.

اگرچه در ابتدا برخی آن را شایعه و غیر قابل باور می دانستند اما با رسمی شدن لیست ارسال شده از سوی نکونام برای خطیر مدیرعامل استقلال مشخص شد که شایعات واقعیت دارند!

سرویس ورزش مشرق _ فصل جدید برای استقلال و هوادارانش به بدترین شکل ممکن آغاز شد؛ با جدایی ساپینتو و تغییرات پیاپی در کادر مدیریت استقلال سرانجام جواد نکونام به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد و با کوهی از مشکلات و حواشی در اطراف تیم دست و پنجه نرم کرد.

استقلال فصل گذشته با ساپینتو علی رغم نمایش های تماشاگرپسند و هجومی در کسب قهرمانی لیگ و جام حذفی ناکام ماند و در همان بدو ورود نیز ستارگانی نظیر قایدی، محبی و سیلوا از این تیم جدا شدند؛ علی رغم جذب چند بازیکن نظیر مهرداد محمدی، سلیمی، سهرابیان و ... مدیریت باشگاه در جذب برخی بازیکنان مد نظر نکونام نظیر آقاسی و حسین زاده ناکام ماندند و حتی برخی مدعی شده بودند مدیران باشگاه به نکونام گفته اند با توجه به مشکلات عدیده مالی باشگاه، در سال نخست هدایت تیم توسط نکونام حتی "کسب عنوان پنجمی" نیز رضایت بخش خواهد بود!

مهمترین نیازهای استقلال در نیم فصل دوم/ نکونام از لیست رویاپردازانه خود عقب نشینی می‌کند؟


نکونام و تیمش اما فراتر از انتظار ظاهر شده و با تنها یک باخت برابر سپاهان در اصفهان در دیداری که اشتباهات داوری نیز شدیدا موثر بود موفق به قهرمانی نیم فصل شدند؛ علی رغم این موفقیت، نکونام به خوبی می داند که در نیم فصل دوم لیگ برتر شرایط متفاوت بوده و سپاهان، پرسپولیس و تراکتور با تقویت ترکیب خود و انگیزه ای بیشتر به دنبال قهرمانی خواهند بود و آبی پوشان بایستی برای کسب موفقیت و جا گذاشتن رقبا ترکیبی قدرتمندتر و نمایشی متفاوت به ویژه در بازی های خارج از خانه از خود نشان دهند.

* لیست رویایی نکونام تعدیل می‌شود؟

اگرچه در ابتدا برخی آن را شایعه و غیر قابل باور می دانستند اما با رسمی شدن لیست ارسال شده از سوی نکونام برای خطیر مدیرعامل استقلال مشخص شد که شایعات واقعیت دارند!

نکونام برای حضور قدرتمند در نیم فصل دوم لیگ خواهان جذب ۶ ستاره بزرگ یا دست کم تعدادی از آنها شده است که در نگاه نخست شاید حتی جذب یکی از این بازیکنان نیز امکان پذیر نباشد؛ علیرضا جهانبخش، محمد محبی، علی قلی زاده، عارف آقاسی، اللهیار صیادمنش و امیرحسین حسین زاده.

مهمترین نیازهای استقلال در نیم فصل دوم/ نکونام از لیست رویاپردازانه خود عقب نشینی می‌کند؟


از جمع این بازیکنان جهانبخش روز گذشته رسما اعلام کرد قصد بازگشت به فوتبال ایران را ندارد؛ محبی تحت قرارداد باشگاه روستوف بوده و امکان جذب قرضی وی به دلیل لژیونر ملی پوش بودن وجود ندارد و احتمال جذب دائمی و پرداخت مبلغ قابل توجه به وی با توجه به مشکلات مالی باشگاه استقلال نزدیک به صفر است.

علی قلی زاده نیز به عنوان گرانترین خرید لیگ لهستان به تیم لخ پوزنان پیوسته و گفته می شود مبلغ رضایتنامه وی ۲ میلیون دلار است، صیادمنش نیز وضعیت مشابهی در لیگ یک انگلیس و تیم هال سیتی دارد و احتمال جلب رضایت باشگاه تراکتور برای واگذاری دو بازیکن تاثیرگذار(آقاسی و حسین زاده) به رقیب مستقیم در راه قهرمانی نیز بسیار دور از انتظار است، لذا به نظر می رسد نکونام بایستی از لیست اولیه مد نظر خود صرف نظر کرده و شرایط معقولانه تری را برای تقویت ترکیب استقلال در نظر بگیرد.

مهمترین نیازهای استقلال

اگر مشکل خدمت سربازی خالد آبادی حل شود استقلال با حضور وی و سید حسین حسینی نیازی به تغییر و جذب بازیکن جدید درون دروازه ندارد.

در خط دفاعی با جذب رافائل سیلوا و حضور سهرابیان، سلیمی، مرادمند و چشمی بعید به نظر می رسد استقلال نیازی به جذب بازیکن دیگری داشته باشد؛ در سمت راست نیز صالح حردانی و کوین یامگا استقلال را از خرید بازیکن جدید بی نیاز می کنند، تنها نکته مبهم لیست استقلال در خط دفاعی شایعه قرار گرفتن جعفر سلمانی در لیست مازاد نکونام است که در صورت صحت، بایستی جانشینی برای ابوالفضل جلالی بازیکن ثابت سمت چپ خط دفاعی در نظر گرفته شود.

مهمترین نیازهای استقلال در نیم فصل دوم/ نکونام از لیست رویاپردازانه خود عقب نشینی می‌کند؟


در خط میانی سعید مهری با فسخ قرارداد از جمع بازیکنان استقلال جدا شده است، شایعاتی وجود دارد که احتمالا زبیر نیک نفس نیز در لیست خروجی نکونام قرار گرفته است و بدین ترتیب در کنار مهدی پور، حامدی فر و رضاوند، استقلال نیاز فوری به جذب یک یا دو هافبک دیگر از جمله یک هافبک طراح و جلوزن دارد؛ در میان بازیکنانی که در لیگ داخلی فعالیت دارند گفته می شود استقلال به دنبال جذب فرشاد احمدزاده است اما بعید به نظر می رسد سپاهان این ستاره خود را از دست بدهد؛ احسان پهلوان که در لیست خروجی مورایس قرار گرفته محتمل ترین گزینه جذب از سوی نکونام و باشگاه استقلال محسوب می شود.

مهمترین نیازهای استقلال در نیم فصل دوم/ نکونام از لیست رویاپردازانه خود عقب نشینی می‌کند؟


با نگاهی به لیست اولیه نکونام و حضور چندین وینگر تهاجمی در آن به نظر می رسد او قصد دارد استقلال را بر خلاف نیم فصل اول با آرایش ۳-۴-۳ و حضور همزمان وینگر راست و چپ به میدان بفرستد که فصل گذشته استقلال در این دو پست قایدی و محبی را در اختیار داشت، اما امسال تنها مهرداد محمدی در اختیار کادر فنی قرار دارد که به ناچار در کنار بلانکو یا آرمان رمضانی در نوک خط حمله به کار گرفته می شد.

به طور کلی سخت ترین بخش جذب بازیکنان مد نظر نکونام در مثلث خط حمله قرار دارند؛ جایی که با جدایی احتمالی مطهری و عملکرد ضعیف بلانکو، بابایی و ... جذب یک مهاجم تمام کننده ایده آل نیز نیاز فوری ترکیب استقلال خواهد بود؛ استقلال در این پست ممکن است به سراغ کاوه رضایی مهاجم کنار گذاشته شده سپاهان برود.

مهمترین نیازهای استقلال در نیم فصل دوم/ نکونام از لیست رویاپردازانه خود عقب نشینی می‌کند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    واقعا تاسف خوردم به حال اقای نکونام از ارائه چنین لیستی. یک حرکت کاملا احساسی و به دور از عقلانیت. هر کسی که اندک اشنایی با فوتبال داشته باشه میفهمه هیچ کدام از این بازیکنان بخصوص جهانبخش در مقطع کنونی و این دوران از بازیگریشون هرگز پا به لیگ ایران نخواهند گذاشت اونم با سقف قرار داد. ارائه این لیست فقط این رو اثبات کرد که اقای نکونام هنوز با حرفه ای شدن و حرفه ای فکر کردن و عمل کردن فاصله داره. فقط نمیدونم چرا طارمی توی این لیست نبود؟!! اما نکته ای که این لیست باید شاخکهای سازمان فوتبال و فدراسیون رو حساس کنه اینه که اقای نکونام به خوبی میدانه که بحث سقف قرار داد جدی هست و نمیتونه بیش از این سقف قرار داد ببنده پس چرا اقدام به ارائیه چنین لیستی میکنه؟ پس حتما راه های زیادی وجود داره که میشه سقف قرار داد رو به راحتی دور زد خواهشا استقلال رو بیش از این به ورطه ی سقوط در منجلاب بدهی و ورشکستگی نکشونید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس