لندن: بزرگ‌ترین حمله یمن در دریای سرخ را دفع کردیم!

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد که نیروهای دریایی این کشور و آمریکا آنچه او «بزرگ‌ترین» حمله یمن به ترابری دریایی در دریای سرخ خوانده است را دفع کرده‌اند.

به گزارش مشرق، گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس با این ادعا که لندن و واشنگتن «بزرگ‌ترین» حمله یمن را دفع کرده‌اند، به صنعاء هشدار داد.

براساس اعلام ارتش آمریکا، یمن سه‌شنبه‌شب ۱۸ پهپاد و سه موشک به سمت کشتی‌های عبوری از دریای سرخ به سمت اسراییل، شلیک کرد. واشنگتن همچنین مدعی شد که نیروهای مستقر در منطقه، با جنگنده‌های ناوپایه و چهار ناورزم این پهپاد و موشک‌ها را ساقط کرده است.

ارتش آمریکا همچنین اعلام کرد که حمله دیشب، بیست‌وششمین حمله یمن از ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳(۲۸ آبان) تاکنون بوده و آن را «پیچیده» توصیف کرده است.

شاپس در واکنش به این حمله در بیانیه‌ای نوشت: در شبانه‌روز گذشته، ناوشکن اچ‌ام‌اس دایموند به همراه ناوهای جنگی آمریکا، بزرگ‌ترین حمله حوثی‌ها(انصارالله) در دریای سرخ تا به امروز را با موفقیت دفع کردند.

وی ادامه داد: دایموند با موشک‌های افعی دریا و توپ، چندین حمله پهپادی به سمت آن و همچنین کشتی‌های تجاری در منطقه را منهدم کرده و هیچ آسیبی به دایموند یا خدمه‌اش وارد نشد. انگلیس به همراه متحدانش پیش‌تر به روشنی اعلام کرده‌اند که این حملات غیرقانونی کاملا غیرقابل قبول بوده و در صورت تداوم، عواقب آن را متحمل خواهند شد.

به‌دنبال عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر(۱۵ مهر)، اشغالگران نوار غزه را هدف حملات بی‌وقفه قرار داده‌اند. ارتش ملی یمن در واکنش به کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین به دست نیروهای رژیم صهیونیستی، کشتی‌های متعلق یا وابسته به این رژیم که قصد عبور از دریای سرخ را دارند، هدف حملات گسترده قرار داده است. در پی این حملات فلج‌کننده، شمار زیادی از شرکت‌های کشتیرانی معتبر تردد از این مسیر را متوقف و مسیری جایگزین را انتخاب کرده‌اند که به مراتب هزینه مالی و زمانی زیادی را روی دست آنها گذاشته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • م ح IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    5 4
    مثل سگ سر جونشون میترسند...وفقط فکرپر کردن جیبشون هستند... خدا شما فرعون ها ی زمانه را بدست موسی های زمانه نابود میکنه....نه مثل خودتون متکبر واز خود راضی و پول پرست...این سنت الهی است وانشالله مردم دنیا به چشم خواهند دید......
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    3 3
    فکر کنم بیشتر از مهمات و سوخت در ناوهای آمریکا و انگلیس پوشک مصرف میشه!! 🤣🤣🤣🤣🤣
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    1 3
    فکر کنم بیشتر از مهمات و سوخت در ناوهای آمریکا و انگلیس پوشک مصرف میشه!! 🤣🤣🤣🤣🤣
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 2
    پرواضح است از نظر تکنولوژی و تسلیحات آمریکا و انگلیس مقابل یمنی ها برتری دارند اما تاکتیک های هوشمندانه یمنی ها می تواند این ضعف را جبران کند همیشه نتیجه جنگ را طرف هایی به نفع خود تغییر داده اند که تاکتیک های بی نقص را طراحی و اجرا کرده باشند
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    به امید روزی که انگلیس و آمریکا با سیاستمداران کثیف و استعمارگرش نابود شوند و نسل کثیف سیاستمداران جانی آن مثل نسل دایناسورها منقرض گردد . الهی آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس