روایت آمریکا از دیدارهای بلینکن در فلسطین اشغالی

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی، ضمن تاکید بر حمایت قاطع واشنگتن از تل‌آویو، بر تداوم تلاش‌ها برای آزادی تمام اسرای صهیونیست از نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا گفت که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در سفر به فلسطین اشغالی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه و «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

این وزارتخانه طی بیانیه‌های جداگانه‌ای توضیح داد که بلینکن در این دیدارها ضمن تاکید بر حمایت قاطع آمریکا از رژیم صهیونیستی، بر تداوم تلاش‌ها برای آزادی تمام اسرای صهیونیست از نوار غزه تاکید کرد.

بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نتانیاهو و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، خواستار اهمیت اجتناب از تلفات غیرنظامیان در حملات این رژیم به نوار غزه و افزایش کمک‌رسانی‌ها به مردم این منطقه شد.

در این بیانیه ادعا شده است: «بلینکن همچنین بر نیاز به حاصل کردن صلح پایدار و بادوام برای اسرائیل و منطقه از طریق تأسیس دولت فلسطین تاکید کرد».

به نوشته وبگاه این وزارتخانه، بلینکن در دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ضمن حمایت از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بهانه عملیات «طوفان الاقصی» در تاریخ هفتم اکتبر سال گذشته، خواستار جلوگیری از گسترش جنگ به غرب آسیا از جمله لبنان و کرانه باختری شد.

پیش از این نیز «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با ادعای اینکه آتش‌بس اکنون به نفع حماس خواهد بود، گفته بود که به همین دلیل دولت آمریکا مخالف توقف جنگ غزه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس