کنعانی: تصویب قطعنامه ۲۷۲۰ اقدامی مثبت اما ناکافی است

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (شنبه) دوم دی ماه تصویب قطعنامه شماره ۲۷۲۰ شورای امنیت مشتمل بر ارسال کمک‌های فوری انساندوستانه به غزه را اقدامی مثبت، اما ناکافی خواند.

به گزارش مشرق، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بدون درخواست آتش‌بس خواستار افزایش کمک‌رسانی به غزه شده است. این قطعنامه با ۱۳ رأی مثبت و رأی ممتنع آمریکا و روسیه به تصویب رسید.

آمریکا در طی دو ماه و نیم گذشته دو بار هم اقدام به وتوی قطعنامه‌های پیشنهادی به شورای امنیت شد.

کنعانی در این باره گفت: جای تأسف بسیار است که با گذشت ۷۷ روز از حملات جنون آمیز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع در نوار غزه، دولت آمریکا همچنان مانع تصویب قطعنامه‌ای الزام‌آور در شورای امنیت برای توقف جنگ و پایان دادن به جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه می‌شود.

پس از عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات اقدام به حمله به غزه کرده و محاصره این منطقه را تنگ‌تر ‌و تنگ‌تر کرد. در پی حملات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند که بخش عمده آنها از زنان و کودکان هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: ارسال کمک‌های موثر انسانی در سایه تداوم بمباران‌ها و حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردمی که ۷۷ روز تحت بی‌سابقه ترین جنایات جنگی تاریخ معاصر قرار داشته و بیش از ۶۰ درصد منازل مسکونی و زیرساخت‌های شهری و خدماتی آنان تخریب شده است، عملا میسر نیست و اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد پس از تصویب این قطعنامه نیز ناظر بر همین واقعیت تلخ است.

کنعانی با بیان اینکه تصویب این قطعنامه چیزی از مسوؤلیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد کم نمی‌کند، تصریح کرد: دولت آمریکا همچنان مسؤول درجه اول تداوم حملات وحشیانه و جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی در غزه و نیز کرانه غربی فلسطین است.

حماس هم در بیانیه‎ای، قطعنامه شورای امنیت درباره غزه را «گامی ناکافی» برای پایان دادن به درگیری‌ها و رسیدگی به بحران انسانی در غزه توصیف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس