حدود ۸هزار نفر در غزه مفقود شده‌اند

براساس آمار اداره مدنی غزه، حدود ۸ هزار نفر در پی بمباران های رژیم صهیونیستی در این باریکه مفقود شده‌اند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از اداره مدنی غزه گزارش داد که حدود ۸ هزار نفر در نوار غزه در پی بمباران‌های رژیم صهیونیستی مفقود شده‌اند.

این سازمان فلسطینی همچنین گفت که درخواست‌های زیادی برای کمک دریافت می‌شود و پناهندگان و آوارگان در مدارس بدلیل کمبود امکانات دچار چالش هستند و برخی جان خود را به دلیل شیوع بیماری‌ها از دست می‌دهند.

این نهاد فلسطینی تاکید کرد که با شروع فصل سرما، باران و شیوع بیماری در تعدادی از مدارس که آوارگان در آنجا جمع می‌شدند، آمار تلفات براثر بیماری‌ها نیز افزایش یافته است.

دفاع مدنی غزه افزود که ما به خودروهای امدادی نیاز داریم که بیشتر آنها را به دلیل هدف قرار دادن مستقیم اشغالگران دربمباران غزه از دست داده‌ایم.

مدیر تدارکات در دفاع مدنی غزه تاکید کرد که ما به ایجاد بیمارستان‌های صحرایی نیاز فوری داریم.

پیش از این نیز، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دایم روسیه در سازمان ملل در سخنانی در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل درباره غزه گفته بود: «پس از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش بس در غزه، ایالات متحده مسئولیت مرگ همه افراد در غزه را بر عهده دارد، زیرا به معنای واقعی کلمه به اسراییل مجوز کشتار داده است.»

روز گذشته نیز، رییس بخش کودکان بیمارستان کمال عدوان غزه اعلام کرد که در این بیمارستان، آب، غذا و سوخت وجود ندارد و فلسطینیان حاضر در این بیمارستان با وضعیت دشواری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تاکید کرد: «اشغالگران از مدیریت بیمارستان خواستند که زخمی‌ها را به جایی دیگر منتقل کنیم. بیمارستان از همه طرف محاصره شده و هدف قرار می‌گیرد. اشغالگران تمامی مردان را به بیرون بردند و به آن‌ها دستور دادند که لباس‌هایشان را از تن درآورند؛ سپس آن‌ها را به محلی نامعلوم بردند.»

رییس بخش کودکان بیمارستان کمال عدوان غزه تاکید کرد: اشغالگران ۷۰ تا ۱۰۰ نفر از کادر پزشکی با تخصص‌های مختلف را بازداشت کردند. آن‌ها هنگام یورش به بیمارستان دست به تیراندازی کور زدند. آن‌چه در بیمارستان شفا رخ داد، در مورد ما تکرار شد و در مورد تمامی بیمارستان‌های غزه نیز تکرار خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس