هشدار درباره افزایش خشونت‌های سیاسی خونین در آمریکا

همزمان با افزایش رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا کارشناسان درباره گسترش موج جدید رویارویی‌های خونین سیاسی در این کشور هشدار می دهند.

به گزارش مشرق، ‌جو بایدن، ‌رییس جمهوری ایالات متحده در بسیاری از سخنرانی‌ها و کمپین‌های انتخاباتی خود انگشت اتهام را به سوی رییس جمهور سابق نشانه رفته و او را به عنوان عامل اصلی موج فزاینده خشونت سیاسی در ایالات متحده معرفی می کند. این در حالی است که تحلیل‌گران معتقدند افزایش تهدیدها و خشونت‌ها یک پدیده دو حزبی است.
این رسانه به نقل از بنجامین گینزبرگ، که در دانشگاه جانز هاپکینز درباره خشونت سیاسی تحقیق می‌کند، نوشت: "نیروهایی در چپ وجود دارند که همچون ترامپ نسبت به منافع آمریکا بی‌اعتنا هستند. ترامپ بخشی از تقصیرها را بر عهده دارد، اما بسیاری از سیاستمداران و فعالان دموکرات هم مانند او زمینه ایجاد خشونت و درگیری‌های سیاسی را دارند. "

این کارشناس مسائل سیاسی به لفاظی‌های خشونت‌آمیز نماینده ماکسین واترز، نماینده دموکرات کالیفرنیا اشاره کرد که به هم حزبی‌های خود گفته بود:" با جمهوری‌خواهان روبرو شوید. این مقدمه ای برای تیراندازی به آنها است. "

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳، حداقل سه عضو جمهوری خواه کنگره اعلام کردند که قربانی گزارش اشتباه تیراندازی‌هایی شدند که طی آن یک تیم نظامی امنیتی سوات (SWAT) به شدت مسلح برای مدتی طولانی آن‌ها و خانواده‌شان را تحت مراقبت قرار داده بود. کارشناسان هشدار می دهند این شوخی ها عواقب بالقوه مرگباری در پی دارد.

این گزارش به شکایت مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه جورجیا و وفادار به ترامپ، اشاره کرد که ادعا کرده بود، خانه او و هر دو دخترش مورد حمله قرار گرفته است. همچنین در هفته آخر سال ۲۰۲۳، مردی از نیوهمپشایر به تهدید جان ویوک راماسوامی و کریس کریستی نامزدهای جمهوری خواه ریاست جمهوری متهم شد. متهم، با تیراندازی به جمعیت حاضر در یک رویداد کمپین، کریستی را تهدید به کشتن کرده و یک سری پیام‌های متنی خشونت آمیز ارسال کرده بود.

واشنگتن تایمز خشونت علیه دموکرات ها را نیز رد نکرده و نوشت:"‌سیاستمداران چپ نیز مورد هدف قرار می گیرند. "

این مقاله به مواردی از حمله به دموکرات ها اشاره کرده و نوشت: در هفته‌های اخیر، مقامات دولتی در مین و کلرادو پس از ممانعت از حضور ترامپ در انتخابات مقدماتی این دو ایالت، تهدید به مرگ شدند. یکی از شهروندان آریزونا به تهدید ماموران و کارمندان پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) و پیام های خشونت آمیز برای اعدام آن ها متهم شد. تهدید نماینده دموکرات اریک سوالول، نماینده دموکرات کالیفرنیا، به قتل و همچنین تهدید به کشتن جو بایدن از دیگر مواردی است که از سوی افراط گرایان راست علیه دموکرات ها صورت می گیرد.

واشنگتن تایمز در پایان می‌نویسد:"‌ تهدیدها متوجه حامیان هر دو حزب است. این موضوع تبدیل به یک پدیده فراحزبی شده است، صرف نظر از اینکه فرد متعلق به چه حزبی است چنانچه یک مقام دولتی باشد، ‌هدف خشونت قرار خواهد گرفت. "

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    به به، خیلی هم عالی ، خدا زیادترش کنه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس