اتحادیه اروپا با یک روز تاخیر به تحولات یمن واکنش نشان داد

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی با یک  روز تاخیر به تحولات یمن و بمباران این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، تقریباً یک روز پس از حملات آمریکا و انگلیس به اهدافی در یمن، «جوزپ بورل»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی از طرف کشورهای عضو این اتحادیه بیانیه‌ای صادر کرد که در آن به اقدامات واشنگتن و لندن در یمن اشاره نکرده است، اما وی در این بیانیه‌ای از یمنی‌ها خواست خویشتنداری کنند و همزمان خاطرنشان کرد که دولت‌ها حق دارند از کشتی‌های خود محافظت کنند.

در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا از پذیرش قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۱۰ ژانویه که حملات یمن به کشتیرانی دریای سرخ را به شدت محکوم می‌کند، استقبال می‌کند، چون حفظ آزادی کشتیرانی در دریای سرخ برای جریان آزاد تجارت جهانی و امنیت منطقه‌ای حیاتی است.

اتحادیه اروپا از نیروهای یمنی می‌خواهد برای جلوگیری از تشدید تنش در دریای سرخ و منطقه، خویشتنداری کنند. در این زمینه، اتحادیه اروپا تعهد همه کشورها را برای احترام به تحریم تسلیحاتی تحت قطعنامه ۲۲۱۶ (۲۰۱۵) شورای امنیت سازمان ملل یادآوری می‌کند.

به گفته بورل، «اتحادیه اروپا خواستار مداخله شورای امنیت سازمان ملل متحد است تا حملات یمن که تجارت جهانی را مختل می‌کند و حقوق کشتیرانی و همچنین صلح و امنیت منطقه را تضعیف می‌کند، فوراً متوقف شود.»

رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا در پایان گفت: اتحادیه اروپا به کمک به ثبات منطقه ادامه خواهد داد.

این در حالی است که روز گذشته «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن به المیادین گفت: یمن توانست که قواعد درگیری جدیدی در دریای سرخ ایجاد کند که ثابت و دائمی خواهد بود و احدی نمی‌تواند آن‌را تغییر دهد.

وی افزود: آمریکا و انگلیس به طور مستقیم وارد جنگ شده‌اند و این لحظه‌ای است که ما انتظارش را می‌کشیدیم.

البخیتی بیان کرد: عملیات‌های ما در عمق رژیم صهیونیستی و دریای سرخ، خسارت‌های زیادی را به آمریکاییها و اسرائیلی‌ها وارد کرده است.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن بیان کرد: باید که در قبال اقدامات آمریکا و انگلیس به پا خیزیم. پیش از این ما فقط کشتی‌ها مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دادیم و امروز کشتی‌های انگلیسی و آمریکایی جرأت عبور از دریای سرخ را ندارند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رضا IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    6 2
    بورل شکر قهوه ای خورد!!
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      0 0
      احسنت ،دقيقأ همینطوره!! همهٔ اتحادیه اروپا منتظر دستورات یانکیهای گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش و صهیونیست‌های حرامزاده بودن ببینن که چی باید بگن که بالاخره شکر قهوه‌ای رو دادن بورل خورد!!!
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 3
    حمله آمریکا ، پیش دستانه بوده... الان یمن، بهانه داره اما موشک نداره
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    3 2
    صدام هم بی صبرانه منتظر آمریکا و ناتو بود و به قطعنامه های شورای امنیت می خندید.
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      0 0
      یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش هم به افغانی ها میخندیدن با رد نعلین طالبان رو پشتشون مجبور به فرار شدن!! 🤣🤣🤣🤣
  • حمیدی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    2 0
    معلوم نیست که مسلمانان جهان(شیعه وسنی) دست رودست گذاشتن منتظر چی هستن یعنی منتظرن که دشمن به نوبت به همه حمله کنن تنها راه عکسالعمل شدید برانابودیه یکدفعه اسراییل بعضیا میگن کاش زمان امام حسین مابودیم تااز اهل بیت دفاع کنیم الان وقتشه غزه فرقی باروز واقعه نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس