1

انتقاد حزب کارگزاران سازندگی از رادیکالیسم جبهه اصلاحات با واکنش تند اتحاد ملتی‌ها مواجه شده است.

سرویس سیاست مشرق- انتقاد دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی از رادیکالیسم تاج‌زاده و موسوی با واکنش تند اتحاد ملتی‌ها مواجه شده است.

حسین مرعشی چندی پیش در گفتگویی تاکید کرده بود که «خیلی از دوستان اصلاح‌طلب مانند آقای مهندس موسوی و آقای تاج‌زاده نظرشان به این سمت تمایل پیدا کرد که با این قانون نمی‌شود دیگر کار مهمی انجام داد. خب سوال این است که آیا می‌توانید قانون را تغییر دهید؟ خب اگر می‌توانستید تا حال تغییر داده بودید. پس نمی‌توانید. حال چون نمی‌توانید این را نیز نمی‌پذیرید که کشور با این قانون اساسی جلو برود!».

در همین زمینه حسین نورانی نژاد قائم مقام حزب اتحاد در واکنش به انتقاد مرعشی، اظهارات وی را اشتباه استراتژیک در مرزبندی با برخی از نیروهای جبهه اصلاحات و نیز تلاشی برای پهن کردن فرش قرمز پیش پای دیگران ارزیابی کرد.

نورانی‌نژاد با بیان این نکته سربسته به تعبیر خود که اگر قرار بر تفاهم یا همسویی کلی برای بن‌بست‌شکنی سیاسی در آینده باشد در یادداشتی نوشت: اشتباه استراتژیک است اگر تصور شود که مرزبندی با برخی از نیروهای این جبهه، فرش قرمز را پیش پای دیگران دراز می‌کند. با این زدن‌های ناگهانی و غیر قابل انتظار، کار فقط سخت‌تر خواهد شد.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با انتقاد از طرح توسعه به عنوان محور کن‌های حزب کارگزاران از کلی گویی این حزب در این زمینه انتقاد کرده و می‌نویسد: «لازم است منظور همه جریان‌هایی که از توسعه کشور سخن می‌گویند، به دقت روشن شود. این طور که از فحوای برخی مواضع برمی‌آید، عده‌ای رشد اقتصادی، آن هم با انتفاع گزینشی برخی گروه‌ها را با مفهوم جامع‌تر توسعه، یکی گرفته‌اند»

گفتنی است شکاف علنی میان اصلاح‌طلبا رادیکال و اصلاح‌طلبان نهادی بیانگر چند نکته مهم است:

۱ - اتحاد ملتی ها با حمایت از مواضع افرادی تندرو چون میرحسین موسوی و مصطفی تاج زاده در حال عریان سازی دیدگاه‌های خود مبنی بر تصمیم گیری نهایی میان دیدگاه های معتقد به اصلاحات ساختاری از سویی و عبور از ساختار از جانب دیگر می باشند، همانگونه که مصطفی تاج نیز اخیرا تاکید کرده که وی در شرایط کنونی به سمت دیدگاه های موسوی یعنی عبور از ساختار نزدیک تر شده است.

۲ - مطالب مطرح شده میان کارگزارانی‌ها و اصلاح طلبان ساختاری نشان می دهد که جنگ مواضع نه تنها در جبهه اصلاحات تشدید شده بلکه تلاش برای هژمون کردن دیدگاه های دو طیف کارگزاران و اتحاد ملتی ها در جبهه اصلاحات نمودی عریان و رسانه ای یافته است.

۳- اتحاد ملتی‌ها با انتقاد از دیدگاه‌های کارگزارانی‌ها در خصوص تقدم دادن اقتصاد در دال توسعه از سویی و به تعریض به دیدگاه های لیبرالیستی این حزب از سوی دیگر، اصلاح طلبی مورد تاکید کارگزارانی‌ها را از جنس اقتدارگرایی تعریف می کنند.

۴- از سوی دیگر اما کارگزارانی ها نیز اتحاد ملتی ها را به استحاله اصلاحات و نیز حاکم ساختن دیکتاتوری تشکیلاتی متهم می سازند.

در همین راستا و در ادامه سرباز کردن اختلافات در میان نیروهای انتخابات محور و رادیکال در جبهه اصلاحات، محسن هاشمی نیز در جلسه کارگزاران با روحانی با انتقاد از جریان اصلاح‌طلبی گفته است که جبهه اصلاحات را از انفعال خارج کنید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    کرباس چی دزد حیا کن مملکت رو رها کن 😱😤🤦
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    اصلاح طلبها خرافاتی و اهل هپروتند.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    فیلم "هاله نور روحانی" که از طریق اینترنت قابل دانلود است میتواند برای رد صلاحیت روحانی کافی باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس