کد خبر 1554296
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
داعش و اسرائیل 2 روی یک سکه

در گذشته تروریست‌های تکفیری داعش به جان مسلمانان منطقه افتادند.حالا تاریخ در حال تکرار شدن است و محور مقاومت این بار هم اجازه چنین کاری نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، مسعود اکبری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: ۱- از همان ساعات ابتدائی روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲) که مقاومت فلسطین عملیات «طوفان الاقصی» را در عمق شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه آغاز کرد و منجر به هلاکت و اسارت صدها صهیونیست شد، اسرائیل با صرف هزینه‌های گزاف تلاش‌ کرد، تصویری جدید از «حماس» در دنیا ترسیم کند.

به گفته وب‌سایت Google Ads Transparency، پس از عملیات طوفان‌الاقصی، وزارت خارجه اسرائیل یوتیوب را برای انتشار حدود ۱۰۰ کلیپ تبلیغاتی انتخاب کرد تا روایتی اسرائیلی را ترویج کند که عمدتاً جنبش حماس را با تروریسم مرتبط و تاکید می‌کند که مقاومت فلسطین شباهت بسیاری به داعش دارد.

بر اساس داده‌های تخمینی ارائه شده توسط وب سایت Semarch AdClarity/BiScience، رژیم صهیونیستی تنها برای تبلیغات در یوتیوب بیش از ۸ میلیون دلار هزینه کرده است.

اسرائیل قصد داشت جنبش حماس را با داعش مقایسه کند تا عملیات نظامی خود را در نوار غزه توجیه کند و بگوید، کشتارها و قتل‌عام‌هایی که در آنجا علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد، با هدف از بین بردن نیروهای شبه داعش است. اما رژیم صهیونیستی با وجود صرف هزینه‌های هنگفت، به هیچ عنوان نتوانست در این عملیات روانی پیروز شود.

۲-در روزهای گذشته انتشار تصاویر غیرنظامیان دستگیرشده ساکن غزه از سوی صهیونیست‌ها بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشت. برهنه کردن اسیران غیرنظامی و بستن چشمان‌شان یادآور اقدامات داعش در عراق و سوریه بود. تکفیری‌ها نیز غیرنظامیان زیادی را در این دو کشور با هدف تحقیر و ترساندن، چشم‌بند می‌زدند و روی زمین می‌نشاندند.

۳- رژیم اسرائیل و داعش، اشتراکات زیادی دارند.کشتار غیرنظامیان، کشتار کودکان، حمله به بیمارستان‌ها، مراکز و خودروهای امدادی، استفاده از سلاح‌های ممنوعه، بستن آب به روی افراد، ویران کردن ملزومات زندگی و نابودی زیرساخت‌های حیاتی، نژادپرستی، ویران کردن و کوچ اجباری، بی‌توجهی و انکار قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی، شکنجه جسمی و آزار روحی اسرا، عدم تمایز میان نظامیان و غیرنظامیان، نسل‌کشی و غصب سرزمین سایر ملت‌ها و تخریب و نابودی هویت‌های فرهنگی از جمله مساجد و کلیساها و...از جمله مصادیق وجه مشترک میان صهیونیست‌ها و داعشی‌ها است.

۴- در زمستان سال ۱۳۹۲ ارتش و نیروهای مسلح عراق عملیات پاکسازی استان الانبار از گروه‌های تروریستی داعش را آغاز کردند. نکته حائز اهمیت در عملیات‌های ارتش عراق آن بود که نیروهای عراقی هرگاه منطقه‌ای را از وجود عناصر داعش پاکسازی می‌کردند، سلاح‌های ساخت رژیم صهیونیستی را در این مناطق کشف می‌کردند که مورد استفاده عناصر داعش بود و از جمله این سلاح‌ها قناصه‌های ساخت رژیم صهیونیستی بود.

در این ارتباط سرتیپ «فاضل البرواری»، فرمانده وقت یگان عملیات ویژه ارتش عراق فاش کرد که نیروهای ارتش، تسلیحات و ذخایر اسرائیلی جدیدی را نزد مزدوران داعش کشف و ضبط کرده‌اند. وی تصریح کرد: سلاح‌ها و تجهیزات مورد استفاده توسط داعش مشابه همان سلاح‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ برای کشتار شهروندان عراقی مورد استفاده قرار گرفت و ساخت اسرائیل است.

۵- در تابستان سال ۱۳۹۳ در مقطعی که حدود ۲ ماه از ورود گروهک تروریستی داعش به عراق و ۳ سال از ورود تروریست‌ها به سوریه می‌گذشت، شواهد و دلایل زیادی از همکاری همه‌جانبه تروریست‌های تکفیری با رژیم غاصب صهیونیستی به دست آمد.

یکی از این شواهد اعزام تروریست‌های زخمی به سرزمین‌های اشغالی و مداوای آنها توسط پزشکان صهیونیست بود؛ به طوری‌که روزانه چندین تن از تروریست‌ها از طریق مرزهای زمینی یا هوائی به این سرزمین می‌رفتند و پزشکان صهیونیست تمام امکانات و توان خود را برای مداوای آنها و بازگشت دوباره به میدان‌های نبرد در سرزمین‌های مسلمانان به کار می‌گرفتند.

در همان مقطع تصاویر و فیلم‌های زیادی از بیمارستان‌های صحرایی اسرائیل منتشر شد که نحوه مراقبت و رسیدگی پزشکان اسرائیلی از مجروحین داعشی را نشان می‌داد.

در تیرماه ۱۳۹۴ گزارشگر شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی همزمان با تصاویری که از انتقال مجروحان داعش از سوریه به اراضی اشغالی فلسطین پخش می‌شد گفت: یکی از مجروحان در آن سوی مرز منتظر تاریک شدن هوا است، تا در تاریکی وارد سرزمینی که همواره آن را دشمن می‌داند شود تا به جمع ۱۶۷۴نفر از مجروحان گروه‌های مسلح که در اسرائیل درمان شدند، بپیوندد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز اسفند ۱۳۹۲ در گزارشی نوشت:«جنگجویان مجروح گروه النصره در بیمارستان‌های اسرائیل درمان می‌شوند.»

در بهمن ۱۳۹۲ نیز تصاویر و فیلم حضور نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در میان تروریست‌های داعشی زخمی در یکی از بیمارستان‌های اسرائیل منتشر شد.

۶- در جریان حضور داعش در عراق و سوریه، اسناد زیادی از آموزش‌های نظامی این گروهک تروریستی در مناطق مرزی اردن و سوریه و همچنین اردن با عراق توسط نیروهای اسرائیلی منتشر شد.

در واقع نیروهای داعشی درس‌های ابتدائی خود را در مدارس تکفیری که با هزینه وهابیت و اسرائیل اداره می‌شد، فرا می‌گرفتند و سپس دوره‌های عملی خود را زیر نظر سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) گذرانده و آموزش‌های نظامی را نیز توسط فرماندهان نظامی صهیونیست فرا می‌گرفتند.

در اردیبهشت ۱۳۹۶ «Tikun Olam» یکی از وب‌سایت‌های رسمی رژیم صهیونیستی طی خبری اعلام کرد که این رژیم در شمال اراضی اشغالی و در شهر «آفولا» در حال آموزش دادن به نیروهای تروریستی داعش است و کمک‌های لجستیکی و اطلاعاتی فراوانی به این گروه می‌کند.

این پایگاه با اشاره به روابط عمیق داعش و رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «اسرائیل و داعش روابط پنهان فراوانی دارند و نیروهای داعش از عوامل نفوذ اسرائیل در سوریه جهت تضعیف محور مقاومت محسوب می‌شوند.این کار سود فراوانی برای اسرائیل دارد؛ چراکه از یک‌سو باعث تضعیف مخالفان اسرائیل در سوریه می‌شود و از سوی دیگر هزینه‌های مداخله مستقیم را به صفر رسانده و توجیه مناسبی برای مداخله اسرائیل در خاک سوریه را فراهم می‌نماید.»

در ادامه این مطلب آمده بود:«در این حالت حمله نظامی اسرائیل به خاک سوریه نیز توجیه پذیر بوده و دفاع از خود ارزیابی می‌شود؛ قبل از شکل‌گیری داعش ممکن بود از هر ناحیه‌ای از سوریه حمله‌ای به اسرائیل صورت پذیرد ولی با حضور داعش این احتمال به صفر رسیده و امنیت ملی اسرائیل بیش از پیش تضمین شده است.»

این وب‌سایت در ادامه با ارائه اسنادی دقیق اعلام می‌نماید که داعش از نیروهای آموزش دیده و فرمانبر موساد برای حفاظت از امنیت رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.

۷- در سال ۹۳، «وترنز تودی» اسنادی از وابستگی سرکرده گروهک تروریستی داعش افشا کرد و نوشت: نام واقعی سرکرده داعش که خود را ابوبکر البغدادی نامیده، در اصل «سیمون الیوت» یا «الیوت شیمون» بوده و از پدر و مادری یهودی زاده شده است.

به نوشته این تارنمای آمریکایی، الیوت به خدمت موساد در آمده بود و دوره‌های جاسوسی و جنگ‌های روانی علیه اعراب و جوامع اسلامی‌ را آموزش دیده بود.

این سایت آمریکایی اضافه کرد: سرکرده داعش با سرویس‌های مخفی آمریکایی، انگلیسی و اسرائیل برای ایجاد سازمانی قادر به جذب تروریست‌های افراطی از سراسر جهان، همکاری داشته است. به نوشته وترنز تودی، ابوبکر البغدادی با نام مستعار «ابراهیم بن عواد بن ابراهیم البدری» به عنوان یک جاسوس صهیونیست مسئول پیاده‌سازی سناریوی موساد بوده است.

تارنمای آمریکایی خاطرنشان کرد، طرح موساد، جذب افراد نظامی‌ و غیرنظامی ‌به داعش در کشورهایی است که از آنها به عنوان تهدیدی علیه اسرائیل یاد شده است تا با ایجاد آشوب و ویرانی، امکان سلطه اسرائیل بر منطقه غرب آسیا و برپایی طرح اسرائیل بزرگ را فراهم سازد.

۸- در اوایل سال ۱۳۹۶«موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه ۱۰ تلویزیون این رژیم اذعان کرد که داعش یک بار در «جولان» در جنوب سوریه، اشتباهی به سوی نیروهای اسرائیلی شلیک کرده و معذرت‌خواهی کرد و بلافاصله تاکید کرد که این ایران است که دائما اسرائیل را هدف قرار می‌دهد. تروریست‌های داعش پیش از این با صراحت اعلام کرده بودند که «مأمور جنگ با اسرائیل نیستیم.»!

۹- در سال‌های گذشته تروریست‌های تکفیری داعش به نیابت از آمریکا، اسرائیل و انگلیس به جان مسلمانان در سوریه و عراق و دیگر کشورهای منطقه افتادند. هدف آن بود که خلافت داعش در منطقه غرب آسیا تاسیس شده و ضمن تغییر در جغرافیای منطقه به نفع آمریکا، امنیت اسرائیل نیز به صورت ویژه تأمین شود. اما محور مقاومت چنین اجازه‌ای به نظام سلطه نداد و کمر داعش را شکست.

حالا تاریخ در حال تکرار شدن است. محور مقاومت این بار به سراغ غده سرطانی در منطقه رفته و آن را زیر ضرب گرفته است.

چندی پیش«ران بن یاشای» کارشناس نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت گفته بود: «اسرائیل سیر قهقرایی خود را به سوی فروپاشی در پیش گرفته است و بحران فعلی مرحله‌ای جدید و در عین حال مهم در مسیر فروپاشی آن محسوب می‌شود تا در مرحله بعدی حذف شدن اسرائیل از نقشه خاورمیانه (غرب آسیا) رقم بخورد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس