کد خبر 1563137
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
دیدار بی سر وصدای اوباما با بایدن

براساس گزارش منابع آگاه، «باراک اوباما» رئیس جمهوری اسبق آمریکا به‌تازگی در یک مهمانی اعلام نشده با «جو بایدن» دیدار داشته و نسبت به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا اعلام نگرانی کرده‌است.

به گزارش مشرق، اوباما از روسای جمهوری پیشین آمریکا به‌تازگی در کاخ سفید با جو بایدن ناهار خورده تا در مورد نگرانی‌ها و توصیه‌ها در مورد کارزارهای انتخاباتی با معاون سابق خود گفت‌وگو کند.

روزنامه واشنگتن پست دیروز/شنبه به‌نقل از منابع آگاه گزارش داد اوباما در این مهمانی ناهار از قبل اعلام نشده، با شور بسیاری درباره انتخابات ۲۰۲۴ و تلاش دونالد ترامپ برای بازگشت به ریاست جمهوری با بایدن صحبت می‌کرد و به وی پیشنهاد داد تا کارزار انتخاباتی خود را با انرژی بیشتر به پیش برد.

نکته حائز اهمیت از نگاه این روزنامه انگلیسی نام اوباما است که در فهرست بازدیدکنندگان کاخ سفید، دیده نمی‌شود.

مطابق گزارش روزنامه واشنگتن پست، اوباما در دیدار اخیر با بایدن از وی خواسته است تا ستاد انتخاباتی خود را که مقر آن در ایالت دلاور است، پرانرژی‌تر شود و با قدرت بیشتری عمل کند.

براساس گزارش‌های رسیده، اوباما در یک مهمانی ناهار جداگانه دیگر نیز با بایدن در تابستان گذشته، ترامپ را رقیبی بسیار قدرتمندتر از آنچه که بسیاری از دموکرات‌ها فرض کرده‌اند، ارزیابی کرده بود.

از سوی دیگر، در حالی که انتخابات حزب جمهوری‌خواه ایالت آیووا قرار است تا ۹ روز دیگر آغاز شود، ترامپ در نظرسنجی‌ها از رقبای جمهوری‌خواه خود پیشی گرفته است.

بایدن ۸۱ ساله در حال حاضر پایین‌ترین میزان محبوبیت را در میان تمامی روسای‌جمهوری آمریکا دارد و در نظرسنجی‌ها نیز از ترامپ به‌عنوان رقیب احتمالی جمهوری‌خواه خود عقب‌تر است.

ویلیام گالستون از اعضای ارشد اندیشکده بروکینگز، در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: اگر انتخابات همین فردا برگزار می‌شد، بایدن شکست می‌خورد.

این روزنامه در ادامه یادآور شده است که دغدغه دموکرات‌ها همزمان با افزایش نگرانی رای‌دهندگان نسبت به شرایط اقتصادی و سن بایدن افزایش یافته است.

بایدن به‌تازگی در یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا ترامپ را محکوم و وی را با نازی‌ها مقایسه کرد و او را "بیمار"، "بازنده" و تهدیدی برای دموکراسی آمریکا نامید.

راهبرد بایدن تاکنون بر دستاوردهای رئیس‌جمهوری به‌ویژه در خروج اقتصاد کشور از همه‌گیری کووید-۱۹ متمرکز بوده است؛ موضوعی که به عقیده ناظران اثرگذار نیست.

گالستون در همین زمینه تشریح کرد: آنها واقعا تاکنون سوزنی را هم تکان نداده‌اند، به‌ویژه که بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز شاهد پیامدهای قیمت‌ بالای غذا و مسکن هستند.

مهاجرت از طریق مرز مکزیک از دیگر دردسرهای بزرگ دولت آمریکا است، ضمن آنکه جنگ حماس و اسرائیل صدای بسیاری از دموکرات‌ها را نسبت به تداوم حمایت دولت بایدن از تل‌آویو درآورده است.

اما به نوشته دیلی‌میل، شاید بزرگترین چالش بایدن سن باشد که او را متحمل لغزش‌های کلامی بسیاری کرده و بارها به وضوعی برای دست انداختن وی از سوی ترامپ شده است.

عضو ارشد اندیشکده بروکنیگز در بخش دیگری از سخنانش افزود: بایدن باید یک کارزار سرسختانه، از جمله سفرهای متعدد به ایالت‌های میدان نبرد و مناظره‌های ریاست جمهوری، به‌راه اندازد تا رای‌دهندگان را متقاعد کند که دروغ‌گو و پیر نیست. اگر هم نتواند، باید خیلی راحت تمامی شک و شبهه‌های کنونی را تائید کنیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس