1

محسن هاشمی از اعضای رده بالای حزب کارگزاران سازندگی از جمله افرادی است که به دنبال بالا آوردن «لیست یاران هاشمی» در انتخابات است.

سرویس سیاست مشرق- اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها از لیست انتخاباتی خود با نام «یاران هاشمی» در انتخابات مجلس و خبرگان رونمایی کردند، این لیست سیاسی قرار است دربرگیرنده احزاب، گروه‌ها و اشخاصی باشد که در انتخابات آتی مشارکت خواهند داشت.

گفته شده است که در این لیست انتخاباتی افرادی قرار می‌گیرند که با تفکرات هاشمی یا همان حزب کارگزاران سازندگی نزدیکی داشته باشند، این لیست آلترناتیو اصلاح‌طلبان میانه‌رو در برابر اصلاح‌طلبان رادیکال خواهد بود.

اصلاح‌طلبان رادیکال قصد دارند با بهانه‌هایی چون نداشتن نامزد انتخابات را تحریم خاموش کنند، در آن سو اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو معتقدند که می‌توان در انتخابات پیش‌رو در تهران و شهرستان‌ها لیست‌های قابل قبول داده و حتی یک فراکسیون قوی نیز شکل داد.

محسن هاشمی از اعضای رده بالای حزب کارگزاران سازندگی از جمله افرادی است که به دنبال بالا آوردن «لیست یاران هاشمی» در انتخابات است.

میانه‌روها اعتقاد دارند که این لیست نه تنها زمینه کار فراکسیونی در مجلس است بلکه می‌تواند پایه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 1404 نیز باشد.

محسن هاشمی معتقد است شرایط برای تشکیل و موفقیت ائتلاف میانه‌روها به شدت سخت شده و با این حال هنوز ممکن است با الگوگیری از مدل سیاست‌ورزی مرحوم هاشمی‌رفسنجانی، به میدان آمد و این ائتلاف را به پیروزی رساند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره امکان تاثیرگذاری ائتلاف میانه‌روها بر فضای سیاسی کشور گفته است که باید به سابقه چنین ائتلافی نگاه کنیم؛ یک‌بار در سال ۹۲ این اتفاق افتاد. هنگامی که شورای نگهبان اعلام کرد صلاحیت هاشمی را برای حضور در انتخابات احراز نکرده است، ایشان قهر نکرد و به میدان آمد.

محسن هاشمی همچنین خبر از تشکیل معدود جلساتی میان آقایان روحانی، ناطق‌نوری، خاتمی، سیدحسن خمینی و اسحاق جهانگیری داده و گفته است که با این‌که تعداد این جلسات زیاد نبود اما امید می‌رفت که حاصل آن، اتفاق جدیدی باشد و بتواند یک حرکت جدی را شکل دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • مهدی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    35 13
    مردم دل خوش از هاشمی ندارن چه برسه به یاراش
    • حسن روحانی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      7 33
      همین مردم به موقع به یاران هاشمی سواری می دهند
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      21 15
      از طرف مردم نظر نده
    • محمدقزل IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      25 4
      اگر مردم به یاران هاشمی رفسنجانی و در اصل به اصلاح طلبان رأی بدهند کشور باز مثل سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ میشود...چاپ پول بدون پشتوانه وبعد تورم سنگین برای ریاست جمهوری بعدی...که این وسط فقط تورم کمر مردم را می‌شکند
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      16 2
      میشه کنار هر صندوق آکواریوم بذارید رای انصار هاشمی را در آن بریزیم ؟
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      17 2
      حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری سال 84 شکست نمی خورد.
    • سوخته IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      1 0
      خداوند ایران را از شر منافقان محافظت کند در هر لباس و مقامی
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    38 8
    اصلاح طلبان = یاران داعش
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      6 25
      زنده باد مصطفی تاج زاده
    • یکی گفتی . یکی بشنو IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      11 15
      اصولگرایی = وهابی گری
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    15 2
    چند نماینده اصلاح طلب در 25 مرداد 1395 خبر مخالفتشان با سوخت گیری و مهماتگیری بمب افکن های روسی در همدان برای حملات شدید هوایی بر علیه داعش در سوریه و عراق ، رسانه ای شد. خبری های از جمله با تیتر "از حب داعش یا بغض روسیه" در نقد مخالفت اطلاح طلبها با مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان در آن مقطع زمانی در وبسایتها منتشر شد. علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد: "همکاری‌های دفاعی صورت گرفته بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم امر غیرمنتظره‌ای نیست و نگاه ایران به رابطه با روسیه یک نگاه راهبردی است" - در نهایت سنگ اندازی نماینده های اصلاح طلب مانع اجرای بمباران سنگین داعش در عراق و سوریه شد- طبق اعلان کارشناسان نظامی روس در صورت مهماتگیری و سوختگیری بمب افکن های مهاجم به داعش در همدان امکان بارگیری 22 تن بمب با پرواز 700 کیلومتری را داشته اند در صورتیکه با بارگیری در روسیه امکان بارگیری 5 تا 7 تن با مسافت 2000 کیلومتری را داشته اند. بهر حال توقف بمباران شدید داعش توسط این بمب افکنها هدیه اصلاح طلبان داخلی به داعش و سنگ اندازی بر سر راه نابود کردن داعش بود. چه تائیدی بر عمدی بودن ایجاد مزاحمت اصلاح طلبان داخلی بر سر راه نابود کردن داعش بهتر از این: علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را اشتباه اعلام کرد. در حالیکه حتی دبیر شورای امنیت ملی وقت استفاده از فضا و امکانات ایران برای بمباران تروریستهای داعش را اعلام کرده بود. "علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به انتشار خبر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه گفت: "همکاری‌های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم"." این موضع گیری شمخانی در شرایطی بود که به موجب اصل ۱۷۶ قانون اساسی، "بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی" از وظایف شورای عالی امنیت ملی است. ولی با مخالفت بسیار شدید نمایندگان اصلاح طلب، در نهایت مهماتگیری و سوختگیری در همدان با ادعای واهی "نقض حاکمیت کشور طبق اصل 176 قانون اساسی" متوقف شد و داعش به لطف دوستان داعش در کشور از بمبارانهای سنگین نجات یافت.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    11 4
    محسن هاشمی در قضیه آدم ربایی دکتر هوشنگ بوذری توسط برادرش مهدی هاشمی که منجر به رای دادگاه کانادا شده مردم را فریب داده و از اعلام دلیل حقیقتی برگشت برادرش از انگلیس خودداری کرده.
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      12 2
      لیست یاران خاندان هاشمی با سوابق درخشان فساد اقتصادی و آدم ربایی و اسلحه کشیدن در خیابان پاسداران برای مردم عادی و حمایت از بهایی های وابسته به اسرائیل و .... بالاخره آمدند. اینها از اعلام یاران هاشمی بودن خجالت نمی کشند؟
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      14 1
      محسن هاشمی فرصت طلب است به محض اینکه رئیس شورای شهر شد نام پدرش را بر روی بزرگراه نیایش گذاشت اینها بفکر مردم نیستن.
    • CA ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      9 0
      محسن هاشمی دوران جنگ تحمیلی آمد مانتریال کانادا خیلی بهش خوش گذشت. آنروزها منافقین به حامیان انقلاب حمله میکردن اما ایشون هرگز یه تشر هم نشنید . بعد هم با یه مدرک و سوغات غربگرایی کامل فرستادنش ایران تا بقیه خانواده‌ش رو از بابا و مامان تا خواهر و برادرها همه رو لیبرال-غربگرا کنه. غرب همچنان نوچه میسازد اما به مراتب خطرناکتر از تقی‌زاده.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    12 2
    این ها یارانند یا گروه نجات غریق!!!
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    17 2
    چرا این طایفه دست از سر مردم بر نمیدارن؟
    • علیشاه IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      2 14
      چراشماها دست ازسرمردم برنمی دارید؟
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      13 1
      اصلاح طلبان فرصت طلب و منفعت طلب هستن به همین دلیل دست از سر مردم ایران بر نمی دارند.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    4 8
    مردم بغیر از آقا از هیچ مسئولی دل خوش ندارن و واسشون دوزار احترام قائل نیستن و همه رو دروغگو و کذاب میدونن
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    19 1
    خدایا کی این کابوس خاندان هاشمی دست از سر ما بر می داره چقدر پررو هستند اینها ،انشالله به حق حضرت زهرا س رای نیاورید امین یارب العالمین 🤲🤲🤲🤲
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    11 1
    خانواده ه از دم ضد ولایت فقیه هستن .براشون متاسفم
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    14 1
    هاشمی، روحانی، خاتمی، ناطق، جهانگیری! چه آشی بشه؟ خدا به داد ملت بیچاره برسه
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    10 1
    حالا این نامزدها بناست چه پیشنهادی ارائه کنند حتما میخوتهند پیشنهاد کنند اگر می خواهید مثل ژاپن و آلمان شویم باید موشکها را مثل آب سنگین اراک و فردو قم تعطیل یا بتن ریزی کنیم تا کشور به سرعت پیشرفت
    • DE ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      9 1
      آلمان الان بزرگترین تولید کننده اسلحه اروپا و یکی از پنج صادر کننده اسلحه در دنیا است. ژاپن را نمی دانم.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 0
    اون نمابنده هایی که اجازه ندادند هواپیما های روسی درر ایران بار گیری کنند کیا هستند .باید مردم بشناسندشون.حتما الان در سازمانهای جاسوسی غرب مشغولند.
  • حسين DE ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    3 1
    هاشمى خائن اعظم و ياران هاشمى خائنين اعظم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس