به گزارش مشرق ،سيد محمد جعفري در گفتوگو با ایسنا، اظهار كرد: در سال گذشته ۵۷.۸ درصد شكايات مصرفكنندگان ايراني از كيفيت خودروهاي داخلي و خارجي، ۲۵.۲ درصد از سطح خدمات پس از فروش، ۱۰.۵ درصد خدمات فروش و ۶.۵ درصد مربوط به سوانح مانند آتشسوزي و واژگوني بوده است.
وي با بيان اينكه در سال ۱۳۹۰ بيشترين حجم شكايات خودرويي مصرفكنندگان ايراني مربوط به دو خودروي پژو ۴۰۵ توليدي ايران خودرو و پرايد توليدي سايپا بوده است، خاطرنشان كرد: بهطور تفكيكي نيز در گروه صنعتي ايران خودرو محصولات پژو ۴۰۵، سمند و پژو ۲۰۶ و در سايپا محصولات پرايد، تيبا و ريو به ترتيب بيشترين حجم شكايات مشتريان را به خود اختصاص دادهاند.
رئيس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرفكنندگان ايران ادامه داد: در پارس خودرو نيز بيشترين حجم شكايات مربوط به خودروي تندر۹۰، در خودروسازي مديران محصولات ام.وي.ام ۱۱۰ و ايكس ۳۳ (تيگو) و در بهمن مربوط به وانت مزدا بوده است.
جعفري تصريح كرد: در سال گذشته ۸۵ درصد شكايات مشتريان از طريق مراجعه مستقيم به خودروسازان و ۱۵ درصد نيز مراجعه به ديگر مراكز و سازمانها نظير وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و مجلس بوده است.
وي با بيان اينكه در سال ۱۳۹۰ بيشترين حجم شكايات خودرويي مصرفكنندگان ايراني مربوط به دو خودروي پژو ۴۰۵ توليدي ايران خودرو و پرايد توليدي سايپا بوده است، خاطرنشان كرد: بهطور تفكيكي نيز در گروه صنعتي ايران خودرو محصولات پژو ۴۰۵، سمند و پژو ۲۰۶ و در سايپا محصولات پرايد، تيبا و ريو به ترتيب بيشترين حجم شكايات مشتريان را به خود اختصاص دادهاند.
رئيس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرفكنندگان ايران ادامه داد: در پارس خودرو نيز بيشترين حجم شكايات مربوط به خودروي تندر۹۰، در خودروسازي مديران محصولات ام.وي.ام ۱۱۰ و ايكس ۳۳ (تيگو) و در بهمن مربوط به وانت مزدا بوده است.
جعفري تصريح كرد: در سال گذشته ۸۵ درصد شكايات مشتريان از طريق مراجعه مستقيم به خودروسازان و ۱۵ درصد نيز مراجعه به ديگر مراكز و سازمانها نظير وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و مجلس بوده است.