کد خبر 15565
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱

به علت افشاگري‌هاي روزنامه لبناني الاخبار شبکه خبري بي بي سي از پخش يک مستند فتنه‌انگيز در مورد ترور رفيق الحريري نخست وزير پيشين لبنان منصرف شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پايگاه خبري الجزيره گزارش داد، شبکه خبري بي‌بي‌سي که قصد داشت در روزهاي آتي يک مستند تفرقه‌انگير را در لبنان در خصوص ترور "رفيق الحريري " نخست‌وزير اسبق اين کشور پخش کند، به دلايل نامعلومي از اين تصميم منصرف شد.
اين مستند جنجالي سعي داشت تا با دلايلي واهي حزب‌الله لبنان را به دست داشتن در ترور حريري متهم کند، اين در حالي است که اين روزها جنجال بر سر دادگاه حريري در روزهاي اوج خود به سر مي‌برد.
"ايان بلاک " نويسنده بخش خاورميانه روزنامه گاردين لغو پخش اين مستند را با افشاگري‌هاي هفته گذشته روزنامه لبناني الاخبار، از منابع رسانه اي نزديک به حزب الله، بي‌ارتباط ندانست.
روزنامه الاخبار لبنان پيش از اين از چنين توطئه‌اي پرده برداشته و نوشته بود که شبکه بي‌بي سي قصد دارد تا با پخش اين برنامه به ظاهر مستند، فضا را در لبنان متشنج‌تر کند.
اين مستند که براي اتهام‌زني به حزب‌الله لبنان تهيه و توليد شده است، تابستان گذشته توسط شبکه "او آر تي وي" که شبکه‌اي انگليسي- سعودي است، توليد شده، البته اين شبکه به دليل تلاش‌هاي عربستان سعودي در بهبود اوضاع لبنان از پخش اين مستند خودداري کرد، اما در همين حال از بي بي سي خواست تا نسخه‌اي از آن را پخش کند.
کريستوفر هيل تهيه کننده اين مستند به روزنامه گاردين گفت که خبر تعويق ناگهاني پخش اين مستند درست است اما اين شبکه به صورت کامل از پخش آن منصرف نشده است.
از سوي ديگر دادگاه ترور رفيق الحريري در نشست اخير هيئت عمومي خود براي تسهيل در اتهام زني به حزب‌الله لبنان قانوني را تصويب کرده است که امکان محاکمه غيابي افراد و امکان شهادت غيابي را در اين دادگاه را فراهم مي‌کند.
کارشناسان حقوقي اين قانون را مغاير با تمام قوانين بين‌المللي دانسته و اعلام مي‌کنند که اين اقدام براي زمينه سازي براي محاکمه عناصر حزب‌الله لبنان صورت گرفته است و هيچ سابقه‌اي در دادگاه‌هاي بين‌المللي ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس