کارگروه سیا برای کمک اطلاعاتی به اسرائیل علیه حماس

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بعد از عملیات ۷ اکتبر کارگروهی برای کمک اطلاعاتی به اسرائیل جهت یافتن محل حضور سران حماس تشکیل داده است.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با تشکیل یک کارگروه ویژه در تلاش است به اسرائیل برای رد یابی سران ارشد حماس و محل اختفای اسرای اسرائیلی در غزه کمک کند.

مقام‌های آمریکایی به این روزنامه گفته‌اند این کارگروه که بعد از عملیات حماس در ۷ اکتبر آغاز به کار کرد اطلاعاتی را درباره سران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین کشف کرده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به طوفان الاقصی را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. بیش از ۲۳ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند تاکنون در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بلافاصله بعد از ۷ اکتبر با ارسال یاداشتی برای دستگاه‌های اطلاعاتی و وزارت دفاع خواستار تشکیل این کارگروه و جمع‌آوری اطلاعات درباره رهبران حماس شد.

نیویورک‌تایمز نوشته هنوز مشخص نیست که تشکیل این کارگروه تا چه اندازه برای اسرائیل ارزشمند بوده اما هنوز هیچ‌یک از بلندپایه‌ترین سران حماس دستگیر یا کشته نشده‌اند. ایالات متحده اطلاعات مربوط به مقام‌های رده پایین یا میانی حماس را در اختیار اسرائیل قرار نمی‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس