سفر وزیر صهیونیست به آمریکا برای گفتگو درباره جنگ غزه

منابع مطلع به وبگاه آکسیوس گفتند که وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی به واشنگتن می‌رود تا با مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا درباره جنگ غزه گفتگو کند.

به گزارش مشرق، وبگاه «آکسیوس» بامداد سه‌شنبه گزارش داد که «ران دِرمر» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی به واشنگتن می‌رود تا با مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا درباره جنگ غزه گفتگو کند.

آکسیوس به نقل از مقام‌های صهیونیستی و آمریکایی نوشت که درمر به‌عنوان نزدیک‌ترین معتمد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر تل‌آویو، روز سه‌شنبه در آمریکا درباره کاهش مقیاس جنگ غزه و عملیات‌های کوچکتر رایزنی می‌کند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به این وبگاه گفت که موضوع اصلی این مباحثات بین دولت بایدن و کابینه نتانیاهو، چگونگی جمع‌بندی جنگ و جدول زمانی این کار است.

بر اساس این گزارش، درمر قرار است در جریان این سفر با «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه و اعضای کنگره آمریکا دیدار داشته باشد.

منابع مطلع به آکسیوس گفتند که وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی قصد دارد برنامه تل‌آویو برای فاز عملیات‌های کوچکتر در جنگ غزه که احتمالا اواخر ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی کلید می‌خورد و نحوه اداره امور نوار غزه بعد از جنگ را به آمریکایی‌ها توضیح دهد.

پیش از این، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفته بود که تماس تلفنی طولانی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشته اما از او نخواسته به آتش‌بس در نوار غزه تن بدهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس