قدردانی نتانیاهو از وتوی آتش‌بس توسط آمریکا

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه از موضع آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه در سخنانی از اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه قدردانی کرد.

ایالات متحده آمریکا بامداد شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد. ۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند. انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.

نتانیاهو در ادامه سخنانش گفت: «اسرائیل به جنگ برای از بین بردن حماس و تحقق اهدافش ادامه خواهد داد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «کشورهای دیگر باید بدانند که نمی‌توانند از نابودی حماس حمایت کرده اما خواستار آتش‌بسی شوند که مانع از آن شود».

بعد از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه، گیلاد عردان، نماینده اسرائیل طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دولت جو بایدن بابت «حمایت قاطع از اسرائیل» تشکر کرد. او قطعنامه‌ای را «تحریف‌شده» توصیف کرد و مدعی شد که آتش‌بس تنها زمانی ممکن خواهد بود که همه اسرا در غزه آزاد شوند و حماس نابود شود.

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل نیز گفت که انفعال این شورا باعث ویرانی‌های گسترده در غزه و فاجعه انسانی شده است. پولیانسکی تصریح کرد: «یکبار دیگر دیپلماسی آمریکا در حال به جا گذاشتن زمین سوخته و ویرانی است».

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت را محکوم کرد و گفت: «موضع آمریکا خصمانه و غیر اخلاقی و نقض صریح تمامی ارزش‌ها و اصول انسانی بود».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، آمریکا را مسئول ریخته شدن خون زنان و کودکان و سالمندان در غزه به دست نظامیان اشغالگر اسرائیلی دانست و گفت که کشتار موجود در غزه نتیجه سیاست‌های «بزدلانه» و «حمایتگرانه از اشغالگر» است.

محمود عباس تأکید کرد که سیاست آمریکا، این کشور را در جنایت نسل‌کشی و پاکسازی نژادی و جنایت‌هایی که نظامیان اسرائیلی در نوار غزه و کرانه باختری و قدس انجام می‌دهند، شریک می‌کند. او هشدار داد که این سیاست برای جهانیان به یک خطر تبدیل شده و امنیت و صلح بین المللی را تهدید می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس