رضا اسدی

نگاهی به اتفاقات مربوط به محرومیت بازیکنان سپاهان و ۶ امتیازی که این تیم مقابل سرخابی‌ها گرفت سوالات تازه‌ای را در ذهن اهالی فوتبال به وجود می‌آورد.

سرویس ورزش مشرق - در جمع بازیکنانی که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به عنوان محرومان باشگاه سپاهان اعلام شد نام یک بازیکن بیش از سایرین جلب توجه می کند.

یک روز پیش از دیدار تیم سپاهان مقابل گل گهر سیرجان اعلام شد پیام نیازمند، رضا شکاری، هادی محمدی، کاوه رضایی، احسان پهلوان و البته «رضا اسدی» پیرو نامه شماره ۱۴۰۲۲۵۰۰۸ قادر به همراهی سپاهان نیستند.

در شرایطی که ظرف ۴۸ ساعت گذشته پس از اعلام رای کمیته استیناف بسیاری از پیشکسوتان و اهالی فوتبال حتی افراد حقوقدان ورزشی نسبت به چرایی تصمیمات کمیته انضباطی در شهریور ماه برای کسر امتیاز از تیم سپاهان انتقادات شدیدی را نسبت به این کمیته و البته فدراسیون فوتبال مطرح کرده بودند حالا به نظر می‌رسد این کمیته همچنان قصد ندارد دست از تکرار اقدامات این چنینی بردارد.

با در نظر گرفتن این فرضیه که قرارداد این ۶ بازیکن هنوز اصلاح نشده، سوال اینجاست که چرا تاکنون در ترکیب تیم سپاهان به میدان رفته‌اند و حالا نتایج رقم خورده تیم سپاهان با حضور این نفرات چه تاثیری در جایگاه فعلی این تیم اصفهانی داشته است؟

ضرر آشکار استقلال و پرسپولیس از یک بازیکن غیرمجاز سپاهان/ ملی‌پوشی که صدرنشینی زردپوشان را زیر سوال برد!

اگر ۵ بازیکن این تیم را هم در نظر نگیریم تنها «رضا اسدی» در دو دیدار مقابل تیم‌های سرخابی نقش کلیدی و تعیین کننده در کسب ۶ امتیاز تیم سپاهان داشته است.

اسدی در دیدار هفته سوم مقابل استقلال و در مصاف هفته دهم مقابل پرسپولیس زننده هر دو گل سه امتیازی زردپوشان مقابل سرخابی‌ها بوده است. در واقع اگر امروز سپاهان با ۳۱ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته مدیون همان ۶ امتیازی است که توسط یکی از بازیکنان غیرقانونی که قراردادش اصلاح نشده کسب کرده بود. آن هم مقابل دو تیم رقیب و ۲۹ امتیازی جدول یعنی استقلال و پرسپولیس.

کسر این ۶ امتیاز از تیم سپاهان شاگردان ژوزه مورایس را ۲۵ امتیازی کرده و تا رده چهارم جدول رده‌بندی پایین می‌برد.

به نظر می‌رسد کمیته انضباطی و ارکان حقوقدان و قضایی آن هنوز تکلیف خودشان با قانون وضع شده در ارتباط با محدودیت سقف بودجه باشگاه‌ و قرارداد بازیکنان را به درستی درک نکرده‌اند و یا اگر کرده‌اند در ارتباط با اجرای آن دچار شک و تردید هستند. چرا که یک بار با کسر امتیاز و صدور مجوز بازی برای چنین بازیکنانی میلیون‌ها هوادار تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و استقلال را دچار تشویش و نگرانی می‌کنند و حالا با اعلام محرومیت همین شش بازیکن سئوالات تازه ای را در ذهن طرفداران این رشته به وجود می‌آورند. اینکه اگر قرارداد این ۶ بازیکن که یکی از آنها به تنهایی ۶ امتیاز از پرسپولیس و استقلال (مدافع و مدعی قهرمانی لیگ جاری) گرفته ایراد داشته، چرا باید مقابل گل گهر سیرجان محروم شود؟ عدالتی که کمیته انضباطی مدعی اجرای آن است این بود؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • رضا IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    13 11
    استقلال ضرر کرده و الا تیم پرسپولیس که تا الان ۲۸ امتیاز اهدایی از وزارت ورزش دریافت کردا دیگه چه ضرری کرده!؟
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      13 6
      با این جعل های که شما کردید قانونا باید بره دسته پایین تر.پس شماها ساکت
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      4 6
      پرسپولیس که قانونو رعایت کرده!! مثلا استقلال میخواست ۹۰ میلیارد به بیرانوند بده قبول نکرد و با ۱۵ میلیارد رفت پرسپولیس که سقف قرارداد رعایت شده باشه! به سیرک برتر خوش آمدید!
  • علی1 IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    9 1
    سلام من کاری به سپاهان ندارم حرفم با همه تیم‌ها ست اگر قانون میذارند بر طبق اون قانون از بعصی تیم‌ها امتیاز کم میکنن جرا طبق همان قانون ازبعضی تیم‌ها کسر امتیار منتفی میشه حالا از تیمی که امتیاز کم شده را بر میگردونندچرا همون بازیکنانی که مشکل داشتن محروم میشن نتیجه میگیریم این لیگ لیگ برتر نیست سیرک برتره
  • شریف زاده IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    2 1
    وقتی افراد بد سلیقه و .... در راس فوتبال باشند. نباید انتظاری بیشتری داشته باشی باید قوانین را طوری بنویسند که برخی تیم ها متضرر و برخی تیم های نور چشمی منفعت کامل ببرند. اول نقل و انتقالات بوق و کرنا کردند که یک مبلغی سقف قرارداد های تیم هاست. بعد در یک حرکت فرمایشی دو تیم را به ظاهر با کسر امتیاز و جریمه نقدی کردند. سپس وقتی دیگر برای فریب افکار ها امتیازها برگردانده و جریمه را منظور کردند.و بعد بازیکنان یک تیم را محروم و بازیکن تیم دیگر را نوازش کردند. تیمی که چند بازیکنش الان محروم کردند. دو فردای دیگر به خاطر بازیهای آسیائی دوباره با گل و شیرینی روانه میدان می کنند. همه تیم هایی که در مقابل این دو تیم بازی کردند و آن بازیکنان محروم در زمین بودند باید به دلیل استفاده غیر مجاز ازآنها نتیجه سه بر صفر شود. در غیر این صورت نشان می دهد دارند با افکار عمومی بازی می کنند و یواشکی دوباره با گل و شیرینی بازیکنان را وارد چرخه رقابت کنند. آینده نشان می دهد که فدراسیون ما چقدر مرد .... است.
  • سعید عبد IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    6 3
    تاجناب آقای تاج در تاج فوتبال ایران حکومت می کند ،همه چیز در اختیار دو تیم سپاهان و پرسپولیس بود و هست ،تاریخ گواهی میدهد: برگردید بررسی کنید قهرمانی های این دو تیم
  • دادا IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    2 0
    اصلا نه تنها این ها بلکه کل کارهای مجموعه فدارسیون درجهت بهم زدن تمرکز بازیکنان مخصوصا دربازی های آسیایی است نتیجه این اقدامات افرادی که دست اندرکار فوتبال اند درآخر به شکست کامل درمانگاه‌درباشگاههای آسیا با سپاهان خواهد شد وقتی افراد غیر فوتبالی قانون تصویب ودرمقام مدیر عاملی قرار وهمه کارها را به نفع خودشان درمی‌آورند تازه خودشان هم آگاه نیستند چه گلی برسر فوتبال مملکت آورده اند چرا نباید اجازه دهیم سرنوشت ورزش وفوتبال دست خودشان باشد حداقل می‌دانند چکار میکنندپدر فوتبال درآمده حال باجریمه های میلیاردی ودرامد ناچیز مدیران وباشگاهها چکار کنند شما‌راه نشان دهید وقتی حکمی می‌دهید فقط جریمه راه کار درستی نیست بجای جواب صورت مسله را پاک نکنید
  • amir IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    2 0
    سلام بنظر من سپاهان در اعتراض به اینگونه رای ها باید لیک را ترک کند مشکلی نیست اصفهان هوای پاک ندارد زاینده رود ندارد فوتبال هم نداشته باشد چه میشود
  • مهدی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    5 1
    حالا معلوم میشه اتفاقا قهرمانی های این چند سال اخیر لیگ بیرون زمین تعیین می‌شود نه داخل زمین
  • حمید IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 2
    کیسه ای ها سکوت کنید . استراماچونی دانست استقلال غیر ورزشی است.
  • لیگ کثیف فوتبال ایران IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    2 0
    این هم بامبولی جدید از فدراسیون وفوتبال کثیفی که چند سال است در ایران رقم میخورد وبهانه ای بیش نیست تا بتوانند سپاهان را فلج کرده وبه اهداف شوم خود دست پیدا کنند تا بتوانند سوگلی پایتخت را از نتایج از پیش تعیین شده وبا اهداف کثیفشان به قهرمانی برسانند حتی اینقدر پیش رفته اند که که یک جنگ داخلی برای ورزش در ایران درست کنند وحتی سیاست را با ان امیخته کنند حتی تا انجایی پیش رفتند که اصلا نگفتند این تیم سپاهان ایران است وباید در باشگاهای اسیا از ان حمایت شود ولی دریق از زره ای حمایت حمایت نکردند هیچ تی جلو تیم ایرانی سنگ هم انداختند فوتبالی که تا این حد کثیف شده باشد بهتر انست که منحل شود
  • محمد یادگاری فر IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    پرسپولیسی های ....دیگه چه بلایی می خواهید سر سپاهان بیاورید ؟ نان به چه قیمتی ؟ قهرمانی به چه قیمتی برایتان تمام شده ؟ بی وجدانی نامردی و بی عدالتی برای پرسپولیسی ها معنایی ندارد ؟ خودخواهان قرمز به کجا چنین شتابان ؟
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    برای اینها خود فدراسیون قبلاً و در ابتدای لیگ کارت بازی صادر کرده است و حضور آنها قانونی است ، آنچه که الان بیشتر مطرح میشود مربوط به میزان قرارداد سال آینده آنها در قرارداد است که چون سال آیند نیامده و آنها در لیگ سال آینده هنوز بازی نکرده اند هنوز تخلفی صورت نگرفته است و کار قابل بررسی و اصلاح است.
  • علی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    فوتبال دیگه به درد نمیخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس