مشاهدات تکان دهنده پزشک کانادایی از بیمارستان‌های غزه

پزشک و جراح کانادایی که به تازگی از نوار غزه بازگشته است شرایط درمانی در بیمارستانهای غزه را فاجعه خواند.

به گزارش مشرق، «در (بیمارستانهای) غزه باید تصمیم بگیرید چه کسی را نجات دهید و چه کسی را رها کنید». این اظهارات یک پزشک و جراح کانادایی است که به مدت دو هفته در خان یونس در جنوب غزه خدمت کرده است.

انس القاسم در مصاحبه با سی ان ان با تاکید بر اینکه سیستم درمانی غزه بدتر از چیزی است که من انتظار داشتم، به تصمیمات غیرممکنی اشاره کرد که چند پزشک باقیمانده در غزه در شرایط کمبود تجهیزات پزشکی و امکانات درمانی باید اتخاذ کنند.

این جراح کانادایی گفت که «مجبور بودیم بخیه‌ها را فله‌ای بزنیم و هیچ نظمی در بخیه زدن رعایت نمی‌شد؛ تجهیزات پزشکی به صورت عمده وجود ندارد، چیزهایی مثل دستگاه سی تی اسکن و لوازم پزشکی ضروری. در زمینه دارو حتی مسکن و آنتی بیوتیک نداریم...»

سیستم درمانی غزه به خاطر سالها محاصره از سوی رژیم صهیونیستی پیش از جنگ نیز با مشکلات عمده‌ای مواجه بود اما به گفته انس القاسم طی جنگ کنونی به دلیل حملات سهمگین اسرائیل و تشدید شرایط محاصره به مرز فروپاشی صددرصدی رسیده است.

مشاهدات تکان دهنده پزشک کانادایی از بیمارستان‌های غزه

اسرائیل از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر صدها بار بیمارستانها و مراکز درمانی غزه را بمباران کرده است. طبق اعلام دفتر رسانه‌ای حماس، حملات اسرائیل تا اواخر ماه دسامبر منجر به کشته شدن ۳۱۰ نفر از کادر درمان در بیمارستانهای غزه شده و از ۳۶ بیمارستان غزه ۲۵ بیمارستان را به طور کامل از خدمات دهی خارج کرده است.

مشاهدات تکان دهنده پزشک کانادایی از بیمارستان‌های غزه

انس القاسم اضافه کرد که بمباران غزه توسط اسرائیل بدتر از چیزی است که او در حلب سوریه در طول جنگ داخلی سوریه مشاهده کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس