موافقت ۶۷ درصد اسرائیلی ها با توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حماس

نتایج نظرسنجی جدید در سرزمین های اشغالی فلسطین نشان داد که ۶۷ درصد از اسرائیلی ها از توافق جدید برای آزادی اسیران اسرائیلی در ازای آتش بس حمایت می کنند.

به گزارش مشرق، بر اساس نتایج نظرسنجی که روزنامه صهیونیستی «معاریو» انجام داد، ۶۷ درصد از پاسخ دهندگان موافق توافق جدید برای آزادی اسیران اسرائیلی در ازاء آتش بس هستند، ۲۲ درصد با توافق جدید مخالفت کردند و ۱۱ درصد گفتند که نظری ندارند.

همچنین از پاسخ دهندگان سؤال شد که آیا آتش بس در حین مذاکره برای توافق جدید اقدام صحیحی است یا فقط پس از امضای توافق باید درگیری متوقف شود؟ که ۱۱ درصد پاسخ دهندگان گفتند آتش بس باید در حین مذاکرات انجام شود، ۷۳ درصد از آتش بس پس از عقد توافق حمایت کردند و ۱۶ درصد گفتند که نظری ندارند.

۶۷ درصد پاسخ دهندگان در پاسخ به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی باید در چارچوب فعلی برای آتش بس در مقابل آزادی روزانه اسیران عمل کند، پاسخ مثبت دادند، ۲۲ درصد با آن مخالفت کردند و ۱۱ درصد هم رای ممتنع دادند.

از سوی دیگر، بر اساس این نظرسنجی تنها ۳۳ درصد از اسرائیلی‌ها «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی را برای پست نخست‌وزیری این رژیم مناسب‌ دانستند و ۴۶ درصد آن‌ها معتقدند که «بنی گانتس» وزیر کابینه جنگ این رژیم برای پست نخست وزیری اسرائیل مناسب‌تر است و ۲۰ درصد نیز پاسخ مشخصی به این سوال ندادند.

نتایج این نظر سنجی نشان داد که موقعیت نتانیاهو نسبت به نظرسنجی های مطبوعاتی انجام شده در هفته های گذشته که تنها ۲۷ درصد اسرائیلی ها وی را برای سمت نخست وزیری این رژیم مناسب دانسته بودند، بهبود یافته است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که چنانچه انتخابات رژیم اسرائیل امروز برگزار شود، حزب وحدت ملی به رهبری گانتس با کسب ۳۸ کرسی در مقام اول قرار می‌گیرد در حالی که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ۱۸ کرسی و حزب «آینده‌ای وجود دارد» به ریاست «یائیر لاپید» ۱۳ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) را به دست می آورند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، چنانچه انتخابات رژیم اسرائیل امروز برگزار شود، احزاب حامی نتانیاهو ۴۵ کرسی و احزاب مخالف وی ۷۰ کرسی را به دست می آورند ضمن آنکه ائتلاف «جبهه دموکراتیک برای صلح و برابری» و «فهرست عربی برای تغییر» ۵ کرسی را به دست خواهند آورد و جلب اعتماد حداقل ۶۱ نماینده برای تشکیل کابینه ضروری است.

معاریو اشاره کرده که این نظرسنجی توسط موسسه لازار (خصوصی) بر اساس نمونه تصادفی از ۵۰۲ اسرائیلی انجام شده است و حاشیه خطای آن ۴.۳ درصد می باشد.

خاطرنشان می شود که حماس طی آتش بسی که در اواخر نوامبر و بطول یک هفته انجامید همراه با خارجی هایی که در غزه نگهداری می شدند بیش از ۱۰۰ اسیر اسرائیلی از جمله زنان و کودکان را در ازای آزادی ۲۴۰ زن و نوجوان فلسطینی که توسط رژیم صهیونیستی اسیر شده بودند، آزاد کرد.

رژیم صهیونیستی می گوید که هنوز ۱۲۹ بازداشتی و اسیر اسرائیلی در غزه وجود دارند که این تعداد اجساد ۲۱ سرباز و غیرنظامی که رژیم اسرائیل به این نتیجه رسیده است که دیگر زنده نیستند را شامل می شود.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر) جنگ ویرانگری را در نوار غزه آغاز کرد که بر اثر آن تا صبح دیروز جمعه ۲۰ هزار و ۵۷ فلسطینی شهید و ۵۳ هزار و ۳۲۰ نفر دیگر که بیشتر آنها کودک و زن هستند زخمی شدند و زیرساخت های غزه بصورت گسترده تخریب شده و یک فاجعه انسانی بی سابقه در این منطقه بوجود آمده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس