کد خبر 1560504
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
آمار نگران کننده از سلامت تهرانی ها/شیوع بالای دیابت و مصرف نمک

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، میزان قند خون و چربی خون شهروندان استان تهران را بالاتر از میانگین کشوری دانست.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، در گفتگوی زنده شبکه خبر از مرکز بهداشت ارشاد در منطقه ۳ تهران، گفت: یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پویش ملی سلامت شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای افرادی بالای ۱۸ سال در طرح پویش ملی سلامت، افزود: افرادی که مشکوک به دیابت و فشارخون بالا باشند، تحت مراقبت مراکز بهداشتی قرار می‌گیرند.

زالی در ادامه به ارزیابی سلامت تهرانی‌ها پرداخت و گفت: در پایان سال ۱۴۰۱ و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، ۲۹.۷ درصد مردم استان تهران دچار فشارخون بالا هستند و نکته قابل توجه اینکه، ۵۴ درصد این افراد از عارضه‌ای که دارند، خبر نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، میزان شیوع دیابت در استان تهران را ۱۶.۹ درصد دانست و افزود: میزان شیوع دیابت در کشور، ۱۴.۵ درصد است و نشان می‌دهد که دیابت در تهران، از شیوع بالاتری برخوردار است.

زالی همچنین گفت: میزان کلسترول خون ۲۸. ۹ درصد مردم استان تهران بالا است و فقط ۱۱ درصد مردم استان، به میزان مناسب نمک مصرف می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 1
    بسکه میخوریم
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 0
    خب پس فایده علم تجربی تو چیست؟ چرا به جای اینکه سلامتی به مردم هدیه بدهید بیماری ها بیشتر می شوند؟ بهداشت جهانی که شعارش تولید بیماری برای سود به جیب زدن هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس