کد خبر 1559388
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
اصرار ترامپ بر حذف دستاوردهای اوباما

رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، قانون موسوم به اوباماکر را با طرح پیشنهادی خودش در حوزه مراقبت بهداشتی جایگزین کند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر وعده داد که در صورت بازگشت دوباره به کاخ سفید، قانون مراقبت مقرون به صرفه از بیمار موسوم به اوباماکر را با طرح «بسیار بهتری» جایگزین کند.

به گزارش «هیل» ترامپ عنوان کرد که تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا که اکنون تحت لایحه اوباماکر مورد استفاده میلیون‌ها نفر از مردم آمریکاست، به کار می‌گیرد.

ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشرو در آمریکا برای سال آینده است و در پستی که در شبکه اجتماعی خودش منتشر کرده، در رابطه با لایحه اوباماکر نوشته است: «اوباماکر طرح بسیار گرانی است و از این رو طرح مراقبت بهداشتی خوبی نیست».

ترامپ در پست منتشر شده‌اش خطاب به هوادارانش عنوان کرده است: من طرح جایگزین بسیار بهتر و ارزان‌تری را سراغ دارد که مردم بابت اجرا شدنش خوشحال خواهند شد نه ناراحت و غمگین.

در حالی که زمانی حمله به لایحه مراقبت‌های بهداشتی مقرون به صرفه«باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا یک پیام سیاسی محبوب در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه بود، اکنون این قانون از حمایت قابل توجهی در سراسر کشور آمریکا برخوردار است و نزدیک به ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها ،دیدگاه بسیار مثبتی نسبت به این قانون مراقبت‌های بهداشتی دارند.

لایحه‌ای که پس از چندین دوره تلاش‌های ناموفق از سوی جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا برای لغو و حذف شدن در نهایت به یک قانون تبدیل شده و به مرحله اجرا درآمد. اکنون ترامپ بار دیگر در اظهاراتی مشابه انتقاد خود از قانون مراقبت‌های بهداشتی را مطرح کرده و بسیاری از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه را با این اظهاراتش در این زمینه غافلگیر کرد.

انتقادات گسترده علیه ترامپ موجب شد تا وی از اظهارات خود عقب‌نشینی کرده و عنوان کند: نمی‌خواهم اوباماکر را خاتمه دهم، بلکه می‌خواهم آن را با مراقبت‌های بهداشتی بسیار بهتری جایگزین کنم.

ترامپ در همین رابطه در پست دیگری در شبکه اجتماعی حقیقت نوشت: دریافت مراقبت‌های بهداشتی بسیار بهتر از اوباماکر برای مردم آمریکا جز اولویت‌های دولت ترامپ خواهد بود. مسئله هزینه نیست بلکه موضوع اصلی سلامت مردم است.

پیشتر ترامپ در انتقاد از لایحه اوباماکر و همراه ساختن رای‌دهندگان آمریکایی با خود در این زمینه عنوان کرد: آمریکا در حال حاضر یکی از بدترین برنامه‌های مراقبت‌ بهداشتی را دارد». با وجود ادعاهای ترامپ برای حذف اوباماکر قانون‌گذاران جمهوری‌خواه، تصریح کرده‌اند، اینکه طرح ترامپ در این زمینه اجرایی شود، امری بعید به نظر می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    ترامپ چهره مورد علاقه تندروها در ایران است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس