کد خبر 1563663
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
لیست اول نکونام به بن‌بست خورد؛ استقلال در انتظار پِلن B جواد

به نظر می‌رسد لیست اول سرمربی تیم فوتبال استقلال برای جذب بازیکن برای نیم‌فصل دوم، با بن‌بست مواجه شده است و او باید فهرست دوم خود را رو کند!

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال با هدایت جواد نکونام توانست عنوان قهرمانی نیم‌فصل را از آن خود کند. نکونام پس از پایان نیم فصل اول فهرست بازیکنان مورد نظر خود را در اختیار باشگاه قرار داد؛ فهرستی که پر از ستاره‌های مطرح و گرانقیمت فوتبال ایران همچون علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، محمد محبی، سعید عزت االهی، فرشاد احمدزاده، و علی کریمی بود. البته استقلال درصدد بازگرداندن رافائل سیلوا، مدافع برزیلی نیز بود.

در اولین گام باشگاه استقلال با سیلوا مذاکره کرد. علی خطیر توانست رضایت او را برای بازگشت به ایران و عدم پیگیری شکایتش در فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) جلب کند. این مدافع برزیلی با قراردادی به مدت یک سال و نیم دوباره استقلالی شد.

جهانبخش: به استقلال نمی‌آیم

علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی که در فاینورد هلند حضور دارد یک نام رویایی برای حضور در استقلال محسوب می‌شد. ستاره فوتبال ایران روزهای خوبی را در هلند پشت سر نمی‌گذارد و سایت «msn» چندی پیش درباره این بازیکن نوشت: قرارداد این بازیکن ایرانی با فاینورد رو به اتمام است و مدیران و کادر فنی این تیم حاضر به تمدید قرارداد با جهانبخش نیستند و به زودی این بازیکن به درهای خروجی فاینورد نزدیک خواهد شد.

باشگاه فاینورد برای رضایت‌نامه این بازیکن رقمی در حدود ۵ میلیون یورو تعیین کرده است. هر چند جهانبخش آب پاکی را روی دست استقلالی ها ریخت و گفت: در حال حاضر برای بازگشت به فوتبال ایران برنامه‌ای ندارم.

قلی‌زاده به ایران برنمی‌گردد

علی قلی‌زاده که رکورد گران‌ترین خرید تاریخ لیگ لهستان را به نام خود ثبت کرده است، شرایط خوبی در تیم لخ‌پوزنان ندارد اما بازگشت او به فوتبال ایران غیر قابل باور است. این بازیکن ملی‌پوش فعلا ترجیح می‌دهد در آن سوی آب‌ها به فوتبالش ادامه دهد و باید او را نیز از فهرست استقلال کنار گذاشت.

هال‌سیتی به صیادمنش رضایت‌نامه نمی‌دهد

اللهیار صیادمنش که در فهرست جواد نکونام برای نیم فصل قرار گرفته است، در بازی هال سیتی و بیرمنگام از سری مسابقات مرحله سوم جام حذفی انگلیس به میدان رفت. او علاقه زیادی برای بازگشت به ایران و پوشیدن دوباره پیراهن استقلال دارد اما باشگاه انگلیسی رضایت‌نامه وی را صادر نخواهد کرد.

محبی حالا حالاها در اروپا می‌ماند

محمد محبی در ابتدای فصل استقلال را ترک کرد و به طور حتم ماجراها و حاشیه‌های او را هنوز فراموش نکرده‌اید. یکی از نزدیکان این بازیکن به ایرنا گفت که «او اگر روزی به ایران برگردد به طور حتم پیراهن استقلال را بر تن خواهد کرد اما حداقل تا ۵ سال آینده در لیگ برتر بازی نخواهد کرد.»

۲ بازیکن با سه میلیون دلار ناقابل

علی کریمی و مسید مجید حسینی دیگر بازیکنان مد نظر جواد نکونام هستند. دو لژیونر ایرانی تیم «کایسری اسپور» بریا بازگشت به استقلال با یک مانع بزرگ روبه‌رو هستند. مدیران این باشگاه ترکیه‌ای اعلام کرده‌اند که برای صدور رضایت‌نامه هر کدام از این بازیکنان باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار پرداخت شود؛ با این حساب اگر استقلال خواستار حسینی و کریمی است، باید سه میلیون دلار پرداخت کند.

عزت‌اللهی کنسل شد

سعید عزت‌اللهی که بحث پیوستنش به سرخابی‌های پایتخت طی سال‌های اخیر همواره مطرح بوده، دیگر بازیکن موردنظر کادرفنی آبی‌هاست. او نیز همچون حسینی تا پایان فصل با تیمش یعنی وایله قرارداد دارد. وایله در تابستان برای جدایی سعید، مبلغ بالایی را از استقلال و پرسپولیس درخواست کرده بود و باید دید که آیا حاضر است در تابستان ۲۰۲۴ این بازیکن ملی پوش را رایگان از دست بدهد یا در زمستان با فروش او کسب درآمد خواهد کرد.

سپاهان آب پاکی را روی دست استقلال ریخت

فرشاد احمدزاده در لیست استقلال قرار دارد اما باشگاه سپاهان به صورت رسمی اعلام کرد که این بازیکن از مهره‌های ثابت ژوزه مورایس در فصل جاری است و تحت هیچ شرایطی اجازه جدایی به وی داده نخواهد شد.

تراکتور راضی به جدایی آقاسی و حسین‌زاده نیست

عارف آقاسی و امیر حسین حسین زاده دو بازیکنی هستند که در ابتدای فصل هم در فهرست استقلال حضور داشتند اما به تبریز رفتند. تراکتور در ابتدای فصل مبلغ ۸۰۰ هزار دلار برای صدور رضایت‌نامه حسین‌زاده هزینه کرد و بعید به نظر می‌رسد به راحتی راضی به جدایی او شود. باشگاه استقلال به دنبال راهکاری است تا حسین‌زاده که جایی در ترکیب ثابت پاکو خمس، سرمربی تراکتور ندارد را به خدمت بگیرد.

درباره آقاسی نیز استقلال به دنبال معاوضه است. با این تفاصیل، به نظر می‌رسد که لیست اول نکونام تقریبا به طور کامل به بن‌بست خورده است و آقای سرمربی باید زودتر دست بجنباند و فهرست دیگری رو کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس