تشدید فشارهای جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا علیه «هانتر بایدن»

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا سعی دارند در هفته آینده فشارها علیه «هانتر بایدن»، پسر رئیس جمهور آمریکا را که ماه گذشته یک احضاریه کنگره آمریکا را به چالش کشید، افزایش دهند.

به گزارش مشرق، جمهوری‌خواهان آمریکایی که ریاست کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارند، جمعه گذشته اعلام کردند که بنا دارند تا به اتهامات در مورد «هانتر بایدن»، پسر رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به نحو جدی‌تری رسیدگی کنند.

به گزارش «آسوشیتدپرس» این اقدام آن ها در شرایطی صورت می‌گیرد که جمهوری‌خواهان در حال حرکت رو به جلو در قالب پرونده استیضاح بایدن نیز هستند. شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نظیر «جیمز کامر» و «جیم جردن»، در بیانیه ای گفته‌اند که امتناع هانتر بایدن از تبعیت از احضاریه های کنگره، نوعی تحقیر این نهاد است و ضرورت دارد که مقام های قضایی آمریکا هر چه سریعتر به این مساله رسیدگی کنند.

آن ها گفته اند که قرار نیست با هانتر بایدن صرفا به این دلیل که پسر رئیس جمهور آمریکا است، رفتار ویژه‌ای انجام شود. هانتر بایدن و وکلایش گفته‌اند صرفا حاضر به حضور در یک جلسه استماع عمومی و علنی هستند زیرا در صورت شرکت در جلسه پشت درهای بسته امکان دارد که صحبت‌های آن‌ها به صورت بریده شده و مغرضانه به بیرون درز کند.

در ماه‌های گذشته نیز نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا سعی داشته‌اند به واسطه فعالیت‌ها و اقدامات هانتر بایدن، زمینه را برای استیضاح پدرش جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا فراهم سازند.

جمهوری خواهان آمریکایی معتقدند که جو بایدن از فعالیت‌های تجاری پسرش،در زمانی که وی معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بوده، سود برده است. حامیان جو بایدن معتقد هستند که برخی افراد در سیستم قضایی آمریکا علنا در برابر خواسته‌های نمایندگان حزب جمهوری‌خواه تعظیم می‌کنند و استقلالی از خودشان برای تصمیم گیری ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس