییتر) هم کاربرانی به تندی به دنیای اقتصاد اعتراض کردند. از جمله یک کاربر توییتر نوشت: «دنیای اقتصاد با خوشحالی تیتر زده امریکا نسخه یمن رو پیچید! البته که تعجبی نداره. تفکر حاکم بر دنیای اقتصاد همونیه که وقتی قدرت دستش بود، کشتی حامل کمک‌های دارویی و غذایی رو که به سمت یمن می‌رفت بعد از تماس جان کری برگردوند!» کاربر دیگری هم نوشت: «دنیای اقتصاد همین است. دنیایی بدون آرمان و شرف. واداده در برابر غرب و دشمن مقاومت. خدا را شکر در جنگ غزه، دنیای اقتصادی‌ها، بر سر کار نبودند.»

اصلاح‌طلبان شیرینی «پیچیده شدن نسخه یمن» را خوردند؟/ اعتدالی‌ها با لیست یاران هاشمی رفسنجانی وارد گود شدند

چندی پیش دنیای اقتصاد مراسمی مجلل در یکی از هتل‌های تهران به مناسبت سالگرد تأسیس خود برگزار کرد که چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب و دولتمردان روحانی از جمله ظریف و همتی و جهانگیری و محمد شریعتمداری در آن حضور داشتند و سخنرانی کردند.

طبعاً اگر دنیای اقتصاد فقط یک رسانه بود و پیچیدگی‌های تعاملات اقتصادی تعیین‌کننده نبود، این همه چهره‌های مطرح بر سر آن میزهای پذیرایی حضور نداشتند. وقتی اقتصاد قرار است تعیین کننده همه چیز باشد، هم مهمانان مراسم عالی رتبه می‌شوند، هم نابودی یمن و تجاوز نظامی امریکایی‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد.

بازگشت نوبخت با تاکتیک اعتدالی

اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها از لیست انتخاباتی خود با نام «یاران هاشمی» در انتخابات مجلس و خبرگان رونمایی کردند، این لیست سیاسی قرار است دربرگیرنده احزاب، گروه‌ها و اشخاصی باشد که در انتخابات آتی مشارکت خواهند داشت.

گفته شده است که در این لیست انتخاباتی افرادی قرار می‌گیرند که با تفکرات هاشمی یا همان حزب کارگزاران سازندگی نزدیکی داشته باشند، این لیست آلترناتیو اصلاح‌طلبان میانه‌رو در برابر اصلاح‌طلبان رادیکال خواهد بود، مقدمه این اتفاق نیز برپایی همایشی به مناسبت هفتمین سال درگذشت هاشمی رفسنجانی بوده است.

روزنامه هم‌میهن که این روزها به مرور سیاسی و انتخاباتی شده با تیتر حاشیه نشینی ریشه‌دارها به ترغیب میانه‌روها برای ائتلاف سیاسی رفته و نوشته است:

هنوز نه بزرگان و نه بدنه اجتماعی کامل از صندوق رای و امکان مشارکت دست نشسته بودند و کنار ننشسته بودند. مهمترین نماد تداوم رویکرد کنشگرانه، خود هاشمی‌رفسنجانی بود که در اردیبهشت‌ماه 1392 تردیدها را کنار گذاشت و برای چهارمین و آخرین بار در عمر خود نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد. اگر دو بار نخست، او به یک پیروزی تقریباً قطعی رسید و اگر بار سوم (1384) با شکستی تلخ و تاریخی روبه‌رو شد؛ در بار چهارم، شگفت‌آورترین رخداد ممکن رخ داد: استوانه نظام و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از نزدیک‌ترین یاران امام ردصلاحیت شد. ردصلاحیت هم، اما هاشمی را به حاشیه نراند!

اصلاح‌طلبان شیرینی «پیچیده شدن نسخه یمن» را خوردند؟/ اعتدالی‌ها با لیست یاران هاشمی رفسنجانی وارد گود شدند

روزنامه آرمان امروز نیز از لیست اعتدالیون با سرلیستی نوبخت پرده برداشته و می‌نویسد:

نوبخت هم اکنون به‌عنوان دبیرکل حزب اعتدال و توسعه محسوب می‌شود که طبق گمانه‌زنی‌ها می‌تواند در رقابت‌های انتخاباتی نقش مهمی داشته باشد. از او به‌عنوان سرلیست ائتلافی احتمالی پایتخت نام می‌برند که قرار است به‌عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده هم بر افزایش مشارکت تاثیر داشته باشد و هم رقیب پرقدرتی برای جناح تندروی اصولگراها محسوب شود. نوبخت یکی از چهره‌هایی است که تجربه ۴ دوره نماینده شهروندان رشت در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد و حالا بعد از بیست سال دوری مجدد قصد حضور در پارلمان را دارد تا بتواند به‌عنوان نفر اول اعتدالی‌ها روند فعالیت خود را ادامه دهد. او این بار در حوزه تهران قرار است وارد بهارستان شود. در ادامه این گزارش به برخی از واکنش‌های انتخاباتی او در ماه‌های اخیر خواهیم پرداخت.

اصلاح‌طلبان شیرینی «پیچیده شدن نسخه یمن» را خوردند؟/ اعتدالی‌ها با لیست یاران هاشمی رفسنجانی وارد گود شدند

میانه‌روها اعتقاد دارند که این لیست نه تنها زمینه کار فراکسیونی در مجلس است بلکه می‌تواند پایه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 1404 نیز باشد.

محسن هاشمی معتقد است شرایط برای تشکیل و موفقیت ائتلاف میانه‌روها به شدت سخت شده و با این حال هنوز ممکن است با الگوگیری از مدل سیاست‌ورزی مرحوم هاشمی‌رفسنجانی، به میدان آمد و این ائتلاف را به پیروزی رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    26 4
    ما متظر رفتن اصحالات به فاضلاب هستیم
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      17 1
      همین الانشم تو فاضلاب هستند
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      13 1
      رفتن تموم شدن
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      14 1
      نوبخت میگفت یارانه مصیبت عظماءاست و نجومی بگیران ذخائر نظام هستن !!! حالا می خواهد سر لیست بشه ؟!
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      16 0
      کارگزاران اصلاح طلب است ؟ یک مشت سرمایه دار بد کرمونی اصلاح چی را می خواهند؟
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      6 1
      اصلاح طلبان تهوع آور و رسانه های زردشان در ایران به واقع سرمایه های صهیونی و آموزشگاه های جاسوس پروری برای کدخدایشان هستند!
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      4 1
      اصلاح طلب = آشغال
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    15 1
    لعنت به سرمایه های سینه چاک صهیونیست ها در هر لباسی و وابسته به هر فرقه ای ، برای ریشه کن شدنشان ، دعا می کنم.
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      6 0
      درود بر شما
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      1 0
      فرزند خوانده هاى معنوى مرد هزار چهره به درك رفته و ارثيه شوم او ميباشند ‼️‼️‼️
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    16 2
    این رسانه ها ستون پنجم غرب هستند که در ایران ریشه دوانیده اند باید با آنهابرخوردکرد
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      بله. الان که اینجوری آزادن میگن آزادی بیان نداریم دیگه اگه بسته بشه که...
  • نظری IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    15 1
    خدا نسخه شما اصلاح طلب‌های کثیف که نون اینجا را می‌خورید و هار شدید را بپیچد إن شاءالله
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    4 11
    یمن و حماس و سوریه را کاری نداریم خودشان می‌دانند با مملکت خودشان فعلا که ایران داره قحطی میاید
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      11 4
      قحطی تومغز تو اومده
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    5 2
    اکثرا افساد طلبان موی سروریششون سفید شده ولی متاسفانه ادم نشدند هی فتنه انگیزی بکنید بالاخر یه روز شما هم تو استخر عزرائیل مییاد سروقتتون
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    3 2
    خدا نسخه دشمنان و خائنان به نظام، انقلاب، مقاومت و مردم را بپیچد وشرشان را از سر ملت کم کند.
  • فرزند ایران IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    2 0
    این مراکز اقتصادی دیگه چطوری باید اعلام کنند که دستشون با صهیونیست ها و بهاییان توی یک کاسه است و روی اقتصاد این مملکت چنبره زده اند؟؟ قوه قضاییه کجاست؟؟ سازمان بازرسی کجاست؟؟ حتماً باید ریشه نظام رو علناً بزنند تا مسئولین شیعی یه تکون به خودشون بدهند؟؟
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 2
    باید منصف باشیم حتی در برابر دشمنان، تیتر پیچیده شدن نسخه یمن به نقل از رسانه‌های غربی زده شده نه خود روزنامه.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    4 0
    کدام اعتدالی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینها نفوذی آمریکا و انگلیس و اسراییل هستند . با شعار : اینکه (( اگر ما بیاییم تعداد آرا بیبشتر می شود و استقبال مردمی زیاد خواهد شد)) قصد رخنه و نفوذ را دارند .
  • اتحادیه ماله کشان IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    4 0
    نوبخت ( اوس باقر ماله کش ) هنوز داره روی کثافات حسن روحانی نکبت را ماله میکشه .
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      1 0
      البته آنقدر بوی گند کارهایی که حسن روحانی نکبت کرده است بالاست که باقر نوبخت در حین ماله کشی بیش از 5عددماسک روی دماغش میزنه .
  • DE ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    اصلاحطالبان سالهاست شیرینی و قند و شکر اضافی میخورن اکثرا مرض دارند قند.منظور اکثرا مرض قند دارند از بس مصرف شکرشون بالاست
  • حسین IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    الان کجا نوشته شده نسخه یمن پیچیده شد ؟ عزیزان با انصاف باشیم . روزنامه دنیای اقتصاد نوشته آمریکا در باتلاق یمن این کجا و آنچه شما میگویید کجا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس