کد خبر 1554260
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲

به گزارش مشرق، امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر رشته توئیتی با عنوان آزادی بیان از نوع آمریکایی را در صفحه خود منتشر کرد و نوشت:

در قانون اساسی آمریکا، آزادی بیان تضمین شده است. اما حالا که عده ای از دانشجویان آمریکایی به نفع فلسطین شعار داده اند، کنگره آمریکا، روسای برخی از معتبرترین دانشگاه ها را احضار کرده و از آنان پرسیده است چرا با «یهودستیزی » مقابله نمی کنند؟

فارغ از این که حمایت از فلسطین، الزاما دشمنی با یهودیان نیست و طرح چنین سوالاتی، زنده کننده دوران مک کارتیسم در آمریکاست، برخی از اعضای کنگره طی نامه ای خواستار شده اند که روسای احضار شده ، به دلیل تعلل در محکوم کردن اقدامات دانشجویان حامی فلسطین، اخراج شوند.

این رفتار نشان می دهد که آزادی بیان در آمریکا تا جایی تضمین می شود که «خطوط قرمز» از جمله دفاع از فلسطین و انتقاد از اسرائیل را رد نکند، در غیر این صورت، می تواند حتی به قیمت برکناری روسای دانشگاه ها به دلیل شعار سردادن دانشجویان تمام شود.

در آمریکا، یهودستیزی و نه هر ستیز دیگری، علیه دیگر ملت ها و دیگر ادیان، جرمی غیر قابل بخشش به شمار می آید و آن هم نه به خاطر این که اکثریت مردم آمریکا یهودی باشند،که این گونه نیست، بلکه به این دلیل است که سیاست در ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری در جهان، زیر سلطه جریان با نفوذ مسیحیان اونجلیست و مسیحیان صهیونی قرار دارد.

از نظر این جریان، وفاداری به موجودیت اسرائیل و تائید هر اقدام اسرائیلی ها از جمله نسل کشی انسان ها، بر هر اصل و ارزش دیگری از جمله اصول قانون اساسی ایالات متحده و آزادی بیان ارجحیت دارد.

هر نوع نافرمانی هم در برابر این جریان قدرتمند،با شدیدترین شکل ممکن، سرکوب و خاطیان، رسوا و مجازات می شوند

آزادی بیان در آمریکا تا کجا تضمین می شود؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    3 4
    نوزادرباها وسپرسازان ازمردم برای راکت زنی وتکرارجنایت باید ازبین بروند
    • موری ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      2 3
      راهی جز مقاومت مسلحانه علیه نجاست های شهرک نشین نزاشتن؛زندگس قلسطینیا با مردن فرقی نداره؛پس بهتره با جنگیدن کشته بشن؛زمان شهرک سازی و اشغال خانه ها و تخریب قبرستان و منازل فلسطینی کجا بودی ک الان نگران راکت های فلسطینی ها شدی
    • ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      2 2
      غاصب فاشیست هیولا، رژیم ضد بشری اسرائیل، سرطان صهیونیسم، باید نابود بشه وگرنه دنیا رو نابود میکنه
  • رضا ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    1 0
    درست مثل ایران ، در کشور ما هم آزادی بیان تنها تا جائی تحمل میشه که به تریج قبای حضرات برنخوره !
  • ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    اینها نه از سمت کاربران انقلابی بلکه سمت دیگه با روش های مختلف تو چشم مردم بشه که انتظار آزادی بیان آنچنانی از ما نداشته باشند
  • ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    به نظرم بیشتر ببینید باهاشون مال کیه البته جریان یهود خیلی گسترده تره و خونه اصلیش همچنان الیگارشی انگلستانه هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس