کد خبر 1557901
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
رد صلاحیت ترامپ، یقه بایدن را گرفت

به دنبال رد صلاحیت ترامپ در ایالت کلرادو برای شرکت در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان، برخی حامیان این حزب خواستار حذف بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که واکنش‌های به حذف ترامپ از فهرست نامزدهای انتخابات در کلرادو ادامه دارد، برخی چهره‌های حزب جمهوری‌خواه به دنبال حذف بایدن در برگه‌های رای در ایالت‌های جمهوری‌خواه شدند.

«نیوزویک» در یک گزارش درباره این واکنش‌ها نوشت: «جمهوری‌خواهان تهدید می‌کنند که در ایالت‌هایی که کنترل آنها را در اختیار دارند، نام جو بایدن را از فهرست برگه‌های آرا حذف کنند».

به گزارش این رسانه آمریکایی، برخی از چهره‌های حزب جمهوری‌خواه در اعتراض به رد صلاحیت ترامپ در ایالت کلرادو برای رقابت به عنوان نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری، خواستار رد صلاحیت بایدن شدند.

بامداد چهارشنبه به وقت تهران بود که دیوان عالی کلرادو رای به رد صلاحیت ترامپ برای رقابت در این ایالت داد. قضات دیوان عالی کلرادو با استناد به بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا گفتند که ترامپ به دلیل نقش داشتن در حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره، صلاحیت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

رد صلاحیت ترامپ، یقه بایدن را گرفت

این اقدام ایالت کلرادو که یک ایالت طرفدار حزب دموکرات است، باعث واکنش‌های بسیاری از سوی حامیان حزب جمهوری‌خواه شده است.

به گزارش نیوزویک، برخی از جمهوری‌خواهان می‌گویند که مقام‌های جمهوری‌خواه در ایالت‌های تحت کنترل این حزب در آمریکا باید نام بایدن را از فهرست نامزدها حذف کنند.

«آنتونی سباتینی» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا در ایالت فلوریدا که پیش از این، قانونگذار مجلس ایالتی فلوریدا بود، در پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت که «همین الان بایدن را از آرای فلوریدا حذف کنید».

«دن پاتریک» معاون فرماندار ایالت تگزاس در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد، به دلیل شکست دولت در قبال بحران مهاجران و تامین امنیت مرز آمریکا با مکزیک، باید نام بایدن از فهرست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حذف شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 4
    اینا هم آدم درست و حسابی ندارند یک عده عقده ایی که حتی مراسم سالگرد برادرشان هم نمیرن!!
  • ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    برن همه جا بشینن بگن خواهر زاده های پر رو و وقیحشون بدبختن ! براشون گدایی کنن!
  • ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 1
    کثیف تر از دموکرات ها وجود ندارد،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس