کد خبر 1555632
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
سوگواری تلویزیون در شهادت بانوی دو عالم

در شبکه‌های تلویزیونی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) حسینیه‌ای برپا می‌شود که می‌توان از برنامه های آن به مداحی، سخنرانی، ارتباط زنده با اماکن مقدس و ... اشاره کرد.

به گزارش مشرق از معاونت سیما، شبکه های سیما در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام برنامه‌های مختلفی از روضه خانگی و حسینیه تلویزیونی تا آیتم‌های ویژه مداحی و سخنرانی و مستندها و فیلم‌های مرتبط تدارک دیده است.

شبکه یک با حسینیه ایران و روضه‌خانگی

ویژه برنامه «توحیدخانه» به مناسبت ایام سوگواری فاطمیه از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذرماه هر شب ساعت ۱۹ به صورت زنده از حرم امام رضا(ع) پخش خواهد شد. این برنامه در روز یکشنبه ۲۶ آذرماه در دو بخش علاوه بر ساعت ذکر شده، ساعت ۱۲:۲۰ نیز از مشهد مقدس روی آنتن خواهد رفت.

فرهیختگان علمی از جمله دکتر فائزه عظیم‌زاده اردبیلی، دکتر زهرا روح اللهی امیری، دکتر حاج عبدالباقی میهمان این برنامه خواهند بود. «توحید خانه» را سیدمحمد صفدری در گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما تهیه کرده است.

ویژه برنامه «حسینیه ایران» از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر از حسینیه امام خمینی (ره) و سخنرانی مذهبی با حضور مداحان اهل‌بیت ساعت ۲۲:۱۵ پخش خواهد شد. همچنین این برنامه تلویزیونی روز یکشنبه ۲۶ آذرماه از ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر با تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام به صورت زنده از پخش شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.

ویژه برنامه «رخ مادر» از پنجشنبه ۲۳ آذرماه تا چهارشنبه ۲۹ آذر بعد از اذان مغرب از آنتن شبکه یک سیما پخش می‌شود.این برنامه که راوی قصه‌های مادران شهیدان است به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی در گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک تولید شده است.

ویژه برنامه «روضه خانگی» از شهر کاشان و منزل مادر شهیدان با نام بار فروش که تنها خانواده چهار شهید کاشان هستند، یکشنبه ۲۶ آذرماه ساعت ۲۰ پخش خواهد شد. «روضه خانگی» به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) با مداحی مداح اهل‌بیت محمد خداترس و سخنرانی حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده در منزل شهدای بارفروش برگزار می‌شود.

«روضه خانگی» به تهیه‌کنندگی یونس قاسمی در گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما تهیه و تولید شده است.

مداحی محمود کریمی و سخنرانی شیخ حسین انصاریان

به مناسبت ایام فاطمیه دوم برنامه‌های «سخنرانی مذهبی»، «سخنرانی استاد انصاریان»، «مضطر»، «از مامان بگو»، «علامت»، «مداحی» و «پگاه عاشقی» روانه آنتن این شبکه می‌شود.

«سخنرانی مذهبی» با سخنان حجج اسلام پناهیان، تراشیون و حاج علی‌اکبری از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر حوالی ساعت ۶:۱۵ صبح پخش می‌شود. سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان از حرم مطهر رضوی با موضوع مسئولیت‌پذیری حضرت زهرا(س) در جامعه خواهد بود. حجت‌الاسلام تراشیون از حرم مطهر حضرت معصومه(س) اشاره‌ای به الگوگیری جوانان و بانوان از حضرت زهرا(س) در زندگی خانوادگی خواهد داشت و حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری نیز از حرم مطهر رضوی پیرامون الگوپذیری از حضرت زهرا(س) در زندگی فردی و اجتماعی مطالب جذابی را عنوان می‌کند.

در آستانه شهادت بانوی دو عالم «سخنرانی استاد انصاریان» از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر حوالی ساعت ۱۷:۳۰ با موضوع شخصیت حضرت زهرا(س) و خصوصیات انسان کامل در جامعه اسلامی و سیره عملی و رفتاری دخت نبی‌اکرم(ص) در طول زندگی پربارشان تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد.

برنامه مستند «مضطر» با نگاهی به نقاشی جدید حسن روح‌الأمین به نام مضطر که از ۱۶ تا ۱۸ آذر در هیأت رأیةالعباس چیذر با حضور جمعی از عاشقان اهل بیت(علیهم السلام) رونمایی شده بود، از جمعه ۲۴ تا یکشنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۸ و ۲۳ از شبکه دو پخش می‌شود. در این برنامه حاج محمود کریمی با حسن روح‌الأمین درخصوص طراحی تابلو و حس و حال آن به گفت‌وگو می‌نشینند و در بخشی از برنامه به سخنان حاج آقا سازگار، آیت‌الله میرباقری، ابراهیم حاتمی‌کیا، یوسفعلی میرشکاک، محمدعلی رجبی دوانی، سید محمود رضوی پیرامون این اثر زیبا و منحصر به فرد پرداخته می‌شود.

«از مامان بگو» با موضوع مادری، مادرانگی و توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) سعی دارد روایتگر بخشی از خاطرات مهمانان برنامه باشد که توانسته‌اند با توسل به بانوی دو عالم به حاجات و نیت‌های خود دست یابند. این برنامه با اجرای زهرا شوقی از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر به صورت زنده حوالی ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

فصل ششم برنامه «علامت» در آستانه ایام حزن و اندوه شهادت بانوی دو عالم از حرم حضرت معصومه(س) با عنوان «صدای خدا!» در پنج قسمت به موضوعاتی همچون «همیشه مظلوم!»، «صدای خدا برای زن!»، «حجاب مردم سالار!»، «تقلب در انقلاب محمد(ص)!» و «جاهلیت مدرن مقابل انقلاب اسلامی!» می‌پردازد.

در این برنامه، حجت‌الاسلام قنبریان به سؤالات دانشجویان پیرامون مباحث مختلفی همچون دخترکشی در دوران جاهلیت، الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) در زمینه حضور اجتماعی و تکالیف محوله، تاریخ شفاهی حجاب بعد از انقلاب با استاندارد جامعه نبوی و... پاسخ خواهد داد. این برنامه از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر حوالی ساعت ۲۲:۱۵ پخش می‌شود. بازپخش این برنامه روز بعد ساعات ۴:۱۰ بامداد و ۱۳:۴۵ است.

در آستانه ایام شهادت خانم فاطمه زهرا(س)، «مداحی» سوزناک با نوای حاج محمود کریمی از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر ساعت ۲۰ پخش خواهد شد. همچنین طی این پنج شب در فواصل برنامه‌ها، مداحی‌های کوتاه با نوای حاج منصور ارضی، حاج محمود کریمی، سیدمجید بنی فاطمه، حاج محمدرضا طاهری، حاج مهدی سلحشور، سیدمحمود علوی، سیدرضا نریمانی و حسین طاهری پخش می‌شود.

برنامه «پگاه عاشقی» به مناسبت سالروز شهادت خانم فاطمه زهرا(س)، با اجرای رسالت بوذری میزبان عزاداران بانوی دوعالم در میدان نبوت محله نارمک خواهد بود تا به پخش و پوشش مستقیم تجمع امت بهشتی در این مراسم عزاداری بپردازد. در این برنامه که یکشنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه پخش می‌شود، حاج محمود کریمی و سیدمحمود علوی به نوحه‌سرایی و مداحی خواهند پرداخت.

«در آستان خورشید» به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)

ویژه برنامه «در آستان خورشید» به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) به صورت زنده از پنجشنبه به مدت ۴ شب حوالی ساعت ۱۹ به روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.
ویژه برنامه «در آستان خورشید» به صورت زنده در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ آذر حوالی ساعت ۱۹:۳۰، شنبه ۲۵ آذر حوالی ساعت ۲۱:۳۰ و یکشنبه ۲۶ آذر حوالی ساعت ۱۹ به روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.
این برنامه با اجرای آقای میثم آقابیکی و حضور راویان دفاع مقدس آقایان حاج حسین کاجی و حاج علیرضا دلبریان به صورت ارتباط زنده از اروند - یادمان شهدای والفجر ۸ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

باب‌القبله، چند اپیزود سریال و یک فیلم سینمایی

برنامه زنده «سدره» به تهیه‌کنندگی و با اجرای مهیار عبداللهی از پنج شنبه تا یکشنبه ( ۲۳تا ۲۶ آذرماه) هر شب از کربلای معلی و حرم مطهر امام حسین(ع) ساعت ۲۲ به مدت ۴۵ دقیقه تقدیم نگاه ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت می‌شود.

«باب‌القبله» عنوان ویژه‌برنامه زنده گروه اجتماعی شبکه تهران است که از بامداد جمعه ۲۴ آذرماه تا دوشنبه ۲۷ آذرماه ساعت ۲۴ روانه آنتن می‌شود. این برنامه گفتگو محور دارای بخش‌هایی همچون مداحی، کارشناس مذهبی و گفت‌وگو با میهمان ویژه است. «جایگاه زن در خانواده» محور گفت‌وگوی این ویژه‌برنامه است که با حضور مهمانان ویژه تماشایی می‌شود.

این ویژه برنامه به تهیه‌کنندگی حسین فرزندی و با اجرای مصطفی امامی به مدت ۴ شب تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

گزارشی از مراسم فاطمیه بیت رهبری نیز از روز جمعه تا دوشنبه حوالی ساعت ۱۱:۳۰ روانه آنتن این شبکه می‌شود.

برنامه «قرار» شنبه ساعت ۱۹ و یکشنبه از ۱۰ صبح تا اذان ظهر روی آنتن می‌رود. این برنامه به پوشش تصویری زنده و مستقیم وداع با پیکر ۲۸۰ شهید دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) می‌پردازد که از باغ موزه دفاع مقدس با مداحی عبدالرضا هلالی از قاب شبکه تهران تماشایی می‌شود.

گفتنی است مراسم وداع با این شهدای گمنام در تمام استان‌ها به ویژه مراکز استان‌ها برگزار و طی آن ۱۱۰ شهید در تهران و ۱۷۰ شهید در ۳۰ استان تشییع خواهند شد.

سینمایی «مادر مادر» به کارگردانی محسن ربیعی یکشنبه ۲۶ آذر مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) حوالی ساعت ۱۳:۳۰ از قاب شبکه تهران تماشایی می‌شود. در این فیلم ثریا قاسمی، حدیث فولادوند، بهزاد رحیم‌خانی و فخرالدین صدیق شریف ایفای نقش می‌کنند.

داستان این سینمایی درباره مادری سالخورده است که فرزندانش او را رها کرده و به واسطه اخلاق تندی که پیدا کرده، هیچ پرستاری هم او را تحمل نمی‌کند تا اینکه بانویی رئوف و مهربان مراقبت از او را به عهده می‌گیرد و ... .

۴ اپیزود از سریال «قصه‌های تبیان» نیز از شنبه تا دوشنبه هر شب حوالی ساعت ۲۳ پخش می‌شود و دو اپیزود این سریال نیز روز شنبه در ساعت‌های ۲۰ و ۲۳ تقدیم مخاطبان شبکه تهران می‌شود.

شبکه قرآن با حسینیه نوگلان فاطمی

«حسینیه نوگلان فاطمی» کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از روز سه شنبه ۲۱ آذر تا روز دوشنبه ۲۷ آذر ساعت ۱۰ صبح برای علاقمندان پخش می‌شود.

در «حسینیه نوگلان فاطمی» چند نوجوان قصد دارند جلسه روضه‌ سیدالشهدا(ع) که مدتی است برگزار نشده را احیاء و رونق دهند که در این مسیر چالش‌ها و اتفاقات مختلفی هر روز قبل از شروع هیئت برای آنها پیش می‌آید که با درایت بزرگترها و پیرغلامان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) برطرف می‌شود.

کارگردان هنری این کار نمایشی علی فرحناک، کارگردان تلویزیونی آن وحید درخشش‌فر و تهیه‌کنندگی آن برعهده حجت‌الاسلام عبدالله رضایی بوده و تصویربرداری آن در خانه تاریخی زند انجام شده است.

همچنین برنامه ۱۰ قسمتی «ام ابیها» از روز شنبه ۱۸ آذر هر شب ساعت ۱۹ بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

یک ویژه برنامه زنده از حرم حضرت معصومه(س)

شبکه سلامت روز شنبه ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر ویژه برنامه «یا شافی» را زنده از حرم حضرت معصومه(س) روی آنتن می‌برد. همچنین شنبه و یکشنبه ساعت ۱۹:۳۰ برنامه‌ای به نام «تکیه ناشنوایان» که مداحی همراه با رابط ناشنوایان هست.

همچنین چند برنامه دیگر تحت عناوین ضربان، مادر کودک، حال خوب و مثبت سلامت هم با توجه به شهادت حضرت زهرا(س) ویژه‌هایی را در دلِ برنامه‌هایشان تدارک دیده‌اند.

«چشم به راه»، «رخ مادر» و «خانه‌های نورانی»

شبکه مستند در ایام شهادت حضرت زهرا از روز شنبه تا دوشنبه ۲۵ تا ۲۷ آذرماه مجموعه مستندهای مختلفی را تدارک دیده است. از شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۹ مجموعه مستند «چشم به راه» به تهیه‌کنندگی حسین همایونفر را روی آنتن می‌برد. روایتی از چشم انتظاری مادران شهدای گمنام را پخش خواهد کرد.

همچنین شنبه ۲۵ آذر در شب شهادت حضرت زهرا (س) مستند «خانه‌های نورانی» به تهیه‌کنندگی محمد امین نوروزی و کارگردانی جمشید ابرازی بخش داستانی رجبعلی خیاط را ساعت ۲۲ پخش می‌کنند و تکرار آن ساعت ۱۵ روز بعد روی آنتن می‌رود.

مستند دیگری که برای روز شنبه ۲۵ آذرماه تدارک دیده شده «رخ مادر» به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی است که ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت ۰۸:۳۰ صبح پخش خواهد شد.

چند برنامه ویژه برای ایرانیان خارج از کشور

برنامه ترکیبی «آن‌سوی داستان» به مدت ۵۵ دقیقه، با معرفی کتاب «دختری کنار شط» در این ایام پخش خواهد شد؛ در این برنامه شخصیت تنها زن سردار که با فعالیت های شاخص و تاثیرگذار خود در دوران دفاع مقدس به شهادت می‌رسد، بررسی خواهد شد.

ویژه برنامه‌ «رواق» که در مناسبت‌های مختلف مذهبی پخش می‌شود؛ دیگر برنامه‌ای است که به مدت ۴۵ دقیقه، در روز یکشنبه به بررسی ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) خواهد پرداخت. از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای پخش در ایام فاطمیه، برنامه ترکیبی «کوچه» است که در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای، درخصوص فضایل حضرت فاطمه(س) از این شبکه پخش خواهد شد.

معرفی حضرت فاطمه (س) از زبان اساتید دانشگاه و کارشناس علوم معارف اسلامی، در قالب برنامه‌ای با نام نقش والا( یاس واره ) به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. همچنین مستند «عطر یاس» به مدت ۳۰ دقیقه در خصوص پیوند ورزش پهلوانی با ائمه اطهار برای پخش در این ایام درنظر گرفته شده است.

«برار انسیه» به مدت ۴۵ دقیقه و «رخ مادر» به مدت ۲۰ دقیقه، دو برنامه مستندی‌اند که زندگی انسان‌های مومن و مادران شهدا را روایت خواهند کرد.

فیلم‌های سینمایی «مسافر بهشت»، «بار دیگر باران»، انیمیشن «طاهر و نویسنده» و همچنین ۳۰۰ دقیقه برنامه ترکیبی اعم از کلیپ و میان برنامه‌های مربوط به ایام فاطمیه (س) از دیگر برنامه‌ریزی‌های شبکه برای پخش در این ایام خواهد بود.

افزون بر موارد ذکر شده واحد امور مخاطبان نیز در راستای تعامل با بینندگان خارج از کشور، تعداد فراوانی میان برنامه ۵ دقیقه‌ای از تسلیت و مراسم عزاداری هموطنان خارج از کشور و همچنین گزارش‌هایی از شهروند خبرنگاران در سراسر دنیا جهت پخش ارسال خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس