روس‌ها در کدام اوزان کشتی آزاد سهمیه المپیک دارند؟

آزادکاران روسی که حضورشان در المپیک قطعی شده تاکنون ۴ سهمیه المپیک گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، سهمیه المپیک پاریس در کشتی در یک رویداد تاکنون توزیع شده که آن هم مسابقات جهانی صربستان بود. در ادامه مسابقات قاره‌ای برگزار خواهد شد تا سهمیه‌ها برای المپیک کامل شود. مسابقات جهانی ترکیه آخرین رویداد برای کسب سهمیه به شمار می‌رود.

مسابقات مقدماتی پان‌آمریکن در آکاپولکو مکزیک از 28 فوریه تا اول مارس (۹ تا ۱۱ اسفند) برگزار می‌شود. پس از آن مسابقات انتخابی آفریقا و اقیانوسیه در اسکندریه مصر از 22 تا 24 مارس (۳ تا ۵ فروردین ۱۴۰۳)، مسابقات انتخابی اروپا در باکو آذربایجان از 4 تا 7 آوریل (۱۶ تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۳) و مسابقات انتخابی آسیا از 19 تا 21 آوریل (۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود. مسابقات جهانی انتخابی المپیک از 9 تا 12 می (۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

روز گذشته کمیته بین‌المللی المپیک(IOC) اعلام کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس می‌توانند در المپیک پاریس به صورت آزاد (بدون پرچم و سرود ملی) شرکت کنند.

روس‌ها تاکنون ۴ سهمیه المپیک در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کسب کرده‌اند. تلاش آنها برای کسب سهمیه ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم خواهد بود تا ۶ سهمیه روزها برای پاریس تکمیل شود.

آمریکا نیز مانند روسیه ۴ سهمیه المپیک کسب کرده است. این کشور در اوزان ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم به سهمیه رسیده و برای اوزان ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم تلاش خواهد کرد.

آزادکاران کشورمان با ۳ سهمیه در رتبه سوم جای دارند که در اوزان ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه را کسب کرده‌اند. ژاپن، صربستان، ارمنستان، گرجستان و ترکیه هم تاکنون ۲ سهمیه در کشتی آزاد به دست آورده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس