کنعانی: آمریکا در جنگ‌ غزه عملا در کنار متجاوز قرارگرفته است

سخنگوی وزارت امورخارجه ضمن محکوم کردن وتوی قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه توسط آمریکا، دولت این کشور را شریک جرم صهیونیست‌ها خواند.

به گزارش مشرق، ایالات متحده آمریکا بامداد امروز (شنبه) ۱۸ آذر ماه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد.

پیش‌نویس این قطعنامه که خواستار برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه است از سوی امارات عربی متحده ارائه شده بود.

این اقدام آمریکا واکنش جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در وتوی مجدد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف برقراری آتش بس فوری انساندوستانه در غزه، گفت که دولت آمریکا بار دیگر ثابت کرد که بازیگر و عامل اصلی در کشتار غیرنظامیان و شهروندان فلسطینی بویژه زنان و کودکان و تخریب زیرساخت‌های حیاتی در غزه است.

در حالی که ۱۳ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رأی موافق دادند، انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا هم آن را وتو کرد.

رابرت ای. وود، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت که واشنگتن از درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری حمایت نمی‌کند. او مدعی شد چنین اقدامی بذر جنگ بعدی را می‌کارد.

به گفته کنعانی از ابتدای تهاجم وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه غزه، رژیم آمریکا به کرات همپیمانی و همراهی خود با رژیم آپارتاید اسرائیل در ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را به اثبات رسانده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: مقامات کنونی ایالات متحده آمریکا که در لباسی از تزویر و ریاکاری برای جان کودکان و غیرنظامیان غزه ابراز نگرانی کرده بودند، در هفته گذشته دویستمین محموله کمک‌های تسلیحاتی و نظامی خود را به دست ارتش کودک‌کش اسرائیل رساندند و در بیش از دو ماه گذشته، از هیچ‌گونه حمایت نظامی، سیاسی، اطلاعاتی، رسانه‌ای از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری فروگذار نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که دولت آمریکا در کشتار بیرحمانه قریب به ۱۸ هزار غیر نظامی که حدود ۸ هزار نفر از آنان کودکان مظلوم هستند، شریک جرم بوده و قطعا تبعات هر گونه گسترش دامنه جنگ در منطقه، متوجه رژیم آمریکا و اسرائیل غاصب است.

این دیپلمات ارشد ایرانی اضافه کرد که میراث سیاست‌های ضدبشری و نژادپرستانه مقامات ایالات متحده برای آیندگان این کشور جز شرمساری و بی‌آبرویی نخواهد بود.

رای منفی آمریکا به این قطعنامه واکنش‌هایی را به همراه داشت از جمله گیلاد عردان، نماینده اسرائیل در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دولت جو بایدن بابت «حمایت قاطع از اسرائیل» تشکر کرد. دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل هم در این باره بیان کرد: «یکبار دیگر دیپلماسی آمریکا در حال به جا گذاشتن زمین سوخته و ویرانی است.»

در دو ماه اخیر و در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه که در واکنش و به بهانه عملیات طوفان الاقصی صورت گرفت، یک هفته آتش‌بس موقت برقرار شد که آن هم در ابتدا چهار روزه بود و بعد تمدید شد و بعد از یک هفته آتش‌بس موقت، رژیم اسرائیل جمعه هفته گذشته دهم آذر ماه بار دیگر حملاتش را به نوار غزه و کرانه باختری از سر گرفت و همچنان این حملات ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    5 5
    سران انگلیس و فرانسه خبیث از امریکای جنایتکار نقش کمتری ندارد
  • ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    6 0
    جناب سخنگو بفرمایید پس بعد از این چه کار خواهید کرد؟
  • ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    10 1
    به این محکومیت ها چی میدهند
  • ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    7 0
    خب قدرت دست امریکایی هاس امریکا ینی اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس