حمله سگ‌های ولگرد به کودک ۵ ساله در بوستان پردیسان

۳ قلاده سگ ولگرد با حمله به کودک ۵ ساله در بوستان پردیسان سبب بروز حادثه و مصدومیت برای آن و شهروندی که قصد نجات کودک را داشت، شدند.

به گزارش مشرق، شب گذشته ۳ قلاده سگ ولگرد با حمله به کودک ۵ ساله در بوستان پردیسان سبب بروز حادثه و مصدومیت یک کودک و شهروندی که قصد نجات آن را داشت، شدند.

مادر این کودک اظهار داشت: با پسرم حدود ساعت ۸ شب مشغول پیاده روی بودیم که ناگهان ۳ سگ ولگرد و بلاصاحب به سمت ما آمدند که با تلاش و پرتاب سگ موفق شدم دو سگ را از محل دور کنم ولی متأسفانه یکی از سگ‌ها پاچه پسرم را گرفت و به سمت آن حمله ور شد.

وی افزود: یکی از شهروندان که نزدیکی ما مشغول پیاده روی بود برای کمک به سمت ما آمد و این فرد هم مورد حمله سگ ولگرد قرار گرفت و دچار آسیب شد.

این شهروند ادامه داد: سرانجام با تلاش شهروندان سگ از محل متواری شد و ما موضوع را به مسئول حفاظت پارک پردیسان اطلاع دادیم تا حداقل این سگ‌ها را جمع آوری کنند تا مشکلی برای سایر شهروندان پیش نیاید.

مادر این کودک ضمن انتقاد از عدم همکاری یگان حفاظت بوستان پردیسان گفت: متأسفانه هیچ همدردی و کمکی به ما انجام نگرفت.

وی بیان داشت: پس از این حادثه با نیروهای اورژانس تماس گرفتم تا برای واکسن هاری اقدام شود ولی متأسفانه اورژانس پاسخگو نبود و اعلام کرد این موضوع در حیطه کاری ما نیست و مجبور شدیم تا پاسی از شب به دنبال واکسن هاری باشیم و نمی‌دانستیم که باید کجا مراجعه کنیم و چند بیمارستان و مرکز بهداشت هم رفتیم از واکسن خبری نبود و سرانجام در مرکز بهداشت کن موفق به دریافت واکسن شدیم.

اعزام اکیپ‌های شهرداری تهران برای جمع آوری سگ‌های ولگرد

درباره این ماجرا به سراغ سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور رفتیم وی ضمن تائید حمله سگ‌های ولگرد به دو شهروند طی شب گذشته گفت: از ابتدای سال ما به شدت پیگیر جمع آوری سگ‌های ولگرد بوده‌ایم و شهرداری تهران هم اکیپ‌هایی بدین منظور برای پردیسان اعزام کرد و تعداد زیادی سگ ولگرد جمع آوری شد.

وی افزود: آخرین بار دو هفته پیش بود که نیروهای شهرداری آمدند و ۱۳ سگ ولگرد را جمع آوری کردند ولی متأسفانه برخی شهروندان با غذادهی به سگ‌های ولگرد و یا حتی آوردن آنها به این محل سبب بروز اخلال در امنیت شهروندان شده‌اند.

‏‬انتقال سگ‌های ولگرد به پارک و غذادهی به آنها برای کلاهبرداری

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: مدتی پیش افرادی را در قالب یک باند دستگیر کردیم که در فضای مجازی برای غذادهی به سگ‌های ولگرد بوستان پردیسان اقدام کرده بوده بود و حتی کلاهبرداری صورت گرفته بود به صورتی که این افراد یک بیستم هزینه‌ای که دریافت کرده بودند را برای سگ‌ها غذا خریداری کردند و از شهروندان خواستاریم به هیچ عنوان نه به این افراد اطمینان و اعتماد کنند و نه برای غذادهی به سگ‌ها اقدامی انجام دهند چرا که باید این سگ‌ها جمع آوری شوند و از زاد ولد آنها در پردیسان جلوگیری شود.

اورژانس واکسن هاری ندارد

بابک یکتاپرست مسئول روابط عمومی سازمان اورژانس کشور هم در مورد تقاضای مادر این کودک برای دریافت واکسن هاری و یا دریافت خودروی اورژانس برای انتقال به مرکز درمانی با اشاره به مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵، گفت: آمبولانس اورژانس برای حوادثی اعزام می‌شود که تهدید کننده حیات باشند.

وی با اشاره به حادثه گازگرفتگی برای یکی از شهروندان در بوستان پردیسان افزود: این قبیل حوادث در حیطه مأموریت‌های اورژانس تعریف نشده و فرد مصدوم باید خودش برای مداوا به مرکز بهداشتی یا درمانی برود.

یکتاپرست با اشاره به وجود ۲۰۰ آمبولانس فعال در تهران ۱۰ میلیونی، گفت: نیروهای اورژانس برای مأموریت‌های تهدید کننده حیات شهروندان اعزام می‌شوند.

بحران افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد

گفتنی است؛ حیوانات خصوصاً سگ‌ها در طول زمان به دست انسان‌ها اهلی شده‌اند اما آزادانه گشتن سگ‌های بی‌صاحب و دارای انواع بیماری‌های خطرناک در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست و خطرات خود را به دنبال دارد. چند سالی‌ست که حتی سازمان‌های جهانی نیز به دنبال یافتن یک راه حل منطقی از مردم کمک می‌خواهند تا این معظل را برای همیشه از میان ببرند.

سگ‌ها نیز مانند هر موجود زنده‌ی دیگری، به غذا احتیاج دارند، اما این که این غذا دادن باید به چه صورت باشد بسیار مهم است. عده‌ای از مردم اقدام به غذا دادن در هر زمان و مکانی می‌کنند که این کار ریسک حضور سگ‌ها را در هر جایی بالا می‌برد.

مدیریت غذا رسانی باید طوری باشد که سگ‌ها را از محل‌هایی که جامعه حضور آن‌ها را برنمی‌تابد، دور نگه دارد. اگرچه حیوانات، مانند انسان‌ها دارای عواطف هستند اما به همان اندازه می‌توانند خطرناک باشند. غذا دادن به سگ‌ها نه تنها از منظر زمان و مکان اهمیت دارد بلکه باید بدانیم این غذادهی در امر تولید مثل و طبع شکارچی بودن این حیوانات تأثیر گذار است.

بحران افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد هم برای انسان و هم حیوانات و محیط‌زیست بیش از پیش دردسرساز شده است. متأسفانه قوانین سازمان‌یافته‌ای برای حل این بحران وجود ندارد و جای خالی آموزش‌های مرتبط و عملی برای مقابله با سگ‌های ولگرد به شدت احساس می‌شود. همچنین حل معضل مدیریت سگ‌های ولگرد باید با هماهنگی و همکاری تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها و نهادهای مردمی و اجتماعی صورت پذیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    8 2
    با این خبرها ،سگ پرستان را آزار ندهید!
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    1 3
    این سگهایی که با هم هستند سگهای کارخانجات و کارگاه ها هستند متاسفانه اینها را بعضی ساعتها آن هم گرسنه رها میکنند....
  • محمدرضا IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    12 1
    من خودم چندین بار در بوستان پردیسان شاهد بودم که شهرداری برای جمع آوری سگ های ولگرد آمده بود ولی بعضی از مردم از کارشان ممانعت کردند و نگذاشتند سگ ها را جمع کنند. یک عده تحت عنوان دوستدار حیوانات متاسفانه برای دیگران مشکل درست میکنند
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    4 0
    شهرداری را دقیقا مثل زمان نجفی با سرو صداو تبلیغات دارن اداره میکنن
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    9 1
    اکنون سنگدلان کوردل هوادار سگ کدام قبرستانی هستند آنها وقتی به نتیجه اقداماتشان پی می برند که دلبندان خودشان خدای ناخواسته قربانی شوند
  • یک ایرانی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    بعضی از این معتادا هم با خودشون سگ میارن ومیفروشن مخصوصا تو پارک های پایین شهر مثل گمرک وشوش و...تا خرج موادشون دربیاد ،چرا دور بوستان هارو شهرداری نرده کشی نمیکنه که امنیت باشه واز ورود سگ ومعتاد واشرا ر جلوگیری بشه
  • قادر IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    6 0
    بهترین کار این است که اینا راجمع کنن بدن چینی ها بخورن .با اینکار هم اقتصاد رشد میکنه هم از شر این موجدات خلاص میشیم.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    دلیلش عدم رسیدگی و مدیریت شهرداری است چون باید بودجه بگیرد و لانه بسازد و غذا بدهد و واکسن بزند و عقیم کند که رفع مسولیت از خودش میکند و بودجه را یا نمیگیرد یا جای دیگر مصرف میکند. حیوانات همیشه مقصر نیستند. انسان همیشه مقصر است.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    دلیلش عدم رسیدگی و مدیریت شهرداری است چون باید بودجه بگیرد و لانه بسازد و غذا بدهد و واکسن بزند و عقیم کند که رفع مسولیت از خودش میکند و بودجه را یا نمیگیرد یا جای دیگر مصرف میکند. حیوانات همیشه مقصر نیستند. انسان همیشه مقصر است.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    دلیلش عدم رسیدگی و مدیریت شهرداری است چون باید بودجه بگیرد و لانه بسازد و غذا بدهد و واکسن بزند و عقیم کند که رفع مسولیت از خودش میکند و بودجه را یا نمیگیرد یا جای دیگر مصرف میکند. حیوانات همیشه مقصر نیستند. انسان همیشه مقصر است. بچه هم نباید در منطقه باز بی سرپرست برود و ممکنه مار و عقرب و رتیل یا حشرات دیگر حمله کنند و تلفات بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس