کد خبر 156271
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۹

رييس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان ايران، بيشترين حجم شكايات خودرويي مصرف‌كنندگان ايراني در سال گذشته را مربوط به خودروهاي پژو ۴۰۵ و پرايد دانست.

به گزارش مشرق ،سيد محمد جعفري در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: در سال گذشته ۵۷.۸ درصد شكايات مصرف‌كنندگان ايراني از كيفيت خودروهاي داخلي و خارجي، ۲۵.۲ درصد از سطح خدمات پس از فروش، ۱۰.۵ درصد خدمات فروش و ۶.۵ درصد مربوط به سوانح مانند آتش‌سوزي و واژگوني بوده است.

وي با بيان اينكه در سال ۱۳۹۰ بيشترين حجم شكايات خودرويي مصرف‌كنندگان ايراني مربوط به دو خودروي پژو ۴۰۵ توليدي ايران خودرو و پرايد توليدي سايپا بوده است، خاطرنشان كرد: به‌طور تفكيكي نيز در گروه صنعتي ايران خودرو محصولات پژو ۴۰۵، سمند و پژو ۲۰۶ و در سايپا محصولات پرايد، تيبا و ريو به ترتيب بيشترين حجم شكايات مشتريان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئيس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان ايران ادامه داد: در پارس خودرو نيز بيشترين حجم شكايات مربوط به خودروي تندر۹۰، در خودروسازي مديران محصولات ام.وي.ام ۱۱۰ و ايكس ۳۳ (تيگو) و در بهمن مربوط به وانت مزدا بوده است.

جعفري تصريح كرد: در سال گذشته ۸۵ درصد شكايات مشتريان از طريق مراجعه مستقيم به خودروسازان و ۱۵ درصد نيز مراجعه به ديگر مراكز و سازمان‌ها نظير وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و مجلس بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ولائی ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    0 0
    به این میگن نامردی خبری! طبیعیه که دو خودروی پرتیراژ بیشترین حجم شکایت رو هم داشته باشن! اگه بنز هم با تیراژ دو میلیون تولید میشد بیشترین شکایت رو می‌داشت!
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    0 0
    یه سوال کاری هم شده؟هر روز کیفیت پایین تر میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس