ادعای روزنامه «ایلاف» درباره مذاکرات محرمانه تل‌آویو و دوحه

یک روزنامه عربی مدعی برگزاری جلسات محرمانه میان هیات‌های قطری و صهیونیستی در اروپا برای بررسی تبادل اسرای جدید با جنبش حماس شد.

به گزارش مشرق، روزنامه ایلاف در گزارشی اختصاصی مدعی شد که یکی از کشورهای اروپایی میزبان برگزاری نشست‌های محرمانه میان هیات‌های صهیونیستی و قطری برای بررسی تبادل اسرای جدید میان تل آویو و جنبش حماس است.

در ادامه این گزارش آمده است: یک منبع دیپلماتیک برجسته در گفتگو با ایلاف تاکید کرده است که هیأت‌های قطری و اسراییلی برای تدوین چارچوب توافق جدید با هدف تبادل اسرا با جنبش حماس برنامه ریزی می‌کنند. در میان این اسرا سه تن از افسران ارشد ارتش اسراییل نیز قرار خواهند داشت.

منبع مذکور تاکید کرد: اسراییل متعهد شده است که حدود ۳۰۰ اسیر فلسطینی در کنار ۱۰ اسیر قدیمی فلسطینی از جمله مروان البرغوثی یکی از رهبران جنبش فتح را آزاد کند. هیات اسراییلی متشکل از افسران سرویس موساد، شاباک، نمایندگان دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و همچنین نماینده ارتش در دفتر رییس شاخه اطلاعات نظامی است. در این هیات یک روان شناس و مختصص در امور مذاکرات نیز حضور دارند.

روزنامه ایلاف اضافه کرد: اعضای سابق موساد در این خصوص تجربه داشته و روابط خوبی با قطری‌ها دارند و برای این ماموریت انتخاب شده اند. هیات قطری نیز متشکل از شخصیت‌های سازمان اطلاعات و دربار پادشاهی است.

لازم به ذکر است که توافق حاصله مبنی بر این است که کانال مذاکرات میان دو طرف به صورت محرمانه باقی بماند به طوریکه هیات‌های مذکور در مکان‌های مختلف با یکدیگر دیدار می‌کنند.

این در حالی است که «علی ابوشاهین» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرده است که هر آنچه مربوط به مذاکرات درباره اسرا بوده به پس از برقراری آتش‌بس در غزه موکول شده است.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله کانال ۱۳ تلویزیون این رژیم مدعی شدند که تحرکات جدیدی برای توافق در خصوص مبادله اسرا وجود دارد.

ابوشاهین در مصاحبه با شبکه المیادین، اخبار رسانه‌های صهیونیست درباره مذاکرات مربوط به اسرا را تکذیب کرد و گفت که در حال حاضر هیچ تماسی درباره مذاکرات اسرا وجود ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس