کد خبر 1557684
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱

به گزارش مشرق، کانال ایتای شبکه عماریون نوشت:

رد صلاحیت ترامپ در انتخابات کلرادو به چه معناست؟

دادگاه عالی«کلرادو» در یک حکم غیرعادی، صلاحیت دونالد ترامپ برای قرار گرفتن نام او در برگه‌های رأی در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را رد کرد.

این حکم با استناد به بند ۳ متمم ۱۴ قانون اساسی آمریکا گفته نام ترامپ به دلیل نقشی که او در شورش ۶ ژانویه داشته نمی‌تواند در برگه‌های رأی قرار بگیرد و او با توجه به بند مذکور «صلاحیت تقبل مسئولیت‌های فدرال» را از دست داده.

البته این حکم هنوز نهایی نیست و ترامپ پرونده را برای رسیدگی به دیوان عالی آمریکا ارجاع داده. اکثر قضات این دادگاه در حال حاضر محافظه‌کارند و سه نفر از آنها منصوب خود ترامپ هستند.

رویترز نوشته حتی اگر حکم دادگاه کلرادو توسط دیوان عالی تثبیت شود باز هم اثری در نتیجه انتخابات اصلی ۲۰۲۴ نخواهد داشت زیرا ترامپ برای پیروزی در انتخابات نیازی به رأی کلرادو که به صورت سنتی پایگاه رأی دموکرات‌ها است ندارد.

اما مسئله از آن جهت برای ترامپ خطرناک است که ایالت‌های دیگری که ترامپ برای پیروزی به آرای آنها نیاز دارد ممکن است کلرادو را برای کنار زدن او الگوی خود قرار دهند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حجت ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 3
    عوضش نظارت استصوابی ندارند. خخخخخ. خر هم خرای قدیم
    • مصطفی پور ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      0 0
      نظارت استصوابی مصوب قانون اساسی است وظیفه شورای نگهبان است. جناب عالی حتما علم وفضلتان بیشتر از فقیهان شورای نگهبان است،بهتر است در موضوعی اطلاع وعلمش را نداریم اظهار نظر نکنیم
  • رضا ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    5 0
    مرگ بر ترامپ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس