گرگی که ۸ نفر را در شهر درود زخمی کرد، هار بود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از مثبت شدن نمونه هاری یک قلاده گرگ که پیش‌تر باعث ایجاد جراحت در ۸ نفر از همشهریان شهر درود شده بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، حامد جز جلالیان اظهار کرد: با توجه به اینکه در صورت عدم مراجعه و دریافت واکسن هاری در افراد مورد حمله توسط حیوانات وحشی و اهلی مرگ بر اثر بیماری پس از بروز علائم هاری قطعی و غیر قابل درمان می باشد، نمونه هاری از لاشه گرگ گرفته شد. این نمونه به مرکز تشخیص ذیصلاح توسط اداره دامپزشکی ارسال شد و پس از انجام آزمایشات تشخیصی از نظر هاری مثبت اعلام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با بیان اینکه اقدامات اولیه شامل شست‌وشوی زخم، واکسیناسیون و تزریق سرم ضد هاری ۸ مجروح به صورت کامل تا کنون انجام شده است، افزود: بیماری هاری یکی از مهم‌ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است که در خیلی از مناطق جهان شایع بوده و در ایران نیز یک اولویت مهم به شمار می آید.

جلالیان اضافه کرد: با وجود این که در ایران میلیاردها تومان برای درمان پیشگیری از هاری هزینه می شود، اما سالانه بیش از ده مورد مرگ غم انگیز و وحشتناک هاری را تجربه می نماییم.

وی تاکید کرد: ویروس هاری حتی از طریق زخم‌های بسیار کوچک و در حد خراش هم می‌تواند سبب هار شدن فرد شود، از این رو پس زخم هر چند کوچک (حتی خراش پوستی) باید فوری تحت درمان پیشگیری از هاری (شست‌وشوی زخم و واکسیناسیون) قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس